Inlägg från: Bissen |Visa alla inlägg
  • Bissen

Databeroende 17 åring

Jag har åxå en nörd som jag tycker sitter för mkt. Han är 17 år och sköter skola med bra betyg, läggtider, gå upp i tid så han hinner äta frukost etc.. Sköter sin hygien, hjälper till hemma etc

Han spelar, skypar, läser AB, lyssnar på musik, googlar etc etc.. så det är inte bara spelet som hägrar men såklart väldigt mkt. Han har massor med vänner via spelen/skype o är väldigt social med dom (nya sättet att umgås)
    Han har egen dator + en skoldator som han sköter sina läxor på, jag behöver aldrig tjata eller säga till. På helgerna/lov så har jag sagt att förutom att hjälpa till hemma så ska han gå ut o gå/träffa kompisar eller nått MINST 30 min under dagen o det gör han åxå utan tjat. På helger får han bestämma själv hur länge han sitter.. han spelar även mot andra killar/tjejer i andra länder som har andra tider men på vardagarna har jag sagt 23-tiden o många ggr stänger han av tidigare.
    Jag tvingar inte min son att "hitta på nått med oss" men erbjuder ALLTID att han kan följa med vid utflykter eller vad det kan vara. Ibland kommer han med o ibland inte. Nu i helgen chockerade han mig rejält när vi var ett stort gäng som hade en boule-turnering.. med grillning o han kom faktiskt förbi o stannade ett par timmar!!! Å då fanns det inte ens ungdomar i hans ålder.. 
    *kors i taket*
    Fråga honom vad han gör.. du ser bara en bråkdel av några minuter o han kanske blir irriterad för att du stör mitt i ett viktigt parti i spelet? Låt han berätta o kom gärna överrens om regler, sköter han dom, sin hygien, mat, skola etc så låt han vara. Han är ändå 17 år o är snart vuxen o kan ta sitt egna ansvar med oss på sidan om då
Svar på tråden Databeroende 17 åring