Wagram skrev 2010-05-29 17:50:25 följande:
Aven om det ar tillatet sa skulle jag nog av ren sjalvbevarelsedrift lata bli. Jag har precis flygit fran Frankrike till USA ensam med tva barn (snart fem och snart tva) och det gick men var valdigt jobbigt. Jag kan inte ens tanka mig hur det skulle vara med ytterligare tva. Har man tur far man hjalp av flygpersonal och andra resenarer, men det ar ju ingenting man kan rakna med. Bara att ga pa toaletten blir ett helt foretag! Behover du dessutom byta flyg blir det annu krangligare. Finns det ingen som kan folja med dig och hjalpa dig?
Jag får nog hålla med, speciellt eftersom det gäller små barn. Om det finns någon som kan följa med och hjälpa till så vore det ju toppen! Annars skulle jag i alla fall försöka välja flyg med så få byten som möjligt. Kanske kan man ta med en hjälpsam tonåring som sedan också kan vara barnvakt på plats eller någon släkting eller vän kan följa med?
Jag håller med om att man inte kan räkna med att få hjälp. Jag har råkat hamna på flyg med flygpersonal som var stressad och knappt synts till så då fanns det ingen möjlighet till hjälp alls. Sedan kan man också ha oturen och hamna bredvid medpassagerare som inte kan engelska eller som inte alls gillar barn och då finns det ingen som helst hjälp att få där heller.