Gigantiska myggbett
Hej!
Vill mest kolla läget och se om fler har barn som fått rätt rejäla blaffor av betten nu på vårkanten? Hur lindra/undvika?
Hej!
Vill mest kolla läget och se om fler har barn som fått rätt rejäla blaffor av betten nu på vårkanten? Hur lindra/undvika?
Jag använder Vademecuum på myggbetten. En kompis använder kylbalsam och tycker det är bra. Brorsan kör med Salubrin, men den tycker jag stinker så förbaskat ...
På mig själv kör jag typ clarityn om det blir för mycket myggbett, tavegyl borde fungera om det kliar enormt.
Jag själv är en känslighet mot myggbett och allgeri mot geting och bi stick. blir jag biten av en mygga vilket jag ofta blir är det hyddrokortison som gäller, smörjer med den vanliga från apoteket och har även en som jag har på recept för riktigt stora blaffor. På ett öga kan man såklart inte smörja med kortison, då kan man få kortison i tablettform. en gång har jag till och med varit tvugen att ta min kortisonspruta jag mot geting och bistick då jag blev illa biten på läppen av en mygga och jag börja svälla upp mycket.
Har men en känslighet mot myggbett är det inte ovanligt att man är känslig mot alla insektsbett, fortsätter det att bli blaffor av varje myggbett skulle jag råda er att uppsöka läkare för att göra ett test. Om blafforna i tex ögat inte blir bättre inom ett dygn uppsök läkare.
Sonen har fruktansvärda blaffor på både ben, rygg & mage! Har sett ngt litet svart kryp som verkar suga blod, jag har själv ont av detta. Brukar smörja med lite Xylocain för att lindra den värsta klådan.