Tack! Förra ggn fick de inte säga ngt vid rutinUL, men nu är det tydligen ändrat. Så förra ggn kollade vi upp det privat i v 28 tror jag? Jag är alldeles för nyfiken, finns det möjlighet att få veta så bara måste jag! =)
Likadant var det gällade gravtest tror jag, Testade för mkt å alldeles för tidigt jämt, ville veta så fort som möjligt.
Namn,....tycker det är så himla svårt. Inte den blekaste, men man har ju som tur var ett tag på sig.
Däremot har jag ett stort problem. Min dotter trotsar mig så himla mkt, Orkar inte gå in på detaljer, men det är ju den vanliga trotsen men lite värre känns det som.... Morgon, middag å kväll. Jämt, Mest med mig såklart. Lite med pappa.
Men nu har hon varit hos mormor å morfar i en vecka. Min första "semester" utan henne, Första ggn på 3 1/2 år. Det var underbart skönt och lugnt, Vill inte låta hemsk, men jag hann inte sakna henne, Jag behövde verkligen denna paus. Är så löjligt känslig nu oxå.
Trotsen började innan hon visste att jag var gravid.
Idag kom de till oss. Lite trots har det ju varit, Men helt ok,.
Nattade henne, läste 2 böcker, det var mys. Sen när vi skulle säga go natt så skulle hon göra det ena å det andra, undanflykt efter undanflykt, Jag behöll mitt lugn hela tiden, gjorde inga fel enligt mig. Sa bara att det är dags att sova, go natt osv...Till slut försökte hon springa ut ur rummet, Då tog jag upp henne å bar henne till sängen medan jag sa att det är dags att sova, go natt, Imorgon leker vi igen.
Hon slog mig, sparkade mig. När jag la henne försökte hon sparka min mage å sa att hon skulle försöka skada min bebis. Då brast det för mig. Inombords alltså. Till henne sa jag bara go natt igen å gick ut ur rummet, Pappa fick sitta i köket. Jag gick bara till vardagsrummet å satte mig i soffan å grät.
Det är väl inte normalt att som 3åring säga sånna saker???????
Jag å sambon pratade., Han får sköta nattningen i en vecka nu å så får vi se vad som händer. Funkar det så får han fortsätta ett tag. Blir det lika för honom så...jag vet inte...ska iaf prata med bvc oxå, för jag orkar inte!
Hon är inte alls snäll mot mig. Och jag har nu försökt bete mig på alla olika sätt å vis,
Usch....är så trött. Ingen jag känner har/ har haft en 3 1/2 åring som betett sig så här.
Man undrar vad man gjort för fel...
Återigen- håller tummarna för er nu i dagarna!