45 kg övervik, har provat ALLT men går inte ner - är gastric bypass det enda alternativet jag har kvar???
Om du äter och tränar som du säger så måste det vara något fel på sköldkörteln eller något annat som gör att du inte går ner i vikt. Så kolla det, för säkerhets skull.
Sen verkar det som andra har sagt att du ger upp för fort. Jag vet hur det är, man vill se omedelbara resultat. Det är skrämmande att börja ta tag i vikten, för mig i alla fall, för jag har varit så rädd för att det inte ska fungera. Och så händer det inget på några dagar, och så har jag gett upp. Man måste se långsiktigt när man har så många kilo att gå ner. Välj en metod och håll fast vid den i tre månader. Och man måste vara noggrann. Inga ätardagar, håll dig strikt till din måltidsordning.
Jag har vägt 110 kg till mina 164 cm. Nu ligger jag på 92, jag har nyligen börjat på Itrim och har gått ner 5 kg på 3 veckor. Jag tar det sakta men säkert. Jag har gått ner i vikt med viktklubb.se också. Det viktiga är att du hittar något som passar dig och som känns bra för dig. Annars är risken att du inte orkar hålla på och ger upp.
Ge det tid, som sagt. Du har ju samlat på dig din vikt under lång tid, då måste det få ta lång tid att gå ner det också.
Lycka till!!