• Wavva

Proteinpulver i smothie till barn?

Känner att frågan låter knäpp, men jag undrar om någon VET ifall man kan ge eller om det är farligt med proteinpulver på vassle i smothie till en 4 åring och om man kan äta det själv oxå då man ammar?
    Jag känner att vi får i oss för lite protein vissa dagar och tycker det är perfekt mellanmål de dagarna. Åt själv sådana här mkt förr då jag tränade mer men hur är det för barn eg? 

• Svar på tråden Proteinpulver i smothie till barn?
  • nnx

Enligt mvc var det inte ok när jag var gravid med sonen och när jag frågade bvc sa de samma sak både vad gäller amning och till småbarn. Jag minns tyvärr inte de belägg som framfördes.

• Janeway

Kolla in Olga Rönnbergs blogg på mama.nu. Hon är PT för gravida och mammor och hon använder proteinpulver när hon ammar. Dock det utan aspartam mm - ofta brukar det vara när det inte är smaksatt. Jag kör själv proteinpulver i mina smoothies, helammar en 4-månaders och min 3-åring får också dricka. Matigare så att vi står oss bättre när vi kör det som mellanmål. Men kolla i Olgas blogg, hon har mer fakta där. Jag har inte kollat med BVC men innehållsförteckningen på vassleproteinet som jag har innehåller inga konstigheter.

Svar på tråden Proteinpulver i smothie till barn?