Inlägg från: salamanca |Visa alla inlägg
  • salamanca

Käkar sten

Nu är sonen 1,5 mån & för 3 månader sedan flyttade vi till ett hus med trädgård. I 3 månader har han outröttligen knapprat på stenar. Jag blir TOKIG!!! Förutom att han kan sätta i halsen är det ju inte så bra för han tänder & tarmar ( jo, han sväljer dem också ). När jag försöker ta ut dem ur munnen så bits han så att man förlorar känsel i fingrarna, han är så stark. Det slutar med att jag tar in honom för att undvika allt detta sten ätande & bli en ihjälstressad mamma - Skall man sitta inspärrad hela sommaren?

Har försökt muta med allt för att han skall spotta ut stenarna, men icke. Hur länge skall han hålla på så här?
  • Svar på tråden Käkar sten
  • salamanca

ingen som haft det så?

• salamanca

Jo, han har lite jobbigt med kindtänder nu. Han gillar dock att verkligen knapra så att det låter ordentligt som om han tuggade hårda karameller :/

Dessutom tycker han att det blir extra festligt när han får se min förfärade min & går gärna fram, tittar på mig, flinar & knaprar. jättekul att bli jagad .... Är svårt att köra en ignorerings taktik  för det är ju verkligen inte bra för honom. Han sätter sig gärna i rabatten & knaprar sten & funderar lite på livet..... unge!
  • salamanca

Skönt med flera =)

Jo, man får ju se till att de inte stoppar in något som kan fastna i halsen, som härom dan då jag lirkade ut en rund liten kotte. Jag hoppas på att han tröttnar på det snart.
    Barn är allt bra roliga... 
  • salamanca
    BlommyNess12 skrev 2010-05-24 00:52:32 följande:
    Min unge äter stenar hela tiden. Nu är ju han såpass duktig att när jag säger "usch, spotta!" så spottar han. Om han inte skulle spotta, händer typ 2 % av gångerna så böjer jag ner honom så att han har huvudet typ vid knäna och sätter fingrarna i käkarna så de bänds upp och plockar ut stenen. Det är det säkraste sättet jag kommit fram till att få ut stenarna utan att man råkar peta ner dem i halsen så de fastnar!
    Tack! Det skall jag prova!!!
Svar på tråden Käkar sten