-
Den basala hygienen är lika för alla.Pormoicheia skrev 2010-05-22 18:42:59 följande:Du kan inte utgå ifrån vad DIN fitta behöver för omvårdnad och ta för givet att alla andra behöver samma. -
Har heller aldrig haft muffproblem, tvättar den varje dag med Dove hårdtvål.
-
Läs de senaste inläggen i denna tråd, många tvättar underlivet bara var tredje dag.Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha. -
Menar du på allvar att du aldrig tvättar underlivet?Suck och suck skrev 2010-05-22 19:59:15 följande:Underlivet är ett självrenande organ. Har ni aldrig varit hos gynekologer i den här tråden? Man ska ABSOLUT inte hålla på och vaska där nere, DÅ får man problem med flytningar. Just vad jag hade för ett antal år sen. Hur blev jag av med det? Jo, sluta och vaska.
Mellan de yttre och de inre blygdläpparna?! -
Jag rengör muffen med tvål varje dag, och har bara flytningar vid ägglossning. Har inga som helst problem.Suck och suck skrev 2010-05-23 13:04:48 följande:Gynekologer VILL ha folk som inte vaskar sig i underlivet varje dag. De som gör de blir äckliga. De får flytningar. -
Läs inlägg 406.Pormoicheia skrev 2010-05-23 12:55:32 följande:Jag har svårt att tro att folk "aldrig" tvättar sig där nere. -
Tvättar du dig mellan de inre och de yttre blygdläpparna?
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m52682959.html -
Hon undviker att tvätta mellan de yttre och inre blygdläpparna. Hur kan NÅN försvara det? Tycker ni att precis ALLT är normalt? Bara för att?!Pormoicheia skrev 2010-05-23 13:22:02 följande:inlägg 406 "Gynekologer VILL ha folk som inte vaskar sig i underlivet varje dag. De som gör de blir äckliga. De får flytningar. Någon som frågade om jag inte grovrengör mellan blygdläpparna och sånt. Jag försöker undvika det. DET ger en flytningar om något."... Det står att hon undviker grov rengöring, inte att hon aldrig tvättar sig. Och om det är så att hennes underliv inte luktar illa o.s.v. , What's the problem? -
Om nån kom in i tråden och sa att dom inte duschat på tre år och varje dag smörjde in muffen med sur leverpastej så skulle ni bara komma med ert hjärntvättade mantra om att det är heeelt normalt. Nånstans går väl för fan gränsen även för er.Denebola skrev 2010-05-23 13:26:09 följande:Men herregud. Funkar det så funkar det. Det kanske inte funkar för dig, men för henne funkar det. Vad är problemet? -
Man har svettkörtlar i underlivet om ni inte visste det...
www.aconordic.se/kropp/antitranspiration/om_varfor_vi_svettas.aspx -
Yttre blygdläpparDenebola skrev 2010-05-23 15:59:57 följande:Och det är skillnad på runt könsorganen (tex i ljumskarna) och i könsorganen (mellan blygdläpparna). Nu vet jag inte om det faktiskt finns svettkörtlar mellan blygdläpparna, men jag ville bara påpeka att din länk inte besvarade just den frågan.De består av fett och svällkroppsvävnad, men innehåller också svettkörtlar, talgkörtlar och nervändar.
Inre blygdläpparInne i dem finns svällkroppsvävnad, små blodkärl, och nervändar. På och runt blygdläpparna finns också talgkörtlar, svettkörtlar och doftkörtlar som gör att allting funkar som det ska.
-
Svettkörtlarna i underlivet är apokrina, precis som de i armhålorna.
Svett från dem innehåller bland annat äggviteämnen som bryts ner av bakterier som finns på huden. Då uppstår starkt doftande ämnen.
www.1177.se/allakapitel.asp&AllChap=True&PreView= -
Just du har alltså inga apokrina svettkörtlar på dina inre och yttre blygdläppar, som alla vi andra dödliga har?Björnmossa skrev 2010-05-23 17:55:45 följande:Inte på mig. Jag är fräsch som en nyponros.