Inlägg från: Anaiah |Visa alla inlägg
  • Anaiah

hur ofta duschar ni?

Jag duschar var annan, var tredje dag.

Och vad gäller underlivet, min fitta luktar fitta precis som den ska. Strävar man efter att ha en luktfri fitta så har man fan fel i huvudet.

• Anaiah
    Denebola skrev 2010-05-22 18:52:25 följande:
    Dessutom är urea/karbamid bra för huden, det återfinns i många bra hudkrämer
    Och i tandkräm!
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Nej, inte måste man tvätta underlivet varje dag, det håller sig hyfsat fräscht på egen hand och man kan bara skölja bort "slaggprodukterna" lite då och då. En trasa med vatten, vatten/olja eller bara olja är ett bra sätt att tvätta underlivet när man inte dushar.
  • Anaiah
    barran skrev 2010-05-22 20:38:15 följande:
    men åå va äckliga vissa e.. 2 ggr/veckan... urk... oavsett väder är det äckligt enligt min åsikt. Nä MINST en gång om dagen ska de vara och då ALLA kroppsdelar!! äckelpottor..
    Amen fy fasen, varje dag?! Ditt underliv kan inte vara välmående då.
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 20:50:15 följande:
    Det tycker jag ärligt talat är rätt så äckligt. Skulle vägra ha sex med min man om han inte duschade varje dag. Det samlas ju massor med svett, bajs- och urinrester där nere. Har inte hunnit läsa hela tråden.
    Jag vet inte hur din man lyckas, men min man har då inte bajs på snoppen!
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:39:57 följande:
    Jag hörde t o m att det bästa vore om man bajsade efter varje måltid. Hehe. Fast det verkar lite väl kan jag ju tycka. Personligen så skulle det inte funka för mig att inte bajsa varje dag. Vet hur mycket problem min mamma har för att hon jämt är hård i magen. Hon får käka massor med tarmmedel för att det ska fungera. Jag äter fibrer och dricker skapligt mycket. Då funkar tarmen bra. Sen läste jag nånstans att det inte är så bra att ha bajsrester kvar i tarmen länge för det kunde bli giftigt och ge div sjukdomar typ cancer och sånt. Vet dock inte om det är nån sanning i det.
    Men snälla människa, vet du inte hur tarmarna fungerar! "Bajsrester kvar i tarmen..." Hihihihi!
  • Anaiah
    ääni skrev 2010-05-22 22:27:02 följande:
    Jag vet inte om det har fler namn, men som någon annan sa, det finns karmamid i en del tuggummin också. Såg att vi inte heller har karbamid i tandkrämen (sensodyn), men däremot urea i handkrämen (men det visste jag redan ).
  • Anaiah
    Verkligen skrev 2010-05-22 23:38:10 följande:
    Finns hårfön på alla träningsställen..
    Det skadar också håret. Dessutom vet ju inte du huruvida de tvättar håret när de kommer hem i stället. Var inte så jävla snabb att döma!
  • Anaiah
    Em00 skrev 2010-05-22 23:41:36 följande:
    Är man rädd för baciller och inget annat önskar än att få allergier och diverse "roliga" grejer, pga obefintligt immunförsvar, så är jag övertygad om att det där funkar!
    Det där är väl snarare något man tillämpar på offentliga toaletter och det är hon inte ensam om.

Jag har det hellre lite skitigt hemma (för att kompensera det överhygieniska) än drar på mig magsjuka för att jag spolar med toalocket uppe på biografen.
  • Anaiah
    Verkligen skrev 2010-05-22 23:53:23 följande:
    Ponera att 50 % av dom tvättar det hemma. Vad gör dom andra 50%??
    Spelar det någon roll?
    Verkligen skrev 2010-05-22 23:54:29 följande:
    Jag är aldrig sjuk trots att jag är "överhygienisk". Gäller både min personliga hygien och mitt hem som är kliniskt rent i stort sett. Var inte så snabb att döma!
    Har jag dömt någon?
    Det jag menar är att jag också tar en rad olika "försiktighetsåtgärder" när jag går på offentliga toaletter, men det kompenserar jag med i hemmet i stället. Det var nämligen någon som poängterade att om man vill få allergier och diverse andra otrevligheter så är det bra att vara överhygienisk när man går på toa.

