Inlägg från: Anonym (helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (helena)

lön kriminalvårdare

Jag hade 18 800 i grundlön + ob när jag började 06. Har arbetat inom psykiatri tidigare och har en fil kand i psykologi. Överlag tycks det ej vara så jättebra löner inom krimvård.

• Anonym (helena)
    Anonym (tussen) skrev 2010-05-24 11:09:14 följande:
    Det är väl så inom alla statliga jobb och jobb som har med vård att göra....Men som sagt.. jag är inte intresserad av att bli rik, vill bara veta var jag ska lägga mig när vi förhandlar eftersom hon lovade att jag skulle få högre än de andra två jobben erbjöd mig...är ju pinsamt om jag drar till med 28.000 liksom (skulle iofs inte göra det eftersom jag iaf har lite koll ha ha...) men tänkte att om jag säger 20.000 så kan vi ju mötas halvvägs eller nåt.Får man fråga er två vad ni jobbade på för typ av anstalt, vilken säkerhetsklassning och så. Jag har som sagt INGEN erfarenhet inom området, har en släkting som jobbat i häkte men det gick inte så lysande för den släktingen eftersom hon släppte de häktade för nära inpå sig, satt i cellerna och pratade med de som skulle vara isolerade, chattade på nätet med några sen de blivit flyttade till anstalt osv osv.. Något jag aldrig skulle göra.. Hon har ju en annan bild av det än jag tror många andra har.Har fått höra en del att stämningen mellan personalen kan vara väldigt speciell, att man håller varandra bakom ryggen oavsett vad som händer (alltså om en vårdare begår ett misstag så håller man det från cheferna) osv...är väl olika från anstalt till anstalt antar jag också..
    Jag skulle nog faktiskt dra till med 21-22000 om jag vore du?!

Jag arbetade på behandlingsavd på en klassB-anstalt. Jag trivdes jättebra med kollegor samt med själva arbetet men det är OERHÖRT viktigt att hålla på sitt privatliv! Såg flera ex under tiden jag arbetade där på tjejer som kom för nära de intagna och som fick gå...
    På anstalten jag arbetade på var det överlag en ganska krass syn på de intagna. En stor del av personalen (framför allt männen, yngre "tuffa" killarna och de som arbetat där under många år) kallade de intagna för tjuvjävlar osv....
  • Anonym (helena)
    Anonym (tussen) skrev 2010-05-24 11:24:04 följande:
    Att jag skulle begära 28 var ju ett skämt Så högt skulle jag inte lägga mig det är ju rent rabiat liksom..Det är i VästSverige men inte i storstadsområde.Jag kommer att få utbildning på plats, en veckas heltid plus 3 pass "gå bredvid", fler om jag och säk.ansv känner att det behövs. Är det den utbildningen som menas..??? Knappast va??Detta är ju "bara" ett sommarvik dessutom, med ev chans till fortsatt timanställning under hösten (fast det blir väl långt att åka för att jobba några timmar så det blir långa pass isf, om jag inte kan bli överflyttad till den anstalt som ligger nästgårds här)
    Vilken säkerhetsklass är det? nu blev jag nyfiken..om det är samma jag arbetat på, fast det e klart..finns ju ganska många anstalter i västsverige :P
Svar på tråden lön kriminalvårdare