Inlägg från: Anonym (vårdare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vårdare)

lön kriminalvårdare

Jag arbetar som kriminalvårdare och har en högskoleutbildning. Jag har 21 900 i grundlön men med OB-tillägget får jag ut ca 18 000 efter skatt.

Eftersom du fått veta att de har brist på personal tycker jag du ska begära 22 000, sen får de säga sitt bud, Och sen säger du att du vill tänka på saken över en eller två dagar om de hävdar att du bara ska ha 20 000 t.ex. Sen återkommer du och säger att du kan acceptera den lön de föreslår plus 400-500 typ.

Sedan kan du förhandla upp lönen om du går grundutbildningen på 12-20 veckor eller om du byter anstalt och vips ligger du kanske på 22 000 till slut.

Hos oss jobbar man ca 38 timmar per vecka i genomsnitt om man är heltidare och 8-12 timmarspass. Det är en C-anstalt med behandling och liknar väldigt mycket arbete med skolungdomar tycker jag . Är inte så ansträngande arbete så jag tycker lönen är helt ok. Och det erbjuds mycket vidareutbildning och chans till högre tjänster om man är intresserad, så jag skulle satsa på kriminalvården om jag var du.

Lycka till!

Svar på tråden lön kriminalvårdare