Inlägg från: MissMango |Visa alla inlägg
  • MissMango

hur ofta duschar ni?

Jag fattar inte hur ni kan inbilla er att ni är rena om ni bara duschar 2 ggr i veckan. Ofräscha är vad ni är.

• MissMango
    Joe skrev 2010-05-22 14:43:45 följande:
    många här verkar likställa tvätta sig med att duscha... visst är duscha att tvätta sig, men tvätta sig är inte nödvändigtvis att duscha. vad skulle ni säga om någon som aldrig duschar, men tex omsorgsfullt går igenom och rengör hela kroppen med tvättlappar morgon och kväll? är det också ofräscht?
    Vem skulle göra det som har tillgång till ett modernt badrum? I ett torp el liknande kan jag förstå det och det är ett bra alternativ om man saknar dusch eller bad. Men som daglig rengöring låter det ofräscht, ja
  • MissMango
    Denebola skrev 2010-05-22 15:18:20 följande:
    Jag skulle kunna säga tvärtom, alla som duschar (minst) en gång om dagen är överhygieniska (vilket alltså är ett negativt ord),
    Jag är hellre överhygienisk och doftar rent och är ren, än en ofräsch snuskpelle (vilket alltså också är ett negativt ord) som bara anser det nödvändigt det nödvändigt att duscha två gånger i veckan och luktar röv fast han tror han han "doftar naturligt". 
    Och det gör han ju. Men rövlukt finns inte att köpa som eau de cologne vad jag vet
  • MissMango

Näfysatan vad äcklad jag blir av er! Lär er att duscha varje dag och tvätta snippan!

• MissMango
    Krätchen skrev 2010-05-23 11:27:48 följande:
    Så ska det låta! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden hur ofta duschar ni?