RiNan skrev 2010-05-24 07:49:49 följande:
Om du tar upp det i samband med ett annat problem så bryr de sig inte eftersom de tar en sak i taget. Vill du söka för vikten så söker du enbart för den och då lägger de allt tid som ni har för just det. Hur ser ditt matintag ut dagsmässigt? Får du i dig tillräckligt med proteiner för den mängden som du rör dig? Det har varit min största miss under alla åren jag kämpat. Inte förrän jag började på gym och träffade deras personliga tränare för en konsultation och ett program fattade jag hur viktigt det är. Och när jag vägde mig hos dem och såg att jag gått ner 0,6kg muskler vilket är superdåligt. Det räcker inte med att gå ner i vikt, det är av rätt sak som det måste tas också. Tas det av muskler förbränner man mindre och tas de av fett så att man har mer muskler kvar förbränner man mer. 2kg extra muskler förbränner 7000kcal i veckan eller hur det nu var. Så det är viktigt att inte förlora muskler medan man går ner för då står det rätt still.
En normal dag ser ut såhär med kost & motion.
Frukost: 2 smörgåsar med grönsaker på. 1 stort glas vatten.
Lunch: Ofta en sallad med kyckling eller ibland pulvershake beroende på om jag har tid att laga mat, har en krävande dotter. Brukar avsluta med ett äpple. 1 stort glas vatten.
Mellanmål: Fruktsallad, ej banan. Eller havregrynsgröt.
Middag: Kyckling eller fläskfilé, halva tallriken grönsaker och lite ris/potatis/pasta.
Dricker 1,5 liter vatten/dag. Godis på helgerna ca 20 kronors lösgodis.
Sen är jag ute runt 5 timmar/dag varav jag promenerar ca 3 timmar. Rider 1 gång i veckan och går på Friskis när jag hinner.
Ibland när jag är extra hungrig så brukar jag tillaga en kycklingfilé och äta bara den. Småäter inte.
Tycker det är konstigt att jag inte ens gått ner ett hekto. Första 3 månaderna gick jag ner 6 kilo och de 3 månaderna efter så har det stått still.
Enligt min dietist så äter jag perfekt och motionerar bra. Har 1-2 vilodagar dock även om det alltid blir lite promenerande ändå eftersom jag har hund..