• Flutterby

Kondenserad mjölk, utgångsdatum 2008

Kan jag använda den? Ska vara till fudgerutor, så den ska ju hettas upp.

• Svar på tråden Kondenserad mjölk, utgångsdatum 2008
  • Jezamine

Ring företaget o fråga.Ingen här kanske har läst tråden ännu?

Avstängd tills vidare
  • Flutterby
    Jezamine skrev 2010-05-25 12:36:29 följande:
    Ring företaget o fråga.Ingen här kanske har läst tråden ännu?
    Det är en "skum" utländsk burk, moderföretaget finns i Holland, inte så sugen på att ringa dit.
  • Flutterby
    Jezamine skrev 2010-05-25 12:36:29 följande:
    Ingen här kanske har läst tråden ännu?
    27 klick, så jo, visst har den lästs!
  • SeTa

2008 är rätt längesedan.. Men om den luktar o smakar som den ska borde det väl gå?

• GulTussilago

hmm.. hur lång tid håller den? alltså när är den tillverkad?

Om de brukar ha hållbarhetsperiod på typ 10 år hade jag utan tvekan använt den
    Men om det bara är några månader hade jag slängt den och köpt en ny

• Rosana

Fudgerutor låter supergott! Man får inte vara så fräck att fråga efter receptet?

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med den egentliga frågan, men jag skulle nog inte använt den burken.
  • Flutterby
    GulTussilago skrev 2010-05-25 12:40:34 följande:
    hmm.. hur lång tid håller den? alltså när är den tillverkad?Om de brukar ha hållbarhetsperiod på typ 10 år hade jag utan tvekan använt den Men om det bara är några månader hade jag slängt den och köpt en ny
    Hur vet man det då? Den är paketerad 07 2007står det i alla fall. Det finns ett 08-nummer att ringa, men där kom jag inte fram. Surt nu när jag äntligen tänkt använda den...
  • brünnhilde

jag hade inte använt den.

• Flutterby
    Rosana skrev 2010-05-25 12:42:57 följande:
    Fudgerutor låter supergott! Man får inte vara så fräck att fråga efter receptet? Tyvärr kan jag inte hjälpa till med den egentliga frågan, men jag skulle nog inte använt den burken.
    Det är ett recept jag fått av min svägerska, så det är lite "höftat" och jag har försökt översätta måtten själv, men jag kan inboxa det till dig om du vill?
Svar på tråden Kondenserad mjölk, utgångsdatum 2008