Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Puff81 skrev 2010-06-21 13:25:26 följande:

I dag har vi varit på ultrljud och allt gick jätte bra. Bebisen ser ut att bara må bra och allt såg bara fint  ut Glad. Det är (tack och lov om man får säga så) bara en bebis i magen. Min BF blev flyttat från 21 nov till 24 nov. Så ni är jag i vecka 17+4. Vi tog aldrig reda på kön utan det blir en överraskning Glad. Åhh nu känns allt mkt bättre och mer verkligt. På vägen hem i bilen spelades låten som Agnes och Björn Skifs sjöng på bröllopet och då släppte alla spänningar hos mig och jag satt och grinade hela vägen till jobbet. Det var nästan så att jag började grina på ultraljudet oxå men jag kämpade tillbaka känslorna. Nu kan man njuta mer av den kommande semestern och bara vänta in mer och mer rörelser i från magen. 3 fina bilder fick vi med oss (köpa). 2 som var i 3D och en vanlig. Det är så häftigt Glad

Vi var ju också på ultraljud idag. Men fick ni betala för bilderna? Vi fick två bilder med oss GRATIS! Blev lite paff men vi sa inget. ;)
    Bebisen mådde bara bra och jag blev flyttat till den 29e november istället för den 30e. :D
    bebisen har nog ärvt min envishet för den knep verkligen igen bena hårt trots att barnmorskan försökte göra allt för att den skulle bräsa men icke! Så könet förbli hemligt tills förlossningen. Lite besviken är man då man hoppats få veta könet men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att bebisen mår BRA och de gör den. :)
  • Ellabay
    skytt81 skrev 2010-06-22 08:43:20 följande:
     Ni som gjort ultraljud här i Umeå nyligen, har ni fått se i 3D allihopa? Skulle ju vara roligt om man fick det.
    vi fick se liiiite i 3D men man såg inte speciellt mkt - nästan ingeting alls. Vi har ju vårt RUL ganska tidigt (v 17) är i v 18 idag så i slutet av v 17. just för att vi reser bort nu och kommer inte hem förrän i v 22 och då blir de för sent.
  • Ellabay

hej tjejer! Nu har jag vart lite frånvarande och kommer att vara de närmaste veckorna nu.
    IMORN GIFTER VI OSS!!!!!! och det är MKT som måste göras nu och efter åker vi föroppningsvis utomlands och sen njuter vi av resten av semester innan det är dags att jobba igen. :)

Vi har sagt att får vi en pojke kommer han nog att heta Milian. Det är ett namn vi länge haft som favorit.
    Flicknamn är vi mer kluvna på men: Eira, Emilia, Elvira, elise m.m  (bara en massa e:namn ser jag) haha

Men ta hand om er nu så hörs vi när jag kommer tillbaka igen. Får försöka ta igen vad i skrivit då. Men jag har ett förslag!

Vad sägs om en gravidträff nångång i början på augusti? Vore kul att få ett ansikte på er alla. :)

Kram på er nu!

• Ellabay

hej! Nu är jag äntligen tillbaka. Kan tänka mig att ni pratat om en hel del grejer och orkar inte ta igen allt.
    Vi har haft en underbar bröllopshelg och smekmånad till turkiet. Det var varmt men oj så härligt.
    Nu är jag och bebisen äntligen halvvägs och den har börjat sparka lätta sparkar och det är hur mysigt som helst. :)

Nu är vi nere hos mian föräldrar i sthlm och ska åka hem till umeå nästa vecka och tillbaka till vardagen men nu som man och hustru. WOW!

• Ellabay
    tessiej skrev 2010-07-06 09:39:53 följande:

Idag är sista dagen för den här gången som vi är och hälsar på min syster på Gotland. Det var tänkt att vi skulle till stranden men såg nu på vädret (yr.no) att det skulle börja regna i eftermiddag så då känns inte stranden så aktuell längre. Vi får se vad vi hittar på sista dagen. Ebba har haft jätteroligt med sina kusiner men hon har också börjat prata om Röbäck så jag tror hon längtar hem lite..

