Inlägg från: Krickita |Visa alla inlägg
  • Krickita

Syskon?

I vår kommun så vill dom att man är hemma ett år. Men för oss lutar det åt att vi påbörjar utredningen runt sonens treårsdag, då har han varit hemma 2 1/2 år. För oss är det sonens ålder som styr, vi tycker det kan vara lagom att bli storebror när han är runt fyra.

Sen får vi se hur det går med kötider osv *suck* Etiopien kön står ju helt still just nu.... Så vi har börjat titta på landbyte (till Kenya el Kina-SN) Och håller tummarna för att det dyker upp nya länder osv... Samtidigt blir vi ju inte yngre, och inte våra föräldrar heller.

Så vi kör på inom ett år eller två, och ser vad som händer. Sen tycker jag nog att vi börjar bli för gamla.... (då är vi 45-46, nånstans där tycker jag gränsen går)

Vinkevink

• Krickita

Jamen KOLLA! Det har försvunnit en tjock bunt med 2006:or, dom har nog fått skicka. Och vi är ju inte på G förrän om ca 1 1/2 år. Dessutom har det ju blivit ändrade regler med längre vistelsetid i Etiopien (typ 4-6 v mot tidigare 1v), förhoppningsvis skrämmer det bort några, hahhha.

Och längre väntetider är ca 4 år är nog inte realistiskt för par, sen börjar man nog hitta alternativ. Kina ändrade ju sina regler 2007, och när den *puckeln* av ansökningar är avklarad, så kommer Kina flyta på ett annat sätt. Dessutom misstänker jag att organisationerna håller på som tusan med nya kontakter/länder, och jag kan sätta en slant på afrika (vilket passar oss bra)

Så, håll tummarna!

• Krickita

Hej Ethi
    Vi har absolut inte låst oss vi Etiopien, utan det som styr just nu är att vi tycker sonen är för liten. Tidigare hade vi nån galen plan om att inte starta hemutredningen förrän vi köat fram i Etiopien kön, men jag inser ju att det spricker Men, ett afrikanskt land är nog ett måste, när jag tänker efter.

Så, nu är det lille prinsen som styr. Men han har precis slutat med blöjor och pratar som tusan, så det finns hopp om livet. Så vi är absolut på G. Först tänkte jag att vi skulle sätta igång utredningen när han fyllt tre (jan -11), men just nu känns det som att det blir tidigare. Kanske redan till hösten....

Visst är det så att vi har samma ködatum!

• Krickita

Tack hej och hopp! Men jag hade koll på Burundi, heeeeheee. Har haft en blankett utskriven i evigheter och betsämde precis idag mig för att fylla i den.

Spännade!

Svar på tråden Syskon?