• Cam82
    lewe85 skrev 2010-06-15 21:03:50 följande:
    Cam82: Så spännande, vi ska iväg i morgon och ska inte heller ta reda på könet utan vi vill få en överraskning den dagen då bäbisen tycker att det är dax att titta ut :) (fast jag är nästan övertygad att det blir en tjej till :))
    Jag håller med, det är roligare med en överraskning när den kommer ut Jag tror att jag kommer att få en pojke till, men men vet aldrig ;)

Tala om här sedan hur det gick på UL.
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-06-27 21:27:24 följande:
    Nu har vi varit iväg på UL (och även hunnit med lite semester) Det var en livlig liten krabat som låg där inne helt underbart att se :D Allt såg bra ut och vi blev flyttade en dag så istället för att vara beräknad till den 13nov så är det satt den 14onde... men får jag gissa så kommer den säkert ut den 25e.. :( jag gick över 9 dagar med Agnes så de är nog lika bra att ställa sig in på att gå över den här gången oxå.
    Vad skönt att allt såg bra ut Jag ska på UL den 13:e juli, jag vill se nu ju, går in i vecka 18 idag, men jag får snällt vänta
  • Cam82

Nu har jag varit och kika på bebisen i magen, allt såg bra ut, moderkakan låg fram precis som jag trodde, men oj vilken fart det var på bebisen där inne, som den for runt. Fick datum 3/12, hade räknat fram den 5/12 själv. Sambon tyckte han såg att det var en pojke, dvs att han såg en pung, vi frågade inte, vi får se vad det blir

• Cam82
    lewe85 skrev 2010-07-14 19:23:25 följande:
    Va skönt att det såg bra ut! det är underbart när man får se dom små liven för första gången, helt obetalbart. Min sambo tyckte oxå att han såg en pung på vårat UL men han litar jag inte ett dugg på för han såg en pung på våran dotter oxå EFTER hon hade kommit ut Skrattande
    Haha jaså gjorde han, det lät ju skoj att han såg en pung efter att hon kommit ut, nej det kan lika gärna vara en tjej där inne i magen
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-08-01 20:54:41 följande:

haha Ja jag tror att han var så inställd på att det skulle bli en kille så att han såg de han ville :)

Hur mår ni alla? några graviditetskrämpor eller är allt toppen? har ni haft en bra sommar?  Själv mår jag bra, lider bara lite av ligamentsmärtor men annars är de så bra som de kan bli :)

Jag mår bara bra iaf =) inga krämpor, får bra ont i fogarna om jag håller på att lyfta mycket eller fixa väldigt mycket hemma. Sommaren har varit toppen, vi renoverar kök för fullt, nu är det klart förutom kakel och lister, hur har er andras sommar varit?
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-08-13 12:57:57 följande:

Va skoj att renovera kök... eller ialla fall när det är föärdigt :) Min sommar har varit lugnt har mest myst med dottern :) Men nu börjar en lite stressigare höst att närma sig, vi ska flytta nu i månadskiftet och sen är det massa som ska fixas i huset innan bäbisen kommer.

Jag har börjar att fundera lite på vad det finns att göra i Sollefteå när man går hemma och är mammaledig, finns det öppna förskolor elelr kyrkis någonstan? har försökt att söka lite på internet men utan resultat :(

