Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

hur ofta duschar ni?

Inte varje dag iaf för det skulle min hy inte klara av.
    O jag ser ingen mening med det heller.

"Några gånger" i veckan får bli mitt svar.
    Det beror lite på vad jag gör o hur aktiv jag har varit.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Anatha skrev 2010-05-21 15:07:27 följande:
    Samma här fast nu när det är varmt blir det varje dag fast det inte riktigt är bra. Men då duschar jag inte länge och använder inte tvål.
    Ja sommartid duschar jag gärna innan jag ska gå o lägga mig för vi har så varmt i sovrummet.
  • La Lola
    Stårschan skrev 2010-05-21 15:15:13 följande:
    På dig kanske. Inte på alla.
    Precis.
  • La Lola
    Snigelkotten skrev 2010-05-21 16:04:53 följande:
    Jo, alla behöver dusha varje dag. Men alla tror kanske inte att dom behöver duscha varje dag. Av svettlukterna att döma på bussar osv talar detta sitt tydliga språk.
    Så alla åker buss med dig menar du?

nä, alla behöver inte det.
    Hur svettig blir man på en dag när man endast är hemma tex?
  • La Lola
    pratglada tjejen skrev 2010-05-21 16:49:41 följande:
    Det blir väl en gång i veckan om jag har tur, eller varannan vecka. Jag kör med rättvisa! Därför duschar jag som de äldre på boenden får göra! .................menar inte allvar, utan var bara tvungen att retas lite då det var SÅÅ viktigt att duscha VARJE dag och inte varannan... och få in en poäng mot hur vi behandlar äldre!!
    O andra sidan; de äldre är oftast inte vana från sin uppväxt att duscha oftare än så....
    Det kommer se annorlunda ut när vi blir gamla eftersom vi har andra vanor.
  • La Lola
    Misery skrev 2010-05-21 18:44:32 följande:
    jag duschar varje dag morgon och kväll är väldigt noga med hygienen och både på mig och på mina barn. Jag tycker själv att det är vidrigt med alla dessa människor som inte sköter sin hygien ordentligt.
    Du blir alltså så svettig o illaluktande på en dag att det är ett måste att duscha morron o kväll?
    O dina barn oxå?
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 09:48:13 följande:
    Duschar SJÄLVKLART varje dag och tvättar håret varannan dag. Förstår inte folk som duschar typ två, tre ggr i veckan...tvättar ni er inte därnere heller varje dag och byter underkläder?? URK säger jag isf
    O jag förstår inte hur man kan bli så smutsig o illaluktande på en dag? Om man nu inte har gjort mycket kroppsarbete förståss.

Folk duschar överdrivet mycket idag.
    Bakterienojja har många oxå.

Men många av dessa sätter gärna på sig otvättade kläder?!
    Alltså såna de köpt men inte tvättat innan. Det är nåt jag inte hajar....
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 09:58:41 följande:
    SÅ smutsig och lortig blir man väl kanske inte...men en varm sommardag ganska svettig och har man varit och badat tex är det väl ändå fräschast att duscha av sig och spec MELLAN BENEN....fattar inte folk som inte gör det fy fasen va ofräscht! Mamma arbetade tidigare på gyn och hon berättade att det va tyvärr ganska vanligt med skitiga ofräscha tjejer och kvinnor som liksom inte ens tvättat sig ordentligt innan en gynundersökning!! Sedan behöver man väl inte gå till överdrift heller. Tvättning av kläder har väl knappast med tråden att göra??
    Ja såna gånger tror jag faktiskt att de flesta tvättar/duschar av sig....samt om de ska till gyn.

Det var det jag skrev ang bakterienojjan många har idag.
    De ska ha det kliniskt rent överallt o duschar ofta men sätter på sig kläder fulla med skit.
  • La Lola
    Stårschan skrev 2010-05-25 10:18:43 följande:
    Men är det verkligen samma personer som har bakterienoja och som inte tvättar kläderna först? Om jag ser till mig själv så har jag inte bakterienoja, och har heller inga problem med att sätta på mig kläder som kommer direkt hem från affären. Följer inte den ena nojan med den andra?
    Har sett i en del trådar att vissa som duschar ofta inte alls bryr sig om att tvätta nyinköpta kläder.

Förutom alla kemikalier så kan ju vem som helst ha provat kläderna eller tagit på de! Det tycker tom jag är äckligt!
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:27:25 följande:
    Det e ta mig fan äckligt!! usch ...trodde det hörde till uppfostran att man lär sig tvätta underlivet var dag och byta underkläder men vad jag har förstått är det inte så...för mig obegripligt. En sak om man inte vill duscha hela kroppen varje dag men underlivet som sagt....aja
    jo men på vilket sätt drabbar det dig personligen frågade hon?
Svar på tråden hur ofta duschar ni?