Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

Läskigt att det finns så många lortgrisar..
    Att duscha 2 ggr i veckan är ju vidrigt rent ut sagt. Speciellt i denna värmen.

Jag känner mig jättesmutsig efter en hel dag utomhus, inte går man och lägger sig oduschad då i sängen..

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • Verkligen
    Lavish skrev 2010-05-22 20:03:37 följande:
    Vad får dig att tro att jag spenderar en hel dag utomhus? För tillfället lider jag av svår pollenallergi och spenderar inte fler sekunder utomhus än jag absolut måste.
    Dom flesta är väl ute en del, eller arbetar, eller tränar. Eller grejar hemma i värmen.
  • Verkligen
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:10:15 följande:
    Det är inte bra att inte bajsa varje dag. Då blir man hård i magen.
    Alla kan inte bajsa varje dag. Jag går 3 ggr i veckan i snitt. Helt normalt enligt min läkare..

Och självklart tvättar man håret efter träning. Man blir ju hur svettig som helst i skallen. Känns otänkbart att folk lägger sig med otvättat hår..Uhh..
  • Verkligen
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:36:31 följande:
    Oj, det hade jag aldrig pallat. Jag brukar göra nr 2 2 ggr per dag.  Käkar väl mycket fibrer eller nåt. Tyvärr har jag fått problem med sprickor vilket gör att jag måste smörja in mig i rumpan och då vill man ju gärna duscha av sig innan. Inte kul att pilla där utan att vara ren om man säger så.Kolla nästa gång du är på gymmet så får du se hur många som sätter upp håret i en hästsvans när de går in i duschen. Jag lovar, du kommer bli förvånad. Särskilt läbbigt är det ju om man är jättesvettig som typ efter ett spinningpass. Har svårt att tro att de går hem och duschar en gång till dessutom.
    Bara för det kommer jag kolla efter såna människor som besatt nästa gång jag är på Friskis...
  • Verkligen
    Denebola skrev 2010-05-22 22:36:56 följande:
    De kanske inte vill gå ut med blött hår? Särskilt om det är kallt, det skadar håret.
    Finns hårfön på alla träningsställen..
  • Verkligen
    Anaiah skrev 2010-05-22 23:47:38 följande:
    Det skadar också håret. Dessutom vet ju inte du huruvida de tvättar håret när de kommer hem i stället. Var inte så jävla snabb att döma!
    Jag dömer bäst jag vill. Ponera att 50 % av dom tvättar det hemma. Vad gör dom andra 50%??
  • Verkligen
    Anaiah skrev 2010-05-22 23:50:09 följande:
    Det där är väl snarare något man tillämpar på offentliga toaletter och det är hon inte ensam om.Jag har det hellre lite skitigt hemma (för att kompensera det överhygieniska) än drar på mig magsjuka för att jag spolar med toalocket uppe på biografen.
    Jag är aldrig sjuk trots att jag är "överhygienisk". Gäller både min personliga hygien och mitt hem som är kliniskt rent i stort sett. Var inte så snabb att döma!
  • Verkligen
    Anaiah skrev 2010-05-23 00:04:41 följande:
    Spelar det någon roll? Har jag dömt någon?Det jag menar är att jag också tar en rad olika "försiktighetsåtgärder" när jag går på offentliga toaletter, men det kompenserar jag med i hemmet i stället. Det var nämligen någon som poängterade att om man vill få allergier och diverse andra otrevligheter så är det bra att vara överhygienisk när man går på toa.Och "aldrig sjuk"... Vänta du tills tösen börjar på förskola...
    Det blir nog inga problem, jag överlever lite sjukdomar vad nu det har med saken att göra. Eller menar du att jag inte kan duscha varje dag när jag är sjuk? För det var väl det tråden handlade om?
  • Verkligen
    Anaiah skrev 2010-05-23 00:09:08 följande:
    Oavsett hygienvanor så klarar sig INGEN förälder undan de härder av främst virus som barnen drar med sig hem från förskolan det första halvåret/året. Däremot härdar det.Jag tror du har missuppfattat lite min poäng, jag säger alltså inte emot dig vad gäller toaletthygienen, däremot så håller jag inte med dig gällande intimhygienen.
    Hursom så är jag inte rädd för smittor. Och jag har knappt yttrat mig om intimhygienen eftersom det är en privat sak. Jag är nöjd så länge min är bra, hur andras är spelar ingen roll. Men jag vidhåller att det är äckligt att duscha enbart 2 ggr i veckan.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?