Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

hur ofta duschar ni?

Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:35:03 följande:
    Så du tvättar dig därnere och tar sedan på dig trosorna du haft i två dagar?? okej :S trevligt värre
    Det sa jag inte.
    Jag har inte redogjort för hur jag tvättar mig eller bytet underkläder.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:35:03 följande:
    Så du tvättar dig därnere och tar sedan på dig trosorna du haft i två dagar?? okej :S trevligt värre
    Vad jag syftade på är att byta underkläder är en sak, tvätta sig en annan.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:39:31 följande:
    Ok jag förstår men för mig hänger det ihop måste jag säga. Trodde inte man brukade tvätta sig å sen ta på sig skitiga kläder men på fl lär man sig def nåt nytt varje dag.
    Men det har jag aldrig sagt. Snarare menar jag tvärt om i så fall, att man kan ta på sig rena underkläder utan att ha svabbat snippan med tvål...
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:41:40 följande:
    Jag håller med om och sedan har jag INTE ens sagt att man ska eller ens bör tvätta sig med tvål.
    Bra. Dåså.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:04:01 följande:
    Men alltså, ni som tvättar musen en -två ggr i veckan...hur ofta har ni sex?? Alltså i riktiga livet har jag nog aldrig träffat på såna lortgrisar som tycks finnas i denna tråd
    Grejen är väl att de inte märks. Vilket är ett tecken på att det inte allvarligt som vissa tycks tro att inte duscha varje dag.
  • Veladis
    Trynträ skrev 2010-05-25 15:57:54 följande:
    Öh, det är väl inte riktigt samma sak. Analen sitter inuti kroppen. Blygdläpparna utanpå.
    Gör de?

Innanför blygdläpparna ser jag som inuti kroppen. Ungefär som innanför läpparna (de i ansiktet) = inuti munnen = inuti kroppen.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:08:54 följande:
    Så du tycker det är ok att få/ge tex oralsex med en person som inte tvättat sig på två-tre dagar....okej :S
    Det har jag aldrig sagt.
  • Veladis
    Så du tycker det är ok att få/ge tex oralsex med en person som inte tvättat sig på två-tre dagar....okej :S
    För de som tycker att det är OK är det väl OK och måste väl få vara det?
    Sluta komma med en massa påståenden om mig, min personliga hygien och mitt sexliv som jag inte har uttryckt. Jag diskuterar generellt om hygien här.
  • Veladis
    Trynträ skrev 2010-05-25 16:00:05 följande:
    Har du provat utan hår? Det är milsvid skillnad i känsel kan jag säga. Å trevligare för maken med (enligt min man). Hehe. Slipper få hår i munnen vilket är bland det läbbigaste som finns.
    Min man har skägg så det är nog ingen större skillnad.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:12:12 följande:
    Jag gör antaganden utifrån vad ni säger..... Eftersom ni inte tvättar er varje dag har ni väl sex en gång i veckan, planerat efter att ni tvättat muttan. spontant!
    Men sluta med det då! Jag försvarar åsikten om att man inte behöver duscha varje dag eller tvätta sig bara för att även om man inte är smutsig. Sen exakt hur, var och när jag tvättar min mutta och vem som slickar var på min kropp är privat. Det vet du inget om. Vi ska diskutera sak och inte person. Personliga erfarneheter och iaktagelser fungerar som exempel, men man kan inte sitta och göra antaganden om en person grundat på generella åsikter eller på vad någon annan i samma "falang" sagt.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:15:13 följande:
    Ja du och den person jag också diskuterar detta med som är av motsatt uppfattning än vad jag är.
    Men bara för att jag och några till inte tycker att man behöver duscha varje dag, betyder det ju inte att vi har exakt samma syn på hygien, sexlivet eller färgen på kalsongerna, eller hur?
  • Veladis
    Pormoicheia skrev 2010-05-25 16:13:44 följande:
    Jag skulle vilja ändra perspektivet lite och utgå ofrån frågan: Vad innebär ett hygieniskt underliv?
    Ett hygienskt underliv doftar lite svagt söraktigt som filmjölk, har en viss mängd helt normala flytningar, kliar inte, svider inte.
  • Veladis
    Heavenly Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:19:07 följande:
    Nej men du tycker uppenbarligen inte att det är nödvändigt att tvätta sig varje dag vilket jag tycker att man bör göra för att det hör till god hygien. Jag har inte sagt att vad du personligen gör/inte gör utan vad du uppenbarligen TYCKER.
    Heavenly Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:17:51 följande:
    Sluta med vad? jag skriver väl för tusan vad jag vill :) Tycker jag att det är ofräscht så får jag väl för tusan ha den åsikten...jag bara undrade hur ni rent praktiskt bär er åt
    Du får tycka vad du vill.
    Problemet är när du kommer till antaganden, då du inte längre "tycker" något utan bestämmer att någon annan tycker något.
  • Veladis

Du får tycka vad du vill. Men det är inte att tycka något när man börjar applicera åsikter på andra utifrån generella påståenden. Om jag t ex säger att jag inte tycker att man måste duscha varje dag eller tvätta muttan bara för att, påstår du plötsligt att jag tycker det är OK att ha oralsex med någon som inte tvättat sig. Det är inte att tycka. Det är att komma med påståenden om andra.

• Veladis
    Det är inget frågetecken i den meningen. Det är ett antagande om min person och mitt sexliv helt utan grund och rätt irrelevant.

Jag har min åsikt - att man inte behöver duscha varje dag och inte tvätta sig om man inte behöver, ja. Det är min åsikt, sedan hur jag själv gör är en annan sak.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:59:12 följande:
    Som sagt...efter en vecka tror jag inte något underliv skulle vara speciellt fräscht utan att ha blivit tvättat?
    Vad du har hakat upp dig på just en vecka! Det finns ju faktiskt mellanting mellan att tvätta muttan varje dag och att tvätta en gång i veckan.
  • Veladis
    nollåtta skrev 2010-05-25 16:58:18 följande:
    För övrigt undrar jag hur pass frisk en fitta som måste duschas av varje dag för att inte lukta illa, fy satan så äckligt. Skulle kolla upp det om det gällde mig.
    Ja, det har jag också funderat på i en här tråden.

Men eftersom hälsovården anger att man inte bör tvätta för ofta, att det är då problemen uppkommer, finns det nog många som fastnat i en ond cirkel.

Sluta tvätta så ofta - gör en muttinpackning med filmjölk eller naturell youghurt, det är ett gammalt beprövat knep...
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 17:06:51 följande:
    Har ALDRIG haft såna problem fast jag tvättar VARJE dag...inte de jag känner heller. Det man bör undvika är väl tvål för att inte förstöra det naturliga ph i underlivet????
    Vad bra. Jag har inte sagt att alla har problem heller. Du har hittat vad som känns bäst och funkar för dig och det är ju bra. Men eftersom vi är olika funkar olika saker för olika personer. Vi har olika torr hud, olika känsliga slemhinnor, bli olika smutsiga etc. Vad jag syftade på är, precis som hälsovården också menar, att den vanligaste orsaken till problem (som klåda, flytningar, dålig lukt) med underlivet är överdriven tvättning.  Sen var som är överdriven tvättning varerierar ju då med person. Tyvärr är ju problemen ofta sådana att många försöker lösa dem med att tvätta ännu mer (t ex vid flytningar). Dvs - ond cirkel. Ofta är ju tvålen boven i dramat, det är ju både du och jag på det klara med.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?