Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

Syskon?

Ni som adopterat syskon till ert första a-barn, hur länge var ni hemma innan ni startade nästa utredning?

Lite nyfiken eftersom det verkar skilja en del mellan kommunerna vad de anser vara tillräckligt lång tid...

Skriv gärna också hur gammalt ert barn var när ni påbörjade nästa utredning, eftersom jag förstått att första a-barnets ålder spelar in (då man ska se om det anknytit ordentligt osv)

Jag behöver nämligen en del goda argument då vår kommun anser att 2 år är lagom innan man ens får starta =en EVIGHET om man dessutom lägger till väntetiden i utlandet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Syskon?
  • Namaste72

Tack för alla svar! Jag tänkte också att det ju tar minst 2 år i alla fall. 1 år innan man får starta+ några månader innan allt är klart + svensk väntetid på det ( eller i landet).
    Att vänta två år här, sen utredning och sen väntetid i landet...då är vi uppe i 4-5 år ju

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72
    Ethi skrev 2010-05-23 14:27:26 följande:
    ...och så måste jag ju inflika att det är jättekul att ni börjar fnula på syskon
     Tack! Frågan är bara om det kan bli lika bra igen Vår dotter är det mest fantastiska som hänt oss
    Lilla Mumintrollet skrev 2010-05-23 15:46:52 följande:
    Glömde skriva.... Lycka till!!
    Tack tack!
  • Namaste72

Hej Hopp: Kommer du till Karlstad? Då ses vi där

Svar på tråden Syskon?