Inlägg från: skytt81 |Visa alla inlägg
  • skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Startar en samlingsplats för oss i Umeå som väntar barn till vintern!

Det finns väl redan sommar och höst-trådar men här tänkte jag att vi som väntar barn någongång mellan november 2010 - februari 2011 kan samlas. Men självklart är ni välkomna även om ni har BF strax före eller efter dessa månader också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 15:54
    BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52717279.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 23:01
    När vi fått våra bebisar hänger vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m55824101.html

• Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
  • skytt81

Själv är jag 28 år och bor på Haga med min sambo (och två katter). Det är vårt första barn vi väntar.

Idag är jag i vecka 10+6 och går alltså in i den efterlängtade vecka 12 imorgon.

Jag har BF den 14 eller 15:e december beroende på vem jag lyssnar på! BM på MVC (vi går på Dragonen) säger en sak och BM på spec. mödravården säger en annan. Det löser sig nog. Vi vet i alla fall exakt när barnet blev till eftersom vi gjorde IVF.

Jag har redan sett "Ettan" vid två tillfällen på VUL men längtar till senare ultraljud då man kan se lite mer.

Hoppas ni är några fler som vill hänga på här eftersom!

• skytt81

syskon2011: Hej! Och välkommen till tråden. :)

Visst är det häftigt att se ett litet hjärta slå sådär? Det lugnar ju nerverna lite också.

Inget KUB/NUPP för oss. Kände helt enkelt inte för att göra det. Kanske för att vi inte är i nån speciell riskzon och vi har inte heller några ärftliga anledningar.

• skytt81

Ni som fått barn tidigare, vet ni om man får reda på könet på rutinultraljudet i Umeå? Förut fick man väl inte det, vad jag har hört. Tänkte om det har ändrats.

• skytt81

Jag är gräsligt nyfiken. Samtidigt som det egentligen inte är viktigt alls! Det mest spännande är ju att se vad det är för liten person som kommer ut sen, oavsett kön.

Jag vill inte boka privat då vi kommer få göra några extra UL hur som helst pga av att jag har reumatism och äter en del mediciner och så. Känns onödigt att utsätta oss för massor med ultraljud om det inte är viktigt.

Men skulle det synas på RUL så vill jag gärna veta! Det är ju mitt barn och det skulle kännas skumt att en annan person sitter där och vet mer än jag vet om honom/henne. Allt som går att se vill jag veta. :)

• skytt81

Maria: Typiskt! Bara för att jag är nyfiken som kommer väl Ettan ha benen i kors också. I så fall får jag väl se det som ett tecken på att vi inte ska veta. :P

syskon2011: Jag mår inte så bra. Jag blev illamående i vecka 6 ungefär och nu i vecka 12 är det värre än nånsin. Äter lergigan comp men ligger ändå med huvudet i toan emellanåt. Magen är en kriszon, kan inte äta och dricka normalt alls. Är uppsvullen, gasig, trög, har ingen aptit och har ont i magen jämt. Och så är jag jättetrött. Jobbar 50% nu.

Ellabay: Hejhej! Kul att du kikar in här också :)  Såg okt/nov-tråden men eftersom jag är beräknad en bra bit in i december tänkte jag att vi kan ha en vintertråd också.

Härligt med RUL i juni, inte så länge kvar!

Jag har ett ultraljud i juni jag också, inte RUL utan ett extra för att kolla läget där inne. Det blir den 15/6 och då är jag i slutet av vecka 14. Ska blispännande att se hur mycket mer som syns av Ettan då, jämfört med vad vi har på VUL. Då var det bara en liten böna med ett blinkande hjärta. Kunde urskilja huvud och kropp men inte mer.

Den bilden finns förresten i min blogg! Här:
    ettansblogg.blogspot.com/2010/05/halla-fran-insidan.html

• skytt81

Maria: Ullared verkar roligt! Jag har aöldrig varit där. Hoppas du hittar nått fint om det blir av!

Har ni varit in på Lilla Mirakel nånting? De har 40% på allt nu och nästa vecka blir det 50%... Finns mycket kläder kvar både till mamma och bebisar. Jag hade tänkt fynda en sjal men den jag ville ha tog "slut" (de säljer den till ordinarie pris i webbutiken).

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11