Inlägg från: ääni |Visa alla inlägg
  • ääni

hur ofta duschar ni?

Varannan dag ungefär. Oftare om jag svettas (men det gör jag nästan aldrig), har mens eller blivit smutsig.

• ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-22 16:10:18 följande:
    Det är änu värre, och jag tror folk är skitdåliga ¨på att tvätta händern efter muggen. Ofta går man in efter nån och konstaterar att det är torrt i handfatet. Därför gillar jag inte att äta det andra preparerat. Folk är snuskigare än man tror. blä.
    Jag tycker också det är äckligt när jag tänker på det. Men hur ofta blir man sjuk egentligen? Jag är ärligt talat nästan aldrig sjuk och har bara varit magsjuk en gång i mitt liv (för 20 år sedan) så det vore tråkigt att undvika att äta mat som andra lagat för den sakens skull. Lite smuts klarar man. Sen finns det förstås personer som har dåligt immunförsvar, känslig mage osv och måste vara försiktiga av det skälet.
    Jag är personligen väldigt noga med att tvätta händerna, tar av eller skruvar ordentligt på ringarna för att de också ska bli ordentligt rena. Ringar är ju annars jävligt äckligt.
  • ääni
    Bebissjuk89 skrev 2010-05-22 15:37:47 följande:
    Att duscha på morgonen är ju ett måste tycker jag. För duschar man endast på kvällen så blir man ändå äcklig när man sover :S BLÄ!  
    Fast är det svett du menar så svettas inte alla så ofantligt mycket.
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-22 17:43:25 följande:
    JAg såg en intervju med nån smittskyddsläkare på kunskapskanalen häromdagen, och hon berättade att nu när folk har varit noggrannare med handhygien och spritat sig och så pga. influensan har man sett en markant minskning av RS virus och mycket mildare vinterkräksjuka än vanligt. Tänk att man faktiskt kan rädda liv pga. att sköta sin handhygien. Det är ju som du säger mest känsliga grupper som riskerar att påverkas, gamla, sjuka, nyfödda etc. Därför är det upp till oss andra att vara lojala med dessa och tänka på hygienen.
    Ja, det håller jag fullständigt med om.
  • ääni
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 17:55:34 följande:
    Ja, absolut. Testa åka buss en vanlig onsdag eftermiddag i juni. Ibland kräker man nästan på riktigt.
    Fast morgondusch förhindrar i och för sig inte att man svettas om det är riktigt varmt och mycket folk.
  • ääni
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:12:35 följande:
    Har man duschat på morgonen och tagit på deodorant lär man inte lukta som ett gammalt ruttnande lik kl 4 på bussen ens om man svettas. Då håller sig lukten i ens egna armhåla och förpestar inte den omgivande miljön. Häromdagen var jag för övrigt i en affär och mötte en kärring som luktade nåt så helt fruktansvärt. Alltså det var nåt helt otroligt. Jag var väldigt nära att spy och fick lämna butiken. Jag var inte ens nära henne, det var minst 5-6 meter mellan oss. VARFÖR låter man sig förfalla på det viset? VARFÖR?! Hur jävla svårt kan det vara att duscha 3 minuter var morgon, ta på deo och rena kläder? Det är ju inte direkt raketforskningsnivå på det.
    Att inte sköta sin hygien är ett symtom på psykisk sjukdom. Det kan vara jävligt svårt att ta en dusch och sätta på sig rena kläder. Tycker inte man måste klandra människor för det. Men naturligtvis finns det också fullt friska människor som inte tycker att man behöver vara så ren.
    Deo tycker jag förresten oftast är värdelöst, särskilt de parfymerade. Det enda som funkar för mig är att tvätta och ev oparfymerad deo.
  • ääni
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:29:28 följande:
    Underlivstvätt var tredje dag... shit, det skulle behöva bli kärnvapenkrig allra minst om jag skulle nedlåta mig till sådana vidrigheter. Det är fan riktigt jävla vidrigt. Alltså, seriöst...
    Alltså. De menar att de vet hur ofta de måste tvätta sig för att vara fräscha och inte lukta illa. De har liksom provat sig fram. Så det hinner inte börja lukta.
  • ääni

Jag undrar vad det kommer ifrån att just var 24:e timme behöver varje människa duscha annars är hon ofräsch...

• ääni
    Anaiah skrev 2010-05-22 19:38:44 följande:
    Och i tandkräm!
    Inte i min tandkräm!
  • ääni
    Anaiah skrev 2010-05-22 19:53:55 följande:
    Du har inte karbamid i tandkrämen?
    Öh... nej, jag tror inte det? Eller vad kan det mer heta? Inte för att jag har något emot karbamid men jag hittade det inte i innehållsförteckningen. Zendium har jag i alla fall så någon kanske vet. Den är i vilket fall som helst bäst!
    Hur kom ni in på bajsvanor nu egentligen?
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-22 21:01:31 följande:
    men du tror väl inte på allvar att du kan stoppa in handen med papper mellan benen när du är helt nykissad utan att få en enda droppe nånstan på handen? dessutom så kryllar badrum av alla möjliga bajs och kisspartiklar som virvlat upp när man spolat. Såhär gör man när man gjort sina behov: Man torkar sig. Drar upp byxorna, sätter på kranen och tvålar och sköljer sina händer, sen torkar man händerna INNAN man stänger av kranen (för kranen har massa baciller på sig) Sen använder du pappret till att stänga av kranen, öppna dörren och släcka lampan. När du är ute, så kan du slänga pappret och stänga dörren med foten  Läs och lär...
    Jag vet inte hur du gör när du torkar dig men jag får inte kiss på händerna... Sen tvättar jag i och för sig händerna ändå, dels för att jag vidrör saker i badrummet och dels för att passa på när jag ändå är där. Sen använder jag inte papper för att stänga av kran och öppna dörren - bara på offentliga toaletter i så fall. Jag håller med om att man ska försöka att inte sprida sjukdomar men någonstans får man sätta en gräns.
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-23 00:02:31 följande:
    Usch...fatta hur mycket tarmbakterier du bär med dig ut i lunchrummet...blää..Lite skit härdar nog de friska och krya, men det kan ju drabba tredje man värre.
    Men du drar ju upp byxorna med tarmbakterier på händerna!
  • ääni
    Anaiah skrev 2010-05-22 23:33:15 följande:
    Jag vet inte om det har fler namn, men som någon annan sa, det finns karmamid i en del tuggummin också. Såg att vi inte heller har karbamid i tandkrämen (sensodyn), men däremot urea i handkrämen (men det visste jag redan ).
    Det har jag i min handkräm också och det är jättebra
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-23 00:21:50 följande:
    Ja. Jag skulle ju iof. kunna börja tvätta händerna först men det känns väl bökigt. De besmittade brallorna går jag i alla fall inte å tafsar på saker med sedan.
    Men du/någon/något kanske kommer åt byxorna. Min poäng var bara att man får dra en rimlig gräns för sitt "bök" och sin renlighet. Var den gränsen blir varierar säkert från person till person.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?