• Miss Cee

Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl

Jag läste i en tråd här på forumet om några som testat företag som säljer storpack av tvättmedel/diskmedel etc och kör hem det till din dörr.

Det låter som en en jättebra grej i mina öron, men innan man ger sig på en gigantisk tunna tvättmedel så vill man ju gärna veta lite vad andra tyckt som redan provat...

De företag jag hört talas om är:
    Tvättex
    Ocean
    Vårda

Om du testat något annat företag som säljer storpack av disk/tvätt-medel till privatpersoner och kör hem dem till dörren så rösta på "annat" och berätta vad du tyckte.

Hjälp mig snälla :)

Några korta instruktioner:
    * Om du provat flera av dem så rösta på den som du vill rekomendera!!!
    * Om du testat flera men tyckte att alla sög så rösta negativ på den du upplevde som sämst.
    * Berätta gärna vad det var du tyckte var dåligt eller bra.
    * Om du inte provat något av dem så kan du tyvärr inte rösta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl
  • AnnelieTyresö

Jag testade tvättex, å lyckades förstöra flera svarta kläder :S
    Bla min killes jobbkläder.
    Jag frågade när de ringde om de hade blekmedel i sitt medel, å de de sa att de hade de inte. Vilket de måste ljugit om, för de svarta grejjerna blev helt grådaskiga. Så jag skickade de tillbaka, de påstod att jag atgit för mkt medel, men om det inte är blekmedel i medlet så ska det ju inte förstöra färgen för det. Man skulle väl använda 1 msk till avrje tvätt eller nåt liknande, å jag tog mer än det. Skopan som låg med i tunnan innehöll mkt mer.
    Sen blev alla blåa grejjer, väldigt förändrade i färgen, blekta, min syster sa samma sak, det blå blir förstört. Så handdukar osv var bara att slänga, eller jag gav dem till en Hjälp.
    Så jag varanar verkl för Tvättex.

• lövet2

Jag har använt Tvättex i uppemot 10 år. Det är inget tvättmedel som sticker ut för att det är jättebra, utan jag tycker att det varken är bättre eller sämre än annat tvättmedel. Jo, bättre än de billiga man köper i livsmedelsaffärer!
    Inget blekmedel i, så färgade kläder slipper bli blekta. Men för vittvätt får man då köpa till tvättförstärkare, för annars blir det inte så vitt längre efter några tvättar.
    Det går åt lite tvättmedel, för till vårt mjuka vatten ska det t ex bara vara 0,4 dl/maskin.

Jag känner flera som har eller har haft Tvättex, och de som slutat har gjort det pga att hushållet har krympt och de inte längre behöver så stora mängder tvättmedel. Har inte hört någon klaga faktiskt.

Det enda negativa jag kan komma på med Tvättex, är att den mycket trevlige försäljaren alltid ringer när jag inte riktigt har tid, och att han jämt försöker övertala mig att även beställa av andra produkter. Iofs har det ju lett till att vi numera använder även maskindisk, allschampoo och toalettpapper från Tvättex, så det kanske inte är så negativt ändå ...

• Asereht

Jag brukar använda Ocean och tycker det är väldigt bra. Men jag har aldrig fått det hemkört eftersom de inte leverar här ute på landet där jag bor. Däremot kanman köpa stora delar av deras sortiment på Granngården/Lantmännen som vi har i stan.

Men tvättmedlet är jag väldigt nöjd med och jag gillar att kunna köpa stora hinkar då de räcker länge och är ekonomiska för oss som tvättar mkt till många.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Miss Cee

Tack för er hjälp!

Än så länge känner jag mig rätt villrådig, men era kommentarar är till stor hjälp :)

Fler?

• Miraklet09

Har testat Tvättex - varnar!!

dem har ringt terrat mig i 3månader först varje dag och sen 1gr månaden
    truggar att ja ska beställa mer,m trots det knappt var år sen jag köpte  o mkt kvar...

jag kmr nog ej fortsätta köpa av dem mera

Isabelle
  • lövet2
    Miraklet09 skrev 2010-05-22 21:04:51 följande:
    Har testat Tvättex - varnar!! dem har ringt terrat mig i 3månader först varje dag och sen 1gr månaden truggar att ja ska beställa mer,m trots det knappt var år sen jag köpte  o mkt kvar... jag kmr nog ej fortsätta köpa av dem mera
    Oj, kanske det beror på vilken säljare man har kontakt med? Min ringer 3-4 gånger per år bara ...

• Miraklet09
    lövet2 skrev 2010-05-22 21:07:46 följande:
    Oj, kanske det beror på vilken säljare man har kontakt med? Min ringer 3-4 gånger per år bara ...
    ah denna karln ringer fortf, slutar med jag trycker på o av telen, ljudlös mobil hela tiden pga han väckt dottern många gr, min mamma som med beställt d'rifrån har ringt te dem med bett dem sluta terra mig, ja ringer när det slut liksom, samt jag har mailat 2gr...
    Isabelle
  • musli

Har jobbat på Tvättex som säljare... Bajs-företag säger jag bara...

Använder Ocean sen ett par år tillbaks. Tycker det är riktigt bra!  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • tommy01
    Miss Cee skrev 2010-05-22 02:23:56 följande:
    Jag läste i en tråd här på forumet om några som testat företag som säljer storpack av tvättmedel/diskmedel etc och kör hem det till din dörr.

Det låter som en en jättebra grej i mina öron, men innan man ger sig på en gigantisk tunna tvättmedel så vill man ju gärna veta lite vad andra tyckt som redan provat...

De företag jag hört talas om är:
    Tvättex
    Ocean
    Vårda

Om du testat något annat företag som säljer storpack av disk/tvätt-medel till privatpersoner och kör hem dem till dörren så rösta på "annat" och berätta vad du tyckte.

Hjälp mig snälla :)

Några korta instruktioner:
    * Om du provat flera av dem så rösta på den som du vill rekomendera!!!
    * Om du testat flera men tyckte att alla sög så rösta negativ på den du upplevde som sämst.
    * Berätta gärna vad det var du tyckte var dåligt eller bra.
    * Om du inte provat något av dem så kan du tyvärr inte rösta.
    köp vårda. ja ger bra pris. tommy 0767-164799
Svar på tråden Din erfarenhet av Tvättex, Ocean, vårda mfl