Just nu är det bara jag och Ebba som är vakna. Ebba ser på Pippi, hennes favorit just nu. När vi var på Kneippbyn tyckte Ebba det var jätteroligt att se Pippis hus, samt Pippiteatern dom spelade upp. Har ni inte varit på Gotland kan jag rekommendera er att åka hit någongång :)

Imorgon beger vi oss till Stockhom ett par dagar, för att bland annat gå på skansen.

Hoppas ni alla får en bra dag!

jag vet preecis hur underbart gotland är! Mina morföräldrar är gotlänningar och jag har spenderat varje sommarlov där. Såna underbara minnen man har därifrån. Blir dock inte lika många resor dit längre nu när man bor i umeå tyvärr.  men gotland är UNDERBART! vart bor din syster nånstans?
  • Ellabay
    skytt81 skrev 2010-07-18 11:24:12 följande:
    Ellabay: Grattis! Jag har lite koll på vem din make är faktiskt :)
    jaså? Hur kommer de sig? Inte för att jag är förvånad. Samuel vet tydligen de flesta vem de är. :)
  • Ellabay

Tänkte höra med er här i tråden om det är någon eller någon som känner nån som skulle vilja ha en katt eller två?
    Vi har nämligen våran katthona på tre år som är olycklig hemma hos oss och behöver utevistelse. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ge henne ett liv ute längre.
    Tänkte lägga ut lite trådar och se om de kanske är någon som är intresserad?

• Ellabay

Jaha.. köpte en spjälsäng från ikea nyss på blocket och var på ikea igår och köpte madrass och dylikt.
    Tror ni inte att nu när jag skulle lägga ner madrassen i sängen för att se om de passade så var madrassen för stor?! Kan ikea verkligen ha ändrat sitt mått på spjälsängen på några år?
    Det här var droppen!! Dessutom glömde jag köpa 8 sängben till våra nya sängar utan köpte bara 4 stycken!
    Sånt här får min bara att lägga mig ner och gråta.
    Det är itne riktigt så att man åker tillbaka till ikea över dagen för att köpa sängben och fråga om måtten på spjälsängen för fyra år sen.

• Ellabay
    skytt81 skrev 2010-07-18 20:07:35 följande:
    Både jag och min sambo växte upp i Holmsund! Min familj (och jag) flyttade till stan när jag var 16 men före det bodde vi på samma gata som Samuel. Dessutom lekte min lillebror med hans lillebror väldigt mycket, de var jämngamla. Jag känner inte Samuel personligen, vi umgicks aldrig,  men jag vet ju såklart vem det är.

Sambon känner honom bättre skulle jag tro! Har inte så bra koll. Han verkar känna alla. :)
    hehe. världen är allt bra liten. :) Får se om han vet vilka ni är senare. :)
    Tiden går så fort numera. När vi träffades var Markus bara en liten moppekille men nu är jag STOR och helt plöstligt nästan vuxen. Själv är man ju precis lika gammal som sist ;)
  • Ellabay
    Finesse skrev 2010-07-18 22:16:56 följande:
    ok.. min syster betalade 500:- i höstas.. men dom kan ju ha ändrat det nu. Vi betalade 1800:- för en Akta Graco Logico-S på Barnens Hus i december -07. Så visst är det mer värt att hyra. Varför vi valde att köpa sist var för att dom var så oseriösa och drev med mig (höggravid känslig kvinna) och dessutom visste dom inte helt säkert om det skulle finnas några babyskydd inne att hyra. Förra hösten (alltså -09) fick dom ju in alla dom nya Brio Primo så nu har dom ju många fler. Under 07 var det många som var utan bas oxå men nåt sånt ville vi inte hyra.

Men som sagt det är så kort tid man behöver det så det bästa är ju egentligen att hyra om man inte har tänkt att ha en massa barn då kan det ju vara bra att köpa.
    Vi har turen att få låna några vänners babyskydd som är endast året gammal. :) Känns super skönt att inte behöva tänka på den biten. Fast ändå måste vi hitta något babyskydd att ha i mina föräldrarsbil när vi är nere i sthlm. (eller speciellt när jag åker ner med flyget)
    Har redan en emmaljunga vagn där nere som vi kan få använda så slipper vi dra ner den vi kommer ha här uppe varje gång man ska ner.
Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11