Inlägg från: skytt81 |Visa alla inlägg
  • skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

thisissarah skrev 2010-06-22 16:00:44 följande:
    Hej alla!
    Har nu gjort ultraljud. Drack säkert en liter vatten för att jag hoppades verkligen att de kunde se vad det var för kön. Hade totalt glömt bort att de har flyttat så fick springa till nya byggnaden eftersom jag var så ruskigt kissnödig. Allt såg bra ut och efter att ha kollat två gånger så var det ganska säkert att det var en tjej. Har nu fått fina bilder och fick även se en trött tjej som gäspade i magen :)
    Nu har oron släppt lite grann (tills nästa oro....) och vi är glada!
    Funderar på namen Elli eller Leija. Vad tror ni? Är ju lite svårt att hitta namn som man inte förknippar med någon när man jobbar på förskola.
    Grattis till ultraljudet! Måste kännas skönt :)

Elli och Leija är fina namn!

• skytt81
    tessiej skrev 2010-06-22 19:39:42 följande:
    Idag har även jag varit på RUL. Allt såg bara bra ut :) Barnmorskan försökte buffa på bebisen så vi skulle få se könet men lill*n var envis och ville inte alls flytta på sina fötter och ben. Barnmorskan sa bara att det troligtvis är en flicka men hon var inte alls säker så hon sa att det kan lika gärna vara en pojke. Så vi får vänta och se!
    Blev framflyttad fyra dagar till den 10:e istället för den 14:e nov. Det känns väldigt skönt att ha fått se bilder på den som bor i min mage, det blir mer verkligt då. vi fick med oss tre bilder hem, gratis. Jag blev lite paff men tackade och tog glatt emot bilderna :)  Jag hade moderkakan i framvägg denna graviditet också, precis som jag haft på känn.
    Grattis till dig också! Synd på envis bebis men så är det ju ibland :)

Verkar vara lite olika det där med betalning för bilder! Knepigt. Men det är ju jättebra att de inte är snåla.
  • skytt81

...jag vill förresten också åka till Ullared men det blir nog inget av. Vi har inte ens en egen bil så det är lite bökigt med road-trips! Jag får nöja mig med nån IKEA sväng sen eller så, för över dagen går det alltid att låna bil av mina föräldrar.

Däremot så ska vi till Rhodos i augusti. 2 veckor i värmen :)

• skytt81

Puff81: Vi brukar försöka ta oss iväg nånstans varje år vi också. Men förra året blev det inget pga jobb och annat så nu längtar jag otroligt till denna resa.

Eftersom vi inte riktigt vet hur jag kommer må så har vi stllt in oss på en väldigt slapp resa. Ett bekvämt hotell med hög standard och lägenhet så vi kan fixa frukost och lunch själva. det kan ju underlätta lite för mina knasiga matvanor! Och så är det nära till Rhodos stad vilket känns tryggt med tanke på möjligheter till sjukvård.

Jag har varit på Rhodos en gång förr men det var länge sedan nu! Innan jag träffade sambon. Vi älskar annars Kreta, som är en favorit. :)

Turkiet har vi bara testat en gång och fastnade inte alls för det tyvärr, det var ingen jättebra resa.

Vi kommer absolut fortsätta resa när vi får barn. Kanske inte nästa år men man vet aldrig. det bror ju på hur allt fungerar runt omkring.

• skytt81

Det där med namn är ingen enkel match. Vi har en lista där det läggs till och tas bort namn mest hela tiden.

Flicknamn är enklare än pojknamn för oss! På en pojke har jag börjat falla mer och mer för Ture medan sambon gillar Frank som jag tycker är fint när man skriver det men kanske låter lite "hårt". Sambon gillar såklart inte alls Ture. :P

Men vi har flera förslag! Så det löser sig säkert.

En träff i augusti är jag med på ifall jag är på hemmaplan. Har ju Rhodos-resan inbokad då och sådär.

Ha en trevlig midsommar allihopa!

• skytt81

skvaddro: Jag skickade svärfar till IKEA Birsta (de bor i Härnösand) så jag har också fått fynda en spjälsäng! (Kunde du beställa via nätet? Det gick inte för mig, bara vanliga priset där. Rean verkar bara vara i butik och alla butiker har inte ens samma vad jag har hört.)

• skytt81

Ellabay: Grattis! Jag har lite koll på vem din make är faktiskt :)

• skytt81

Välkommen ninni79! Låter som du ligger rätt lika med mig då, jag har BF 14/12.

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11