Ja det känns skötn nu när det nästan är färdigt, jodå det finns babysim, kyrkis, babyrytmik och en massa sånt om man vill Sedan går det ju alltid att dra ihop lite mammor och träffas på en fika alltid roligt att lära känna nya människor.
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-08-16 19:13:41 följande:
    De låter ju himla bra de :) Ja de är ju alltid roligt att lära känna nya människor :) Vet du hur det fungerar med föräldragrupper om man får gå i sånna med andra barnet?
    Jag fick en inbjudan till föräldragrupp för ett tag sedan, jag tror att man får vara med även fast det är andra barnet, har du inte fått någon inbjudan?
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-08-17 20:35:10 följande:
    Jag har inte tagit kontakt med mvc än, men ska nog kolla upp det nu i veckan. vore skoj att gå en och lära känna lite nya människor :)
    Jaha då är det nog för att du inte har kontakt med mvc som du inte fått någon inbjudan, annars är det ju bara att ringa och höra med dem, jag ska gå nån gång iaf, om jag har barnvakt vill säga.
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-08-26 19:19:50 följande:
    Nu har jag kontaktat MVC och de hördes nog som att jag skulle få börja i en grupp :) men det var ju de lilla med barnvakt,  men de är ju en himla tur att det finns dagis. Går din son på dagis?
    På onsdag flyttar vi och sen är det bara att höra av sig om det är någon som är fikasugen eller har lust att hitta på något annat!
    Jaha vad skoj att du får vara med i en grupp också, när börjar den? Jag ska dit på tisdag om jag har barnvakt vill säga. Ja han går på dagis men bara 15 timmar per vecka eftersom jag är arbetslös, vad spännande att flytta, flyttar ni in till stan eller utanför? Du kanske har skrivit det men jag har glömt i så fall :p
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-09-01 21:25:59 följande:
    Jag vet inte när den börjar eller om den redan har gjort de, jag skulle kontakta dom igen när jag var på plats så jag ska nog ta och göra det nån dag nu. Löste de sig med barnvakt för dig så du kunde gå? Jag vet inte om jag har skrivit de tidigare men vi har köpt hus på Remsle. Vart bor ni?
    Jag var på föräldrautbildning i tisdags, det var roligt att se vilka fler som ska ha, jag fick ha Vincent på dagis, de var snälla så att jag fick byta tid. Jaha på Remsle, det vet jag ju var det är =) Vi bor ute i Forsmo, ca 1 mil utanför stan.
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-09-02 20:10:06 följande:
    Va skönt att det löste sig så han kunde vara på dagis! Känndes det givande? Forsmo vet jag inte alls vart de ligger :) eller jag har ju inte koll på nått runt i kring här ... :) 
    Det var mest roligt att se vilka som var med, jag tänkte vara med till veckan om jag kan =) Ok du får kika på kartan var det ligger
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-09-04 15:48:58 följande:
    De kan jag tänka mig. Nu har jag fått lite info om föräldrautbildningen, hade redan varit en träff och nästa skulle vara på tisdag tror jag, så de är kanske i din? haha ja de får jag göra :)
    Japp det var idag, var du där? =)
  • Cam82
    lewe85 skrev 2010-09-10 14:20:39 följande:
    ne de va jag tyvätt inte :( jag va så himla trött att jag somnade en stund och vaknade stax innan de skulle börja... när är nästa träff?
    Ok vad synd, nästa träff är nu på torsdag kl 14, träffas utanför sjukhusapoteket för att besöka förlossningen m.m
  • Cam82
    manda09 skrev 2010-09-26 14:50:05 följande:
    Hej!

Tvillingarna har tittat ut:) bestämde sig för att det var dags tidigt i måndagsmorse! Ge mig ett par dagar så  fixar vi en fikadate sedan:) Visst hade du oxå en till sedan innan?
    Gratts till tvillingarna
  • Cam82

Idag kl 15 ska jag på samtal nummer 2 med överläkaren + den som jag pratade med sist, undrar om de ska hålla på i en timme att övertyga mig nu också, jag sade till honom sist att jag kommer inte att ändra mig utan vill ha ett planerat snitt.

• Cam82

Jag har efter många om och men blivit lovad ett kejsarsnitt vecka 48, dvs sista veckan i november/första veckan i december, jag kommer att få ett exakt datum hemskickat 1-2 veckor innan, det kändes som att det blev ett väldigt sent snitt, ni som gjort snitt i vilken graviditetsvecka gjorde ni det? Det blir för mig i graviditetsvecka 40.

Han ville ändå att jag ska komma tillbaka den 22/11 eftersom jag kan ju kanske ändra mig och vill prova vanligt iaf, jag sa att visst kan jag komma, men jag kommer inte att ändra mig, jag frågade om de lam tvinga mig, men han sa självklart inte.

Jag vet inte men jag tycker att det inte känns riktigt klart förrän jag fått hem papperen, hur var det för er andra som snittats planerat? När fick ni tiden inbokad, dvs hur långt före?

• Cam82
    lewe85 skrev 2010-10-11 20:08:53 följande:
    Va skönt för dig att du äntligen har fått kejsarsnittet beviljat! Jag har ingen erfarenhet av kjejsarsnitt men jag tyckter att det va i senaste laget för ett planerat snitt, det finns ju en stor chans att det sätter igång av sig sjäv innan. I vilken vecka föddes vincent?
    Ja det känns lite sent, sätter det igång så får jag ta ställning då vad som ska göras, vi pratade om det. Vincent föddes i vecka 40+6. Ja det känns jättebra, men kommer att kännas ännu bättre när papperet kommer hem.
Svar på tråden Gravida i Sollefteå