Gravida i Sollefteå
Hej, jag bor strax utanför Sollefteå, väntar mitt andra barn i slutet på november  ![]()
Hej, jag bor strax utanför Sollefteå, väntar mitt andra barn i slutet på november  ![]()
Jag ska på ul den 13/7, är då i vecka 20. Längtar dit  
  Vi ska inte ta reda på könet.
Nu har jag varit och kika på bebisen i magen, allt såg bra ut, moderkakan låg fram precis som jag trodde, men oj vilken fart det var på bebisen där inne, som den for runt. Fick datum 3/12, hade räknat fram den 5/12 själv. Sambon tyckte han såg att det var en pojke, dvs att han såg en pung, vi frågade inte, vi får se vad det blir ![]()

haha Ja jag tror att han var så inställd på att det skulle bli en kille så att han såg de han ville :)
Hur mår ni alla? några graviditetskrämpor eller är allt toppen? har ni haft en bra sommar? Själv mår jag bra, lider bara lite av ligamentsmärtor men annars är de så bra som de kan bli :)
Va skoj att renovera kök... eller ialla fall när det är föärdigt :) Min sommar har varit lugnt har mest myst med dottern :) Men nu börjar en lite stressigare höst att närma sig, vi ska flytta nu i månadskiftet och sen är det massa som ska fixas i huset innan bäbisen kommer.
Jag har börjar att fundera lite på vad det finns att göra i Sollefteå när man går hemma och är mammaledig, finns det öppna förskolor elelr kyrkis någonstan? har försökt att söka lite på internet men utan resultat :(
Idag kl 15 ska jag på samtal nummer 2 med överläkaren + den som jag pratade med sist, undrar om de ska hålla på i en timme att övertyga mig nu också, jag sade till honom sist att jag kommer inte att ändra mig utan vill ha ett planerat snitt.
Jag har efter många om och men blivit lovad ett kejsarsnitt vecka 48, dvs sista veckan i november/första veckan i december, jag kommer att få ett exakt datum hemskickat 1-2 veckor innan, det kändes som att det blev ett väldigt sent snitt, ni som gjort snitt i vilken graviditetsvecka gjorde ni det? Det blir för mig i graviditetsvecka 40.
Han ville ändå att jag ska komma tillbaka den 22/11 eftersom jag kan ju kanske ändra mig och vill prova vanligt iaf, jag sa att visst kan jag komma, men jag kommer inte att ändra mig, jag frågade om de lam tvinga mig, men han sa självklart inte.
Jag vet inte men jag tycker att det inte känns riktigt klart förrän jag fått hem papperen, hur var det för er andra som snittats planerat? När fick ni tiden inbokad, dvs hur långt före?