Lilla Mumintrollet skrev 2010-05-25 12:12:00 följande:
Vad bra att jag kunde bidra med något... Ja, det är inte bara en dans på rosor att skaffa barn nummer två. Men, det är helt underbart att ha två underbara döttrar... så all orolig väntan, omställning osv. är värt allt flera gånger om. Vi visste redan då vi satt på planet hem med vår första dotter... en till barn vill vi gärna ha! Men, vägen dit kantas av många funderingar både hur det kommer att bli, klarar vi av det osv. Och det är helt natruligt att ha dessa tankar och funderingar. Men, två barn är perfekt för oss...
Min erfarenhet också att det var en stooor omställning att bli mamma till två. Jag hade också svårt att inte känna dåligt samvete gentemot sonen (första barnet) då han fick stå tillbaka mycket i början. Men som du skriver, vi är två föräldrar och vi delade upp oss mycket. Nu får lillasyster vänta också så även storebror känner att han kommer i första rummet ibland. Han är så glad i sin syster, han säger ofta att han älskar henne och vill pussa och krama henne. Man klarar mer än man tror, det handlar om att komma in i rutiner.