• lewe85

Gravida i Sollefteå

HEJ Söker andra gravida i sollefteå för en fika kanske , väntar mitt andra barn i november i år , har sen innan en dotter på 2 år.
    jag är 25 och bor just nu i östersund, men min sambo har fått jobb i sollefteå så vi kommer att flytta dit i slutet av sommaren. Vore kul att lära känna och träffa lite nya människor i och runt om sollefteå.

hopppas nån vill svara

• Svar på tråden Gravida i Sollefteå
  • lewe85

Så trevligt :) då får vi ta och styra upp nån fikadejt i slutet av sommaren tycker jag då vi förhoppningsvis har hittat ett hus och flyttat.
    lailadiana: Såg att du oxå kommer från jämtland, så trevligt :) Vart bodde du och hur kommer det sig att du flyttade till sollefteå?

• lewe85

Cam82: Välkommen hit :)

Sicka16: tack så mycket för tipset! Men vi har percis i dagarna skrivit på ett kontrakt på ett hus :D

Är det någon som har varit på ultraljud än? Har/ska ni ta reda på könet?

• lewe85

Cam82: Så spännande, vi ska iväg i morgon och ska inte heller ta reda på könet utan vi vill få en överraskning den dagen då bäbisen tycker att det är dax att titta ut :) (fast jag är nästan övertygad att det blir en tjej till :))

• lewe85

Nu har vi varit iväg på UL (och även hunnit med lite semester) Det var en livlig liten krabat som låg där inne helt underbart att se :D Allt såg bra ut och vi blev flyttade en dag så istället för att vara beräknad till den 13nov så är det satt den 14onde... men får jag gissa så kommer den säkert ut den 25e.. :( jag gick över 9 dagar med Agnes så de är nog lika bra att ställa sig in på att gå över den här gången oxå.

• lewe85
    Cam82 skrev 2010-06-28 09:51:02 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut Jag ska på UL den 13:e juli, jag vill se nu ju, går in i vecka 18 idag, men jag får snällt vänta
    Den som väntar på något gott.... väntar alltid för länge Flört Håller tummarna att det kommer att gå bra. Tiden fram till UL kommer säkert att gå fort tror jag, de gjorde de för mig iaf. Hela graviditeten har gått så himla fort tycker jag, inte lika mycket väntan som med första.
  • lewe85

Cam82 hur har det gått på UL idag?

• lewe85
    Cam82 skrev 2010-07-14 09:49:09 följande:
    Nu har jag varit och kika på bebisen i magen, allt såg bra ut, moderkakan låg fram precis som jag trodde, men oj vilken fart det var på bebisen där inne, som den for runt. Fick datum 3/12, hade räknat fram den 5/12 själv. Sambon tyckte han såg att det var en pojke, dvs att han såg en pung, vi frågade inte, vi får se vad det blir
    Va skönt att det såg bra ut! det är underbart när man får se dom små liven för första gången, helt obetalbart. Min sambo tyckte oxå att han såg en pung på vårat UL men han litar jag inte ett dugg på för han såg en pung på våran dotter oxå EFTER hon hade kommit ut Skrattande
  • lewe85

haha Ja jag tror att han var så inställd på att det skulle bli en kille så att han såg de han ville :)

Hur mår ni alla? några graviditetskrämpor eller är allt toppen? har ni haft en bra sommar?  Själv mår jag bra, lider bara lite av ligamentsmärtor men annars är de så bra som de kan bli :)

• lewe85

Va skoj att renovera kök... eller ialla fall när det är föärdigt :) Min sommar har varit lugnt har mest myst med dottern :) Men nu börjar en lite stressigare höst att närma sig, vi ska flytta nu i månadskiftet och sen är det massa som ska fixas i huset innan bäbisen kommer.

Jag har börjar att fundera lite på vad det finns att göra i Sollefteå när man går hemma och är mammaledig, finns det öppna förskolor elelr kyrkis någonstan? har försökt att söka lite på internet men utan resultat :(

Svar på tråden Gravida i Sollefteå