• Miss Cee

Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl

Jag läste i en tråd här på forumet om några som testat företag som säljer storpack av tvättmedel/diskmedel etc och kör hem det till din dörr.

Det låter som en en jättebra grej i mina öron, men innan man ger sig på en gigantisk tunna tvättmedel så vill man ju gärna veta lite vad andra tyckt som redan provat...

De företag jag hört talas om är:
    Tvättex
    Ocean
    Vårda

Om du testat något annat företag som säljer storpack av disk/tvätt-medel till privatpersoner och kör hem dem till dörren så rösta på "annat" och berätta vad du tyckte.

Hjälp mig snälla :)

Några korta instruktioner:
    * Om du provat flera av dem så rösta på den som du vill rekomendera!!!
    * Om du testat flera men tyckte att alla sög så rösta negativ på den du upplevde som sämst.
    * Berätta gärna vad det var du tyckte var dåligt eller bra.
    * Om du inte provat något av dem så kan du tyvärr inte rösta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl
  • klurifax

Vi har haft tvättex och det är något som jag ALDRIG kommer köpa igen! Alla färgade plagg blev "grådaskiga" efter bara ett par tvättar...

Till vittvätt funkade det helt ok dock.

• Gladskit

Okej om man bor långt från affärer eller inte har bil, så att man inte orkar släpa tvättmedel på bussen eller så. Men annars skulle jag aldrig köpa sånt tvättmedel, vänner som prövat har bara blivit besvikna och fått just dom problem som ni skrivit om.

Det är i princip alltid någon av butikskedjorna som har 5 för 100 eller liknande så om man passar på behöver man inte få så dyra kostnader för tvättmedel.

• sirisdotter
    Asereht skrev 2010-05-22 12:24:57 följande:
    Jag brukar använda Ocean och tycker det är väldigt bra. Men jag har aldrig fått det hemkört eftersom de inte leverar här ute på landet där jag bor. Däremot kanman köpa stora delar av deras sortiment på Granngården/Lantmännen som vi har i stan.

Men tvättmedlet är jag väldigt nöjd med och jag gillar att kunna köpa stora hinkar då de räcker länge och är ekonomiska för oss som tvättar mkt till många.
    Köper Ocean ibland när jag ändå är på Granngården.  Helt OK,  ganska miljövänligt också vad jag minns.  Använder mest kulörtvättmedlet.  Det finns matchande blekmedel om något ljust plagg skulle behöva det.
  • Ylva f

Ett riktigt skitföretag med usla produkter är min erfarenhet av Tvättex. När man väl beställt ringer de i tid och otid. Trots att jag upprepade gånger talat om att jag inte var nöjd med produkten ville man sälja mer. När jag sa att jag inte använt det jag hade ville försäljaren att jag skulle ge bort det jag hade och köpa nytt o. När jag vägrade blev han direkt hotfull. 

• malin7502

Man skulle väl kunna säga att jag "testat" Tvättex... Den gången jag av nån anledning "råkade" tacka ja till deras tvättmedel - trots att jag inte tyckte jag gjorde det, och fick hem alla papper för påskrift tillsammans med korrekta ångerblanketter som jag då fyllde i och skickade in eftersom jag inte ville ha skiten...

Gick ett par dagar, sen ringde säljaren igen och rent hotade mig och var skitsur över varför jag ångrat mig... Döh... På det viset får man inga kunder...

• åsa1980

Blir vansinnig!!!
    Tvättex ringde och jagade mig i tid och otid till slut gick jag med på att testa produkten gratis i 30 dagar. Jag var väldigt tydlig med att fråga om jag band mig för något och det gjorde jag inte sa försäljaren. När jag denna morgon öppnade dörren stod tvättmedel, sköljmedel och nån förstärkare för 1500 kr utanför dörren...sån skit!
    Ringde och nu är de på lunch, men när jag får tag på den, då iallafall...

• åsa1980
    malin7502 skrev 2011-01-20 12:59:47 följande:
    Man skulle väl kunna säga att jag "testat" Tvättex... Den gången jag av nån anledning "råkade" tacka ja till deras tvättmedel - trots att jag inte tyckte jag gjorde det, och fick hem alla papper för påskrift tillsammans med korrekta ångerblanketter som jag då fyllde i och skickade in eftersom jag inte ville ha skiten...

Gick ett par dagar, sen ringde säljaren igen och rent hotade mig och var skitsur över varför jag ångrat mig... Döh... På det viset får man inga kunder...

Jag fick inte med nån ångerblankett, bad du att få den iefterhand?

• malin7502
    åsa1980 skrev 2011-02-09 13:16:00 följande:

Jag fick inte med nån ångerblankett, bad du att få den iefterhand?

Nä den följde med i ett brev tillsammans med mitt avtal och beställningsbekräftelse...
  • Nalliwer

Inte testat någon av produkterna men jobbat på tvättex. Två veckor sen jag gick jag för att aldrig komma tillbaka. Hemskt företag att ha att göra med. Kör med alla trick och fulspel som finns i boken. Letar tex aktivt efter svaga och senila personer för att pracka på dem skiten. För register kring alla de får reda på under samtal, även om de inte säljer.
    Kan bara uppmana alla att inte handla med dem så de försvinner. Skäms för att överhuvud taget haft med företaget att göra.

• VarförAllaDessaLögner

Nalliwer...ursäkta?

Det där är tyvärr en ren lögn.

Har jobbat på Tvättex sedan 2011.

Är absolut inget sätt vi jobbar på.

Känner igen väldigt lite alla skriver.

Våra säljare upplever jag ALLTID som trevliga & lyssnar på vad kunden vill och inte vill ha.

Tråkigt att så många ska sprida lögner.

• Treanhoppsan
    VarförAllaDessaLögner skrev 2015-12-03 17:02:10 följande:

Nalliwer...ursäkta?

Det där är tyvärr en ren lögn.

Har jobbat på Tvättex sedan 2011.

Är absolut inget sätt vi jobbar på.

Känner igen väldigt lite alla skriver.

Våra säljare upplever jag ALLTID som trevliga & lyssnar på vad kunden vill och inte vill ha.

Tråkigt att så många ska sprida lögner.

Det kanske inte är lögner om folk upplever det som ett besvärande företag? :)
Svar på tråden Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl