Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

hur ofta duschar ni?

Krätchen skrev 2010-05-23 12:57:40 följande:
    Men va fan Sluta använda mina inlägg Jag blir ju fan lite nojjig!
    *drar på mig dumstruten och skäms en stund där i hörnet av forumet*
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Pormoicheia
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:09:09 följande:
    Varför får man då våtservetter att tvätta sig med när man tar urinprov om man nu är så ren utan att tvätta sig?
    Jag skulle tippa på att de vill vara säkra på att inga bakterier kommer med som kan ändra resultatet.
    Man har ju bakterier där även om man är ren.
  • Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:12:15 följande:
    Läs inlägg 406.
    inlägg 406

"Gynekologer VILL ha folk som inte vaskar sig i underlivet varje dag. De som gör de blir äckliga. De får flytningar.
    Någon som frågade om jag inte grovrengör mellan blygdläpparna och sånt. Jag försöker undvika det. DET ger en flytningar om något."...

Det står att hon undviker grov rengöring, inte att hon aldrig tvättar sig.

Och om det är så att hennes underliv inte luktar illa o.s.v. , What's the problem?
  • Pormoicheia

Jag gjorde som det rekommenderades i dessa trådar med ordentlig rengöring av fittan varje dag (med bara vatten).

Det resulterade i fler flytningar som luktade apa. Så jag återgick till att tvätta underlivet mer sällan och höll mig till att tvätta mer ytligt och häpp så försvann doften och de ökade flytningarna.

Jag har lite svårt att förstå varför jag ska anpassa min intimhygien efter någon annans kropp bara för att de har behov av.

• Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:23:33 följande:
    Hon undviker att tvätta mellan de yttre och inre blygdläpparna. Hur kan NÅN försvara det? Tycker ni att precis ALLT är normalt? Bara för att?!
    Undviker är fortfarande inte samma sak som "gör det aldrig". Jag undviker också att göra det för ofta då det bevisligen bara förvärrade mitt underlivs skick.

Men du askulle tycka att jag var färschare om jag luktade illa och hade fler flytningar? Huvudsaken att jag tvättade mig varje dag?
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 13:44:38 följande:
    Tråden skapades i förrgår Ge det en chans eller gör som du brukar göra. Gör som du vill helt enkelt.
    Det har funnits många såna här trådar

Jodå, jag gör det som funkar för mig. Det har jag alltid (med få undantag) gjort.
  • Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:34:29 följande:
    Om nån kom in i tråden och sa att dom inte duschat på tre år och varje dag smörjde in muffen med sur leverpastej så skulle ni bara komma med ert hjärntvättade mantra om att det är heeelt normalt. Nånstans går väl för fan gränsen även för er.
    Klart att jag har en gräns. Men jag skulle inte ta för givet att personen inte hade tvättat sig alls på tre år, det finns ju som bekant många olika sätt att tvätta sig på.

Att däremot smörja muffen dagligen med sur leverpastej skulle jag väl dock reagera på och ifrågasätta. Nog för att jag tvättar håret med ägg och smörjer in ansiktet med salladsdressing (äppelcidervinäger och olja alltså), men någonstans kan jag förklara varför. Det hade varit interssant att få veta vad som låg bakom den sura leverpastejen
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 13:49:24 följande:
    Om du vore min vän så skulle jag skita fullständigt hur ditt underliv luktade Hur ofta du duschade och huruvida du hade enorma flytningar, vi diskuterar bara.
    Du är snäll du
  • Pormoicheia
    mamma20092011 skrev 2010-05-23 14:34:22 följande:
    Duschar alltid (med ytterst få undantag) varje dag! Ibland både morgon och kväll beroende på vad jag gjort under dagen och hur jag känner mig. Gillar dessutom att både duscha och bada! Håret tvättar jag varannan till var tredje dag, om jag inte smutsat ner det eller tränat för då tvättas det också. Ni som säger att ni inte luktar nånting i underlivet även om ni bara duschar ibland, hur vet ni det? Jag menar, bara för att inte lukten spontant når den egna näsan så kanske det luktar nåt om man doppar näsan i musen och det har man ju liksom lite svårt att testa själv... Nej hellre vara på säkra sidan och alltid se till att vara tvättad och ren, tycker jag. Av nyfikenhet, ni som säger att ni inte luktar illa i underlivet efter en dag utan dusch, vad menar ni med lukta illa? Menar ni att lukta alls eller menar ni lukta gammalt, ruttet, svettigt och äckligt(vilket jag inte hoppas att någon av egen fri vilja gör)? Allas kön luktar väl något efter ett dygn men inte nödvändigtvis äckligt kanske? Frågan är väl om man tycker att lite könsdoft är fräscht och ok eller om man helst vill vara så luktfri som möjligt för att känna sig fräsch... Personligen försöker jag hellre vara luktfri än lukta mus.. därav dusch inkl underlivstvätt 1-2 ggr per dag. Den enda kroppsdoften jag gillar är den av solbränd hud...
    Jag menar lukta illa/starkt.

