• Cinza

hur ofta duschar ni?

Bonanza skrev 2010-05-22 18:26:47 följande:
    Jag tycker att ni är så roliga. Som att man luktar illa bara för att man inte duschar varje dag.
    Håller med Det var inte allt för längesedan jag gick utan dusch i en vecka (jag var svårt sjuk) och inte luktade jag illa för det.

I vanliga fall duschar jag varannan dag ungefär. När det är riktigt varmt blir det oftare.
  • Cinza
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:35:15 följande:
    En fitta BLIR smutsig på en dag, slidans naturliga smörjmedel (motsvarigheten till mannens flensost) ska inte läggas lager på lager...
    Sjukvårdens rekommendation är ju att tvätta underlivet MAX en gång per dygn med enbart vatten eller olja så så hemskt kan det inte vara Flytningarna hjälper till att upprätthålla rätt PH så vi slipper bakterie och svamptillväxt. Om ens underliv luktar illa, kliar eller man får mer flytningar än vanligt brukar detta bero på för flitigt tvättande med för starka produkter eftersom man då rubbar PH-balansen.
  • Cinza
    Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:46:12 följande:
    Nu vet inte jag hur andra gör (och jag bryr mig ärligt talat inte mycket). Men är det så att vi haft sex och att han kommit i mig så skulle jag inte låta bli att tvätta mig efter det. Samma sak gäller flensost. Det finns väl en anledning till att en mans flensost skulle ha hamnat i kvinnans slida eller på fittan. Urinrester? Jag torkar mig så pass väl efter toalettbesök att jag inte känner att jag behöver oroa mig nämvärt för sånt...
    Urinrester behöver man aldrig oroa sig för. Urin är nämligen sterilt (om man inte har uvi).
  • Cinza
    Denebola skrev 2010-05-22 18:52:25 följande:
    Dessutom är urea/karbamid bra för huden, det återfinns i många bra hudkrämer
    Där ser man. Detta var nytt för mig Ännu en anledning att INTE skrämmas av lite steril vätska.
  • Cinza

Enligt min lärare i anatomi är det bara svett från armhåla och ljumskar som avger lukt. Övrigt svett är doftlös. När man börjar svettas om ljumskarna är det förmodlligen dax för en ducsh, men detta behöver nödvändigtvis inte inträffa varje dag.

• Cinza
    festia skrev 2010-05-23 22:32:22 följande:
    Okej? Det stämmer verkligen inte. Inte på mig och många i min omgivning i alla fall.
    Jag har inte gjort någon egen studie, mer än att jag kan känna att det är så på mig själv. Dock är läraren som sa detta  proffessor i histologi så jag antar att han har relativt bra koll.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?