Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Syskonadoption.

Har ingen erfarenhet av att adoptera syskon men jag vill ändå följa denna tråd för det vore så spännande om det blir ett syskon! Massor med kramar till er!!!!{#lang_emotions_heart}

Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • mammamys06
    Ethi skrev 2010-05-24 19:50:50 följande:
    Vi gjorde hemutredningen när storebror var 2 år och 2 mån gammal, och han visade sig inte alls från sin bästa sida kan jag säga Sonen tillbringade större delen av hembesöket (som var hela utredningen) antingen med att blänga under lugg på hemutredaren eller kolla på film på TVn Men vi fick medgivande ändå och han pratar fortfarande med stolthet om tanten X som hjälpte oss att få lillebror.Storebror var knappt 3,5 år när vi fick lillebror och det gick oerhört bra. Från första stund har han varit så lugn, pysslig och omhändertagande mot lillebror och vi har aldrig behövt vara oroliga för att han ska göra knas mot honom. Han är verkligen världens bästa storebror och har aldrig visat avundsjuka mot lillebror. I och för sig har vi varit väldigt noggranna med att han inte ska komma i kläm också men hur det än är så kan man ju inte vara på två ställen samtidigt... Det är nu snart två år sen vi fick lillebror och fortfarande ser storebror honom djupt i ögonen, kramar honom och säger: "Lillebror, tänk vilken TUR att vi fick dig!". Och så slåss de förstås mellan varven med Det är knappt tre år i åldersskillnad på dem och de har roligare och roligare ihop för varje dag som går - och kramas mer och mer och slåss mer och mer Vi har haft en sån fantastisk tur.Oroa dig inte! Jag har alltid velat ha flera barn och ändå oroade det mig massor när vi stod där i vägskälet och skulle starta upp för syskon... Men det kunde bara inte ha blivit bättre
    Samma erfarenhet fast vi fått lillasyster magvägen. Storebror är stolt som en tupp över lillasyster och pussar och kramar, matar och busar med lillasyster. Han säger att han är hennes storebror med sådan enorm stolthet vilket känns så underbart!
    Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • mammamys06
    Lilla Mumintrollet skrev 2010-05-25 12:12:00 följande:
    Vad bra att jag kunde bidra med något...  Ja, det är inte bara en dans på rosor att skaffa barn nummer två. Men, det är helt underbart att ha två underbara döttrar... så all orolig väntan, omställning osv. är värt allt flera gånger om. Vi visste redan då vi satt på planet hem med vår första dotter... en till barn vill vi gärna ha!  Men, vägen dit kantas av många funderingar både hur det kommer att bli, klarar vi av det osv. Och det är helt natruligt att ha dessa tankar och funderingar. Men, två barn är perfekt för oss...
    Min erfarenhet också att det var en stooor omställning att bli mamma till två. Jag hade också svårt att inte känna dåligt samvete gentemot sonen (första barnet) då han fick stå tillbaka mycket i början. Men som du skriver, vi är två föräldrar och vi delade upp oss mycket. Nu får lillasyster vänta också så även storebror känner att han kommer i första rummet ibland. Han är så glad i sin syster, han säger ofta att han älskar henne och vill pussa och krama henne. Man klarar mer än man tror, det handlar om att komma in i rutiner.
    Lycklig tvåbarnsmamma!
Svar på tråden Syskonadoption.