Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

hur ofta duschar ni?

Det kan inte vara möjligt att 63% duschar mindre än en gång i veckan?

Själv duschar jag så gott som varje dag om jag inte är sjuk eller försovit mig eller nåt. Varannan dag duschar jag med tvål och tvättar håret, varannan dag sköljer jag av mig med vatten.

• Queenie70

OK....NU såg jag vad det stod Mindre än 7 gånger i veckan..Ja det är ju inte så märkvärdigt.

• Queenie70
    Denebola skrev 2010-05-22 11:43:27 följande:
    Jag är också renlig av mig och ändå räcker det med dusch två gånger i veckan
    Ursäkta..du är säkert en fin människa på många sätt, men särsklit renlig är du faktiskt inte

Du har säkert byggt upp en tolerans för din egen kroppsdoft, man tenderar att göra det. För en vuxen könsmogen kvinna, men hormoner och utsöndringar räcker det helt enkelt inte med att duscha två gånger i veckan. Även om många tror det.
  • Queenie70
    Joe skrev 2010-05-22 15:09:16 följande:
    Ja visst låter det jobbigt? Det tycker jag också. Min poäng är förstås inte att man ska byta ut duschen mot tvättlappstvätt utan exemplet är menat som en tankeexperiment med slutsatsen man kan tvätta sig utan att duscha. Min poäng är alltså att en som duschar två-tre gånger i veckan troligen tvättar sig oftare än så.Ni som duschar 7 ggr/vecka och tycker att allt under det är äckligt - störs ni alltså av kroppslukt etc hos fler än hälften av de ni möter i vardagen?
    Inte hälften. Men rätt ofta så vandrar man in i nån männsikas kroppsodörer så att man håller på att storkna. Unga människor som ser fräscha ut, snygga kläder, mejkade etc. De är säkert övertygade om att de inte stinker men de gör det. Igår vandrade jag in i såna otrevliga moln, säkert fyra gånger när jag var i affären.
  • Queenie70
    Veladis skrev 2010-05-22 15:13:36 följande:
    Jag undrar vad siffrorna är på hur många som tvättar händerna efter att ha varit på toa. Jag har träffat folk som duschar två gånger om dan, men som inte tvättar händerna alls när de har varit och skitit... Det tycker jag är ohygineskt däremot!Att duscha varje dag har helt enkelt blivit norm. Något man "ska" göra, utan att egentligen reflektera över om det behövs. Då sitter ju renlighetskänslan i hjärnan och inte i kroppen. Tråkigt, då det tär på både hud och miljö.
    Det är änu värre, och jag tror folk är skitdåliga ¨på att tvätta händern efter muggen. Ofta går man in efter nån och konstaterar att det är torrt i handfatet. Därför gillar jag inte att äta det andra preparerat. Folk är snuskigare än man tror. blä.
  • Queenie70
    felisa skrev 2010-05-22 15:25:57 följande:
    Här duschas det varje dag (även håret) Och ja, jag tvättar självklart alltid händerna efetr toalettbesök.. För mig är det även en självklarhet att händerna ska tvättas när man har varit ute, innan man äter osv..
    Det var nån som startade en tråd för ett tag sen på hur många som tvättar händerna efter att ha varit ute, och jag tror de flesta inte gjorde det. Det är obegripligt hur man kan komma in ocdh börja tafsa på saker, packa upp varor etc utan att först tvätta händern. Tvättskummet blir ju helt svart när man tvättar händerna efter att ha varit några timmar på stan liksom. Usch.
  • Queenie70
    ääni skrev 2010-05-22 17:39:15 följande:
    Jag tycker också det är äckligt när jag tänker på det. Men hur ofta blir man sjuk egentligen? Jag är ärligt talat nästan aldrig sjuk och har bara varit magsjuk en gång i mitt liv (för 20 år sedan) så det vore tråkigt att undvika att äta mat som andra lagat för den sakens skull. Lite smuts klarar man. Sen finns det förstås personer som har dåligt immunförsvar, känslig mage osv och måste vara försiktiga av det skälet. Jag är personligen väldigt noga med att tvätta händerna, tar av eller skruvar ordentligt på ringarna för att de också ska bli ordentligt rena. Ringar är ju annars jävligt äckligt.
    JAg såg en intervju med nån smittskyddsläkare på kunskapskanalen häromdagen, och hon berättade att nu när folk har varit noggrannare med handhygien och spritat sig och så pga. influensan har man sett en markant minskning av RS virus och mycket mildare vinterkräksjuka än vanligt. Tänk att man faktiskt kan rädda liv pga. att sköta sin handhygien. Det är ju som du säger mest känsliga grupper som riskerar att påverkas, gamla, sjuka, nyfödda etc. Därför är det upp till oss andra att vara lojala med dessa och tänka på hygienen.
  • Queenie70

