Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

hur ofta duschar ni?

Snigelkotten skrev 2010-05-22 18:44:48 följande:
    Den basala hygienen är lika för alla.
    I bemärkelsen att man bör hålla sig ren ja. Men bara för att person 1 har mycket flytningar och svettas mycket så behöver inte person 2 göra det.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Pormoicheia
    Cinza skrev 2010-05-22 18:49:50 följande:
    Urinrester behöver man aldrig oroa sig för. Urin är nämligen sterilt (om man inte har uvi).
    Så sant
  • Pormoicheia
    Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Jag brukar ta lite vatten i handen och blaska av underlivet i samband med att jag går på toaletten. Skitenkelt!
  • Pormoicheia
    Trynträ skrev 2010-05-22 20:48:49 följande:
    Blir det inte blött överallt om du ska tvätta rumpan?
    Vi har handfatet  alldeles brevid toalettstolen så det blir inte blött alls. Det som "slaskas" hamnar i toaletten eftersom jag gör det medan jag forfarande sitter där. Skulle vara de få droppar som hamnar på ringen då men det är ju bara att torka bort.
  • Pormoicheia

Och rumpamn sitter ju inrte så långt ifrån framstjärten heller

• Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 11:43:38 följande:
    Oj, det finns en miljon svar på det För att jag känner mig fräsch om jag duschar varje dag. För att jag anser inte att en snippa är ren om man inte tvättar den varje dag. Snippan är instängd varje dag i en massa kläder och behöver avsvalkning.
    Men om man går troslös i kjol eller i luftiga o ch lösstittande byxor kan den väl knappast räknas som instängd...
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 11:57:30 följande:
    Hur ofta gör man det?
    Det finns dem som gör det väldigt ofta och det finns dem som aldrig gör det. Det är omöjligt för mig att svara på hur ofta "man" gör det  eftersom det är individuellt.
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 12:05:18 följande:
    Ber om ursäkt ifall jag har tryckt ner någon. Absolut inte min mening, jag har tyckt att det varit skoj att diskutera detta. Kunde aldrig ana att" tvätta snippa "kunde vara så laddat, självklart gör alla som de vill, jag tycker inte att folk är äckliga som inte gör som jag.
    Det är väl rätt normalt att tycka att de so inte gör som  en själv är konstiga, äckliga eller dumma i huvudet.
    Men bara för att vissa avviker ifrån ens egna vanor så behöver man ju inte vara nedvärderande mot dem.
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 12:29:01 följande:
    Har jag varit det? I så fall måste jag tänka till innan jag postar ett inlägg.
    Det kan jag inte riktigt tycka. Jag har inte koncentrerat mig på dina inlägg på det viset och jag riktade inte inlägget till dig på dig heller, det var mest bara som ett allmänt svar i iskussionen. Slarvigt av mig så det tar jag på mig! Jag skulle ha varit tydligare.

Det finns dock de som varit väldigt nedvärderande emot dem som gjort annorlunda i jämförelse med sig själva och jag tycker det är onödigt. Det har varit folk på båda sidor dock så det gäller alla som medverkar och inte bara vissa.
  • Pormoicheia
    Trynträ skrev 2010-05-23 12:12:54 följande:
    Kul för de gynekologer som får patienter som aldrig tvättar sig där nere.   Man börjar ju fundera om folk parfymerar sig där nere då för att minimera lukten av svett och urin. Eller så är det jag som har feta blygdläppar. Haha!
    Jag har svårt att ro att folk "aldrig" tvättar sig där nere. Däremot så råder det lite skilda meningar om vad "tvätta" innebär.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?