Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

jag hoppar även in här också. har en annan umeåtråd som håller på. :)
    jag är 23 blir 24 om en månad och detta blir vårat första barn. Bor på tomtebo och studerar till förskollärare.
    Vi är beräknad till den 30 november så är i vecka 14 nu. :) Ska på RUL den 21 juni. fyra dagar innan vårt bröllop! :) LÄNGTAR! Och mina kompsar har alla tagit reda på könet så på KK får man veta om de ser :)

• Ellabay

idag kände jag bebisens första fladder. VILKEN känsla! Små små fiskstjärtar!

• Ellabay

vi är också i barnvagnsdjungeln! Ena stunden vill jag ha citycrossen och i andra stunden en trehjuling från teutonia.. och nu är vi inne på antingen en emmaljunga nitrocity eller en teutonia cosmo med två svängbara hjul där framme...

Jag håller på att bli galen!

• Ellabay
    syskon2011 skrev 2010-05-31 12:10:14 följande:
    Jag har ju vagn sen sonen - men velar på syskonvagn men avvaktar till bebis kommit så får vi se om det finns behov eller om ståplatta räcker? Sonen är ju ändå 2,5 år då så jag hoppas det räcker med vagnen vi har. (En emmaljunga som vi köpte begagnad av en vän så den är väl snart en 7 år tror jag).På Brio Happy och Kronan kan jag inte säga så mkt MEN Kronan är ganska tung och har sämre andra handsvärde men hur funktionen är vågar jag inte säga något om då jag inte använt den själv.Teutonias trehjuling är så lättkörd! stor skillnad på CityCrossen och trehjulingen (har vänner som har båda) allt beror ju på var du ska köra vagnen!
    jo, vi vill ju ha en lättstryd vagn som ska funka lika mkt här uppe i norrland som i sthlm där jag har min familj och kommer vara där nere en hel del.
    men vagnen ska ju fungera i snön. men tror vi är lite sugna på emmaljungas nitrocity vagn med två svängbara där framme.  imorn ska vi till barnenshus och babyproffsen igen och klämma lite..
  • Ellabay
    Puff81 skrev 2010-06-08 20:02:20 följande:

Hej hej!!

Tänkte höra om det finns plats för en till i denna Umeå tråd. Jag väntar nr 2 i november, 21 november är jag beräknad till men den 21 juni ska jag göra ultraljud så det kan ju bli ändrat. Jag är en pigg och glad 81:a som bor och jobbar som förskollärare på Tomtebo. När jag väntade och fick mitt första barn hängde jag mkt här på FL och tyckte att det var jätte trevligt. Det blev många fika träffar och barnvagnsluncher på Norrlansdoperan. Hoppas att det är OK att jag hoppar in.......

hejsan! Välkommen hit. Jag bor också på tomtebo och pluggar då till förskollärare. :)
    Ska också på ultraljud den 21a. Vilken tid ska du dit?
    är själv beräknad till den 30 november men kan ändras när vi väl är där. :)
  • Ellabay
    Puff81 skrev 2010-06-09 12:33:40 följande:
    Skvaddro: Ja, barnvagnsdjungeln är ju trevlig, det finns ju en hel del att välja på. När vi fick Hampus 06 köpte vi en BRIO kombi med hårdlift och knäledsstyre (tror jag det hette). Då bodde vi i lägenhet på Haga och det var smidigt att bara bära med sig liften in. Nackdelen med den är att suffletten kunde fått var lite större, den känns lite kort. Men annars har en fungerat bra, väldigt bra lastutrymme under vagnen vilket är bra när man handlar.

IsaCMoJs: Jo det är Elena som jag har. Vet inte vad jag tycker om henne ännu. Än har det fungerat bra men jag har andra dåliga erfarenheter av henne vid ett cellprovstagning då det gjorde ont och blödde en del. Men jag ska fortsätta att ge henne en chans men trivs jag inte så ska jag byta, om jag kan med. Jag har ju rätt till det om jag vill.

Har idag varit på mitt andra besök hos barnmorskan. Allt ser bara bra ut, men jag har tidiga sammandragningar. Hade det med nr 1 oxå. Måste nu sluta att instruera på USM och välja andra träningsformer där jag inte belastar magstödet. Jag kör just nu mest Body pump, men nu får jag bli vilande från det. Får väl börja med vattengympa eller bara bli bättre på promenader helt enkelt. Vikten var rätt OK ändå, trodde att jag hade gått upp mera.

Nej nu tillbaka til barngruppen, rasten är slut. 

Vi hörs allihopa!!
    USM? Då måste du veta vem maria sjögren är?
     Hon är min allra kära brudtärna. :)
  • Ellabay

Så hej allihopa igen! jag har vart lite off då jag fått vick på en förskola på sandbacka i två veckor nu. heltid och det känns! Man är såååå trött och samtidigt är det bröllopsbestyr för fulla muggar nu. mindre än två veckor kvar och det är helt sjukt vad tiden går fort. Snart är vi man & hustru!!!

Mitt illamående börjar ÄNTLIGEN ge med sig men bajsblöjor och kattbajs är big NO NO för mig. Det går inte! Igår kände jag ett sånt starkt fladder att jag hoppade till. annars är det väldigt lätta men tydliga fladder. Såååå mysigt!

• Ellabay

Puff81:
    Vi ska vara där 13.30. Jag är  också skitnervös! Men de ska nog gå bra. :)
    Bröllopet är på midsommarafton (25 juni) så snaaaaart.
    Vi bor på älvans väg. mittemot tomtebo gård. Men letar nytt boende då vi bor i en tvåa på andra våningen utan hiss......... Vi bodde tidigare på vittervägen i dom gula två våningshusen längst upp mittemot servicehuset. Ångrar djupt att vi flyttade därifrån.

• Ellabay

jag känner hur mtk som helst från bebisen. dock idag har dte vart väldigt lugnt men igår kan och vågar jag nästan säga att jag kände en liten liten spark. :)

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11