Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

hur ofta duschar ni?

Varje dag såklart. Skulle inte må bra annars. Vill vara ren när jag går och lägger mig.

• Trynträ

Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.

• Trynträ
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-21 23:23:57 följande:
    Aha, är det bara att börja duscha för att underhudsfettet ska försvinna??Det måste jag testa!
  • Trynträ
    CecAl skrev 2010-05-22 00:16:36 följande:
    Måste fråga vad grejen är med att duscha innan man går och lägger sig? Alltså huden utsöndrar ju massa fetter och svett under natten också, så när man vaknar och går till jobbet så är man ju typ "smutsig" igen... Någon annan skrev att de duschar på kvällen för att det är lättare när man har barn, men om man inte har barn då? Vad är tankegången över att duscha innan läggdags? Hade en vän som sa att hon duschade på kvällen för att "man vill ju vara ren när man går och lägger sig i sin rena säng". Men vill man inte vara ren när man tar på sig rena kläder och går ut också?
    Klart man vill vara ren när man kryper ner i sängen. Hur kul är det att sova i smutsiga sängkläder. Ska man ha sex vill man väl dessutom vara lite fräsch. Rena kläder sätter då inte jag på mig varje dag. Anser inte att jag behöver tvätta dem efter en dag såvida det inte är underkläder eller strumpor. Sen tycker inte jag att jag är smutsig och svettig när jag vaknar jämfört med en dag på jobbet där man kanske gått lunchpromenad eller promenad till och från jobbet. Sen kanske man dessutom tränat på kvällen.
  • Trynträ
    Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:54:06 följande:
    Jag brukar ta lite vatten i handen och blaska av underlivet i samband med att jag går på toaletten. Skitenkelt!
    Blir det inte blött överallt om du ska tvätta rumpan?
  • Trynträ
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:54:40 följande:
    Läs de senaste inläggen i denna tråd, många tvättar underlivet bara var tredje dag.
    Det tycker jag ärligt talat är rätt så äckligt. Skulle vägra ha sex med min man om han inte duschade varje dag. Det samlas ju massor med svett, bajs- och urinrester där nere. Har inte hunnit läsa hela tråden.
  • Trynträ

Nåt som är väldigt intressant är att väldigt många struntar i att tvätta håret efter att ha varit och tränat där de legat och krälat på ett äckligt gympagolv med svett, smuts och damm. Tänk va äckligt att då lägga sig och sova på kudden. Å sen verkar de inte tro att man blir svettig i håret. Varför ens ställa sig i duschen då liksom? Hårbotten om nåt blir ju svettigt när tränar.

• Trynträ
    Zixi skrev 2010-05-22 01:19:05 följande:
    Det är dock väldigt beroende på hudtyp. Jag använder återfuktande duschcreme OCH smörjer in mig noggrant efter dusch MEN har trots det torr hud. Jag har varit torr sen jag var bebis. Om jag inte smörjer in mig efter en dusch så spricker huden och det gör ont så 2 duschar om dagen alltid hade varit ren tortyr!Du får vara glad att din hud fixar det
    Du kanske har fel lotion du smörjer in dig med efteråt. Jag har märkt att vissa handkrämer gör att man får torrare hud istället för tvärtom. Jag kan verkligen rekommendera Essex lotion med karbamid i. Finns på pumpflaska med recept. Den är verkligen kanon vad gäller återfuktning.
  • Trynträ
    giftgrodan skrev 2010-05-22 02:19:38 följande:
    jag torkar mig alltid med vatten. Sen bajsar man ju inte alltid varje dag heller.
    Det är inte bra att inte bajsa varje dag. Då blir man hård i magen.
  • Trynträ
    Krätchen skrev 2010-05-22 13:34:23 följande:
    Jag torkar mig på ett jättebra sätt Men ändå, får man bajs på handen så tvättar man med tvål/olja whatever. Torrt papper eller vatten räcker oftast inte.Jag är bara förundrad över att man inte tvättar underliv/anal varje dag.
    Ja särskilt rumpan har jag svårt att förstå att man inte tvättar varje dag. Om det bara räcker med papper så kan man ju skita i att tvätta händerna med tvål och vatten efter toabesöker också. Hur många gör det?
Svar på tråden hur ofta duschar ni?