Könet har en säregen doft som varken ska lukta illa eller starkt och det är fullkomligt normalt.
    Skulle jag dock märka att det började lukta mer än vad det bör göra så skulle jag ju tvätta mig oftare.
  • Pormoicheia
    nollåtta skrev 2010-05-23 20:53:49 följande:
     Håller med, fitta ska lukta fitta och inget annat.
    hurra!!!
  • Pormoicheia

Att jämföra idag med 200 000 år sedan går inte p.g.a. att livet folk levde då inte alls är lika som vi lever idag.

Även om folk dog förut p.g.a. sjukdomar vi idag bar fnyser åt, så har vi idag en mängsd sjukdomar som inte fanns då (eller som det fanns väldigt få problem med). Då pratar jag alltså hudproblem, allergier och sjukdomar som kräver specifika dieter (diabetes o.s.v.).

Så även om folk dog tidigare och säkert var skitigare för 200 000 år sedan så var de nog ändå, på sätt och vis, mycket mer hälsosamma än vad vi är idag.

• Pormoicheia

Sen tycker jag att det finns folk på båda sidor som är lika fula i diskussionen.
    Nej, att duscha varje dag är inte ohygieniskt, MEN det har bevisats i flertalet studier (och påpekas ofta av läkare) att vi är för renliga av oss idag och att de allra flesta med hudproblem och underlivsproblem idag har problem just p.g.a. överdriven renlighet.

Det är inte heller rätt att anse att folk som inte duschar varje dag är ohygieniska och äckliga, MEN det finns väldigt få studier på människor som fått hälsoproblem  just p.g.a. p.g.a. att de inte tvättat sig tillräckligt mycket. Lukta illa finns det säkert de som gör (och då snackar vi med stor säkerhet om de som näst intill aldrig tvättar sig snarare än de som dushar mer sällan), men att lukta illa utgör inga fysiska problem...

• Pormoicheia
    La Lola skrev 2010-05-25 10:21:36 följande:
    Har sett i en del trådar att vissa som duschar ofta inte alls bryr sig om att tvätta nyinköpta kläder.Förutom alla kemikalier så kan ju vem som helst ha provat kläderna eller tagit på de! Det tycker tom jag är äckligt!
    Utöver det så är en nyligen uttorkad (alltså tvättad) hud mer benägen att suga åt sig av sånt som den utsätts för...
  • Pormoicheia

Jag skulle vilja ändra perspektivet lite och utgå ofrån frågan:
    Vad innebär ett hygieniskt underliv?

• Pormoicheia

Förundras som vanligt över den fantastiska slutledningsförmåga människor har...

• Pormoicheia
    Veladis skrev 2010-05-25 16:19:49 följande:
    Ett hygienskt underliv doftar lite svagt söraktigt som filmjölk, har en viss mängd helt normala flytningar, kliar inte, svider inte.
    Lite så resonerar jag också. Att börja dra in "hur ofta" man gör vissa saker känner jag är ganska irrelevant.

Jag förstår ärligt talat vad det har med saken att göra.
  • Pormoicheia
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:23:18 följande:
    håller med...folk gör som de vill men jag har RÄTT att TYCKA precis vad jag vill :)
    Absolut, men det är ju en fördel om man tycker baserat på fakta och inte felaktiga slutledningar.
  • Pormoicheia
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 17:06:51 följande:
    Har ALDRIG haft såna problem fast jag tvättar VARJE dag...inte de jag känner heller. Det man bör undvika är väl tvål för att inte förstöra det naturliga ph i underlivet????
    Jag börjar lukta illa och får fler flytningar om jag tvttar varje dag (och då t.o..m. bara med vatten och försiktigt).

Hur ofta det behöver tvättas är otroligt individuellt. Men faktum kavrstår att de flesta som har problem med sina underliv har det p.g.a. att de tvättar sig för ofta och/eller med för starka medel.
    Det är väldigt sällan folk har underlivsproblem p.g.a. att de tvättar sig för sällan.
  • Pormoicheia
    Misery skrev 2010-05-27 09:13:43 följande:
    Ni som då inte duschar varje dag hur ofta duschar eller badar era barn? Mina barn duschar varje dag dem också.
    Här duschar /barad/tvättar vi oss så pass ofta det behövs och det behövs inte alltid varje dag (beroende på vilka kroppsdelar an pratar om). Det gäller både barn och vuxna. Vi går efter en outtalad 3-dagars regel. Inte längre än 3 dagar mellan duscharna/tvättningarna (gäller dock inte håret om det inte behövs). Detta för att barnen ska få in i rutinerna att man tvättar sig med jämna mellanrum även om man inte upplever sig som skitig. Men det innebär ju inte att vi, av principskäl, undviker att tvätta oss däremellan. Behöver man tvätta sig så gör man det även om man duschade bara en timme tidigare.

Jag har väldigt svårt att förstå det fanatiska"hur ofta"-perspektivet. Hur ofta spelar väl ingen roll sålänge man gör det tillräckligt ofta, eller har jag fattat det helt fel?

Svar på tråden hur ofta duschar ni?