Inlägg från: Snigelkotten |Visa alla inlägg
  • Snigelkotten

hur ofta duschar ni?

Varje dag såklart. Allt annat är jävligt äckligt.

• Snigelkotten
    Stårschan skrev 2010-05-21 15:15:13 följande:
    På dig kanske. Inte på alla.
    På alla, jag lovar.

Sen att vissa inbillar sig att dom inte har svettkörtlar...
  • Snigelkotten
    Loha88 skrev 2010-05-21 16:00:13 följande:
    men vissa behöver ju faktiskt inte ducha varje dag...
    Jo, alla behöver dusha varje dag.

Men alla tror kanske inte att dom behöver duscha varje dag.

Av svettlukterna att döma på bussar osv talar detta sitt tydliga språk.
  • Snigelkotten
    MissMango skrev 2010-05-22 16:10:44 följande:
    Jag är hellre överhygienisk och doftar rent och är ren, än en ofräsch snuskpelle (vilket alltså också är ett negativt ord) som bara anser det nödvändigt det nödvändigt att duscha två gånger i veckan och luktar röv fast han tror han han "doftar naturligt".  Och det gör han ju. Men rövlukt finns inte att köpa som eau de cologne vad jag vet
    Haha, härligt inlägg!
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-22 11:43:27 följande:
    Jag är också renlig av mig och ändå räcker det med dusch två gånger i veckan
    Det är inte ens nära renligt.

Du måste seriöst lukta fruktansvärt nu när det är så varmt ute.

Varför denna hygienfobi?
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-22 12:07:32 följande:
    Ingen har någonsin klagat. Och jo, jag har människor i min omgivning som skulle säga ifrån. Dessutom - om man inte stör kroppens egna funktioner (exempelvis genom överdrivet duschande och användning av olika medel) så hamnar de i balans. Exempelvis behöver jag inte smörja in mig en massa längre sen jag slutade använda duschcreme, eftersom min hud inte blir uttorkad och får störd sebumproduktion. Och jag blir inte så smutsig att jag behöver använda duschreme, den mesta smutsen (oftast är det svett det handlar om) är vattenlöslig. Skulle jag bli "riktigt" smutsig, så tvättar jag mig med lite olja. Och som sagt. Jag tvättar mig vid behov. Jag går inte i 3-4 dagar utan att duscha och tvätta mig på pin kiv. Armhålorna behöver jag tvätta varje dag, därför gör jag det. Duscha behöver jag inte göra varja dag, alltså gör jag det inte.
    Du duschar alltså 2 gånger i veckan, och då bara med vatten? Inget tvål?

Seriöst, fy fan.
  • Snigelkotten
    Joe skrev 2010-05-22 15:09:16 följande:
     Ni som duschar 7 ggr/vecka och tycker att allt under det är äckligt - störs ni alltså av kroppslukt etc hos fler än hälften av de ni möter i vardagen?
    Ja, absolut. Testa åka buss en vanlig onsdag eftermiddag i juni.

Ibland kräker man nästan på riktigt.
  • Snigelkotten
    ääni skrev 2010-05-22 18:02:04 följande:
    Fast morgondusch förhindrar i och för sig inte att man svettas om det är riktigt varmt och mycket folk.
    Har man duschat på morgonen och tagit på deodorant lär man inte lukta som ett gammalt ruttnande lik kl 4 på bussen ens om man svettas. Då håller sig lukten i ens egna armhåla och förpestar inte den omgivande miljön.

Häromdagen var jag för övrigt i en affär och mötte en kärring som luktade nåt så helt fruktansvärt. Alltså det var nåt helt otroligt. Jag var väldigt nära att spy och fick lämna butiken. Jag var inte ens nära henne, det var minst 5-6 meter mellan oss.
    VARFÖR låter man sig förfalla på det viset? VARFÖR?!
    Hur jävla svårt kan det vara att duscha 3 minuter var morgon, ta på deo och rena kläder? Det är ju inte direkt raketforskningsnivå på det.
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-22 18:06:29 följande:
    Det är självrengörande på så sätt att man inte behöver rengöra inuti slidan. Utanpå behöver man skölja ibland.
    Skölja ibland?!

Stackars den man som går ner på en sådan slida.

Hur kan man inte fatta att underlivet måste rengöras varje dag?!
Svar på tråden hur ofta duschar ni?