Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl

Jag har använt Tvättex i uppemot 10 år. Det är inget tvättmedel som sticker ut för att det är jättebra, utan jag tycker att det varken är bättre eller sämre än annat tvättmedel. Jo, bättre än de billiga man köper i livsmedelsaffärer!
    Inget blekmedel i, så färgade kläder slipper bli blekta. Men för vittvätt får man då köpa till tvättförstärkare, för annars blir det inte så vitt längre efter några tvättar.
    Det går åt lite tvättmedel, för till vårt mjuka vatten ska det t ex bara vara 0,4 dl/maskin.

Jag känner flera som har eller har haft Tvättex, och de som slutat har gjort det pga att hushållet har krympt och de inte längre behöver så stora mängder tvättmedel. Har inte hört någon klaga faktiskt.

Det enda negativa jag kan komma på med Tvättex, är att den mycket trevlige försäljaren alltid ringer när jag inte riktigt har tid, och att han jämt försöker övertala mig att även beställa av andra produkter. Iofs har det ju lett till att vi numera använder även maskindisk, allschampoo och toalettpapper från Tvättex, så det kanske inte är så negativt ändå ...

• lövet2
    Miraklet09 skrev 2010-05-22 21:04:51 följande:
    Har testat Tvättex - varnar!! dem har ringt terrat mig i 3månader först varje dag och sen 1gr månaden truggar att ja ska beställa mer,m trots det knappt var år sen jag köpte  o mkt kvar... jag kmr nog ej fortsätta köpa av dem mera
    Oj, kanske det beror på vilken säljare man har kontakt med? Min ringer 3-4 gånger per år bara ...

Svar på tråden Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl