• Joe

hur ofta duschar ni?

många här verkar likställa tvätta sig med att duscha... visst är duscha att tvätta sig, men tvätta sig är inte nödvändigtvis att duscha. vad skulle ni säga om någon som aldrig duschar, men tex omsorgsfullt går igenom och rengör hela kroppen med tvättlappar morgon och kväll? är det också ofräscht?

• Joe

Ja visst låter det jobbigt? Det tycker jag också. Min poäng är förstås inte att man ska byta ut duschen mot tvättlappstvätt utan exemplet är menat som en tankeexperiment med slutsatsen man kan tvätta sig utan att duscha. Min poäng är alltså att en som duschar två-tre gånger i veckan troligen tvättar sig oftare än så.

Ni som duschar 7 ggr/vecka och tycker att allt under det är äckligt - störs ni alltså av kroppslukt etc hos fler än hälften av de ni möter i vardagen?

• Joe

hade egentligen lämnat den här tråden, men jag fick lust att citera läkaren jag var hos senast: "duscha så sällan du kan, och ingen duschtvål!" ordagrant citerat. och om någon undrar eller tycker att det hör till saken så var det en fräsch kvinlig läkare.

Svar på tråden hur ofta duschar ni?