Och "aldrig sjuk"... Vänta du tills tösen börjar på förskola...
  • Anaiah
    Verkligen skrev 2010-05-23 00:06:02 följande:
    Det blir nog inga problem, jag överlever lite sjukdomar vad nu det har med saken att göra. Eller menar du att jag inte kan duscha varje dag när jag är sjuk? För det var väl det tråden handlade om?
    Oavsett hygienvanor så klarar sig INGEN förälder undan de härder av främst virus som barnen drar med sig hem från förskolan det första halvåret/året. Däremot härdar det.

Jag tror du har missuppfattat lite min poäng, jag säger alltså inte emot dig vad gäller toaletthygienen, däremot så håller jag inte med dig gällande intimhygienen.
  • Anaiah
    Verkligen skrev 2010-05-23 00:10:57 följande:
    Och jag har knappt yttrat mig om intimhygienen eftersom det är en privat sak. Jag är nöjd så länge min är bra, hur andras är spelar ingen roll. Men jag vidhåller att det är äckligt att duscha enbart 2 ggr i veckan.
    Om inte det är ett yttrande så undrar jag vad som är det? Det är väl i allra högsta grad ett yttrande att påstå att något är äckligt bara för att man inte gör det själv? Du har ju i allra högsta grad frångått det privata i privatsaken genom att skriva så. Eller hur?
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:09:34 följande:
    Bajsar man inte varje dag så har man ju bajs i tarmen.
    Ja, men de ligger inte stilla och giftar till sig liksom. Det är inte farligt att bajsa var tredje dag (däremot praktiskt).
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:08:12 följande:
    Han jobbar som bilmekaniker och sen blir man svettig där nere.
    Vad fan MECKAR han med snoppen! Jävlar vilken libido!
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-23 08:09:34 följande:
    Bajsar man inte varje dag så har man ju bajs i tarmen.
    BTW så har du bajs i tarmen även om du bajsar varje dag...
  • Anaiah
    alvosk skrev 2010-05-23 22:06:29 följande:
    ja det är konstigt att man inte kan hantera sin egen kroppslukt men de som duschar och duschar får en fruktansvärd fittlukt som man vill få bort. jag hade det själv när jag tvättade jämt.  Det luktar inte fitta längre utan infektion.
    Precis! Tvättar man frenetiskt så är det inte konstigt att man inte vet hur en frisk och välmående fitta ska lukta.
  • Anaiah
    festia skrev 2010-05-23 22:32:22 följande:
    Okej? Det stämmer verkligen inte. Inte på mig och många i min omgivning i alla fall.
    Hur vet du det? Kan du lukta i dina egna ljumskar? Det var vigt!
  • Anaiah
    bridezilla skrev 2010-05-23 23:38:04 följande:
    Jaha, undrar varför? Har aldrig hört talas om det varken när jag läste till ssk eller på mitt jobb på gyn. Låter fruktansvärt onödigt. Antingen vill man ha ett mittstråleprov (det vanligaste) och då har den första urinen redan sköljt bort ev. bakterier som kan kontaminera provet eller så vill man ha den första urinen och då är det ju meningen att man ska skölja med de bakterier som sitter vid urinrörsmynningen. Det kanske bara är vid ngt särskilt prov man ska göra så? Undrar just vilket landsting det är, hade faktiskt varit intressant att veta hur de arbetat fram de riktlinjerna, speciellt när det närmsta jag hittade när jag googlade var att man INTE skulle tvätta av sig innan.
    Nej, det låter ju lite udda. Har inte heller någonsinn blivit beordrad att tvätta innan jag kissar. Däremot har jag fått tvätta mig med antibakteriell tvål inför en konisering av livmodertappen en gång, men det är ju en helt annan historia.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?