Jag läste en tråd en gång från en tjej som var förtvivlad över att hon luktade gammal död katt från snippan. Under trådens gång framkom det att hon dushade typ en gång i veckan, och undvek att dusha underlivet, eftersom hon hört att det var självrengörande

• Queenie70
    Denebola skrev 2010-05-22 18:06:29 följande:
    Det är självrengörande på så sätt att man inte behöver rengöra inuti slidan. Utanpå behöver man skölja ibland.
    Det som det handlar om är att man producerar flytningar som tar med sig bakterier ut, så att man ej ska få bakterier upp i livmoderna. Men dessa flytningar med baskelusker hamnar ju nere i snippan och i trollerna, och måste själklart sköljas bort för att inte börja stinka strömming.
  • Queenie70
    Em00 skrev 2010-05-22 18:11:44 följande:
    Jag vet ju inte hur ni gör, men jag brukar torka mig med toapapper när jag varit på toa, inte med händerna... Alltså behöver jag inte alltid tvätta dom efter att ha varit och t ex kissat.
    Urk...Och du skäms inte ens för att berätta det...*otroligt*
  • Queenie70

En gång på en långflygning hamnade jag brevid en kostymherre som stank så fruktansvärt att jag fick kväljningar. Flyttade 2 rader bort, men stanken känndes ändå. Som tur är var planet halvtomt, och jag var tvungen att sätta mig typ längst bak för att fly stanken. Kan man inte slänga ut såna? I farten?

• Queenie70
    Em00 skrev 2010-05-22 20:13:57 följande:
    nej, varför skulle jag?Har jag inte fått kiss eller nåt påhänderna, varför ska jag då tvätta domså fort jag varit på toa?
    men du tror väl inte på allvar att du kan stoppa in handen med papper mellan benen när du är helt nykissad utan att få en enda droppe nånstan på handen? dessutom så kryllar badrum av alla möjliga bajs och kisspartiklar som virvlat upp när man spolat.

Såhär gör man när man gjort sina behov: Man torkar sig. Drar upp byxorna, sätter på kranen och tvålar och sköljer sina händer, sen torkar man händerna INNAN man stänger av kranen (för kranen har massa baciller på sig) Sen använder du pappret till att stänga av kranen, öppna dörren och släcka lampan. När du är ute, så kan du slänga pappret och stänga dörren med foten
     Läs och lär...
  • Queenie70
    Lavish skrev 2010-05-22 23:03:36 följande:
    haha men du sådär gör inte jag. Jag stänger av kranen med den nytvättade blöta handen. Och jag är tamejfan den friskaste människan jag känner.
    Usch...fatta hur mycket tarmbakterier du bär med dig ut i lunchrummet...blää..Lite skit härdar nog de friska och krya, men det kan ju drabba tredje man värre.
  • Queenie70
    Em00 skrev 2010-05-22 23:41:36 följande:
    Är man rädd för baciller och inget annat önskar än att få allergier och diverse "roliga"grejer, pga obefintligt immunförsvar, så är jag övertygad om att det där funkar!
    Man får inte allergier genom att undvika bajspartiklar på händerna.
  • Queenie70
    ääni skrev 2010-05-23 00:12:47 följande:
    Men du drar ju upp byxorna med tarmbakterier på händerna!
    Ja. Jag skulle ju iof. kunna börja tvätta händerna först men det känns väl bökigt. De besmittade brallorna går jag i alla fall inte å tafsar på saker med sedan.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?