Omgift skrev 2010-05-31 08:38:35 följande:
Jag testade faktiskt spela lite COD igårkväll med sonen. Han blev väldigt överraskad men lite glad.....Själv blir jag yr av det minsta och dessa grafiskt välgjorda spel gör min hjärna helt snurrig men det var lite kul..en stund i alla fall. Han spelar mindre nu, vi har pratat hemma om det både pappan och jag och han fattar grejen med att vad man än gör kanske man inte ska överdriva det. Jag tycker absolut inte att han ska samla frimärken eller sitta o läsa böcker hela dagarna heller, jag vill han ska vara UTE och träffa kompisar! Inte hela dagarna nödvändigtvis men i alla fall ibland. Nu ska vi flytta till ett annat mer lättillgängligt boende i veckan så att vi kommer närmre både till kompisar stan osv. Ska bli intressant att se hur allting kommer att utvecklas iom det. Han har nu inte spelat fotboll på 2 veckor, tjatar om att han ska springa lite eller köra lite styrketräning, spela badminton med en kompis eller vad som helst bara han rör sig lite. Från att ha varit fysiskt aktiv med fotboll flera dagar i veckan sedan han var 5 år till inget alls är ett rätt stor omställning. Jag hoppas bara han inte slutat för att få mer tid till datorspel, att man tröttnar i den åldern är ju inget ovanligt så det får man ju köpa.
Fast en viloperiod på 2 veckor är väl inget särskilt? Han är såpass gammal att han bör nog få sköta sin träning själv, sluta tjata på honom om det. Hur mycket tränar du själv?