• Ethi

Syskon?

Här anser de att man ska ha varit hemma i ett år innan man får ställa sig i kö för nästa medgivandeutredning. Står man på sig så får man ställa sig tidigare för det är ingen lag, men de är mycket motvilliga till att man ska göra det. Vi ställde oss i kö efter ett år hemma och startade hemutredningen efter 1 år och 9 mån hemma med första sonen. Fast, vi hade fått starta tidigare om vi velat men vi flyttade emellan och ville bli klara med det först. Sonen var lite drygt 2 år då.

Egentligen är väl faktiskt bara de allmänna rekomendationerna att man ska ha varit hemma med det första barnet i minst två år innan nästa barn kommer? Det verkar lite väl magstarkt att man inte ens får börja hemutredningen innan... 

• Ethi

...och så måste jag ju inflika att det är jättekul att ni börjar fnula på syskon

• Ethi
    Namaste72 skrev 2010-05-23 16:39:42 följande:
     Tack! Frågan är bara om det kan bli lika bra igen Vår dotter är det mest fantastiska som hänt oss Tack tack!
    Jag vet! Precis så där tänkte vi med och det är helt obegripligt att det kan bli så bra och rätt och underbart och fantastiskt två gånger... Att det finns TVÅ världens finaste barn Jag förstår det fortfarande inte, att vi kunnat ha en sån fantastisk tur
  • Ethi

Sant! För första gången börjar det faktiskt ljusna riktigt ordentligt i kön och som det ser ut precis nu skulle vi (och Krickita, för vi har väl typ samma anmälningsnummer? Aug -08) till och med hamna på lite under 3,5 år i sverigekön! Och det har kommit barnbesked i år, så det rör på sig... Men den största anledningen till att kön äntligen börjat släppa är att folk helt enkelt har hoppat av den. 

Fast då ska man till det lägga till också en väntan i landet på 1 år, så det blir ändå en LÅNG väntan om man ligger på gränsen när det gäller åldern Man bör nog räkna med att man måste fixa totalt tre år från och med nu. Visst kan under hända men... Jag skulle absolut inte våga ta risken att vänta mig ut från alla möjligheter till syskon bara för att jag råkar vara kär i Etiopien som land...

Svar på tråden Syskon?