Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?

Jag har tre barn (väntar fjärde) och kan säga att jo, på mig stämmer påståendet in, men inte som bebis utan mera från det att de lärt sig gå och framåt.

Min första var så lugn i magen att jag ibland undrade om hon levde överhuvudtaget. Minns att jag bad min man lyssna med en hushållspappersrulle efter hjärtljud många gånger. Hon rörde sig inte mycket även om man buffade. Som bebis var hon lugn, sov långa nätter och det var inga problem alls. Hon lärde sig gå först vid 14 mån och nu som 9-åring är hon trööög... En riktig liten soffpotatis om hon fick välja!

Min andra var en riktig ballerina redan inne i magen. Behövde aldrig oroa mig eller räkna rörelser. Hon var väldigt lugn som bebis och sov bra och långa nätter och så, men lärde sig gå vid 10 mån och klättrade på alla möbler och så (och föll mycket) - en liten apa. Nu är hon 6 år och inte stilla en sekund. Armar och ben flyger omkring och man undrar vad hon fäller ner till nästa.

Min tredje var någonstans mittemellan - och lika lugn som baby, lika lättskött och sovit alltid bra. Nu är hon 20 mån och inte stilla mycket, men inte lika vild som den mellersta. Hon lärde sig gå vid 11 mån och klättrar.

Är bara i vecka 16+5 ännu med denna, ska bli intressant att se hurdan krabat här kommer!

Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?