45 kg övervik, har provat ALLT men går inte ner - är gastric bypass det enda alternativet jag har kvar???
Det första jag tänker när jag läser det du skriver är att du ger upp för fort. Tre veckor på en diet är ingenting. Det tar månader. Du skriver också att du efter du ätit ett normalt mål så går du upp allt igen. Det kan inte stämma, för rent fysiskt kan du inte gå upp så mycket i fett av en måltid. Det du ser på vågen är vätska, så låt det inte få dig att ge upp. Om du bara fortsätter kämpa på så kommer det att fortsätta neråt. Man får inte ge upp.
Vad gäller pulver så ska du inte blanda pulverdiet med sallader. Det förstör fettförbränningen. Måste du äta nåt förutom pulvret ska det vara rena proteiner.
Ta gärna blodprov som du fått tips om här för att veta att det inte är nåt medicinskt. Jag tror mest det gäller för dig att bara hålla i. Du har ju gått ner flera kilon vid flera tillfällen, så jag tror ABSOLUT du kan gå ner. Är helt övertygad att du fixar det. Du ska heller inte jämföra dig med din man eller andra. Män går oftast ner fortare än kvinnor. Ta det i din egen takt så kommer det att gå fint. Jag vägde själv för ett år sedan 125,7 kilo. Jag är 1,60. Imorse vägde jag in på 69,7. Visst har det varit en jobbig resa som ännu inte är över, men det är värt det. Det gäller att bestämma sig bara och sedan köra den metod som du känner dig mest bekväm med.
Lycka till ts, jag tror på dig!