Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Anonym (jag också) skrev 2011-01-21 16:56:55 följande:
    Tack, jag försvinner inte:)

Jag är mycket deppig att det inte blev något plus. Jag kände ju mig gravid i en vecka och jag planerade på nätterna när jag inte kunde sova livet med det nya barnet. Nu känns det bara så tomt. Det kändes så säkert att jag jag får vara höggravid i sommar och att jag ska få en flicka i september:(

Jag har googlat på skevgraviditet och har läst att man ska inte räkna dagar när man så gärna vill bli gravid för då finns det fara att man blir skengravid. Men jag vet inte om jag slutar någon gång att räkna dagar och att hoppas på graviditet så fort ägglossning är över.
    Tror inte heller jag skulle kunna sluta med det... Jag var ju oxå jämt skengravid....de  få ggr jag INTE kände ngt trodde jag att det kunde vara ett tecken med.
    Jag tror så här. Man hänger upp sig på att inte tänka för mkt på det för det bara "försvårar".
    Fortsätt vara som du är, tänk så mkt du vill på det, låt det bara vara.... Jag tror mao man inte ska tänka för mkt på att INTE tänka på det.
    Om du nu hänger med mina tankar.Glad
    Hoppas, deppa ihop, ta nya tag. Tills den dagen kommer som vi alla längtat efter. För just de dagar man hoppas- då mår man ändå rätt bra Glad
    Sen depp, men ägglossningen kommer ju igen....då kommer även hoppet.
  • Anonym (Lilla jag)

Hur mår ni?
    Kramiz

• Anonym (Lilla jag)

Lite illamående till å från, men inte alls lika mkt...Just nu sjuka smärtor på högra sidan, avskyr när sånt kommer, blir så orolig...Hade det för några dagar sedan med....Som...elektriska knölen eller nåt sånt....bara isar å gör ont, ont, ont...
    Men det går ju över, å jag känner faktiskt den lille varje dag, flera ggr... Så jag är lugn så sett...

Däremot är det trots på hög nivå här hemma å jag är löjligt känslig... Pallar inte så mkt mer just nu känner jag.
    Så på tors ska vi åka till östkusten å lämna dottern hos mormor å morfar några dagar, då jag får sova ut å bara få en paus.
    Har aldrig varit ifrån henne mer än typ fre em till lör fm kanske 2 ggr. Så det är verkligen dags.
    Längtar efter att få sova några hela nätter!
    Kan vara nyttigt för trotsungen att se hur det känns att vara utan mamma några nätter med =)
    Sambon hjälper ju till så gott han kan, men tyvärr är det inte mkt, för han vaknar bara inte. Sover som en stock...
    Jag får väcka honom dom ggr jag har känt att jag bara inte orkar...Men då är ju nattsömnen redan avbruten..
    Tanken slog mig precis att jag lär ju inte få sova ngn hel natt ändå. För jag måste upp på toa ett par ggr om natten nu..
    Men-slipper trots å slag iaf...Skööönt.
    Men jag lär ju sakna henne ändå- hon är ju himlans söt när hon sover.  ;)

• Anonym (Lilla jag)

Ja, sambon försöker ju hjälpa till när vi alla är vakna oxå, men han är ju för mjäkig så hon får ju sin vilja fram i trotsen vilket inte heller är så bra..
    Däremot är det skönt att hon har börjat trotsa mot honom med, för hittils har det bara varit mot mig, vilket har gjort att jag känt mig helt värdelös..
    Men som sagt, nu får sambon sin del av kakan med,....hehe...

• Anonym (Lilla jag)

Hej tjejer!
    Typskt med förkylning nu mitt i ägglossning. Men man får väl "ställa upp" ett par ggr ;)
    Jag är oxå genomförkyld. Helt väck i kroppen men har ingen feber så jag undrar hur liten jag skulle varit med feber, haha! Tål inte mkt tydligen...
    Håller mina tummar för er nu närmaste veckorna!
    På fredag ska vi på UL. Äntligen får vi se om bebisen har alla armar å ben å att allt sitter på plats =)
    Kan ni tänka er att jag är i v 20 = halva graviditeten redan gått? Helt sjukt. Första tiden gå fruktansvärt segt men helt plötsligt har det gått undan. Knas.

• Anonym (Lilla jag)

Tack! Det är sagt 1-2 juli. Tror inte det kommer ändras nämnvärtefter ultrljudet heller, då jag vet när min sista mens var. Man har ju haft kolla på sånt som sagt..

"vill oxå ha 2:an"- jag hade oxå ett mf 2 månader innan jag nu äntligen lyckades bli gravid "på riktigt". Vi får hålla tummar på att din kropp fortf är inställd på graviditet, de säger ju att det kan vara "enklare" att blir gravid igen efter ett mf. Hur långt hann du gå innan mf? Jag hann bara gå över några dagar, kanske en vecka max, så min ägglossning kom igång som vanligt igen med bara några dagars försening.

• Anonym (Lilla jag)

Gick bra på ul idag. Väntar en flicka till!
    Nu ska jag banne mig börja tro på detta och njuta av att jag väntar ett till barn!

• Anonym (Lilla jag)

Tack! Förra ggn fick de inte säga ngt vid rutinUL, men nu är det tydligen ändrat. Så förra ggn kollade vi upp det privat i v 28 tror jag? Jag är alldeles för nyfiken, finns det möjlighet att få veta så bara måste jag! =)
    Likadant var det gällade gravtest tror jag, Testade för mkt å alldeles för tidigt jämt, ville veta så fort som möjligt.

Namn,....tycker det är så himla svårt. Inte den blekaste, men man har ju som tur var ett tag på sig.

Däremot har jag ett stort problem. Min dotter trotsar mig så himla mkt, Orkar inte gå in på detaljer, men det är ju den vanliga trotsen men lite värre känns det som.... Morgon, middag å kväll. Jämt, Mest med mig såklart. Lite med pappa.
    Men nu har hon varit hos mormor å morfar i en vecka. Min första "semester" utan henne, Första ggn på 3 1/2 år. Det var underbart skönt och lugnt, Vill inte låta hemsk, men jag hann inte sakna henne, Jag behövde verkligen denna paus. Är så löjligt känslig nu oxå.
    Trotsen började innan hon visste att jag var gravid.
    Idag kom de till oss. Lite trots har det ju varit, Men helt ok,.
    Nattade henne, läste 2 böcker, det var mys. Sen när vi skulle säga go natt så skulle hon göra det ena å det andra, undanflykt efter undanflykt, Jag behöll mitt lugn hela tiden, gjorde inga fel enligt mig. Sa bara att det är dags att sova, go natt osv...Till slut försökte hon springa ut ur rummet, Då tog jag upp henne å bar henne till sängen medan jag sa att det är dags att sova, go natt, Imorgon leker vi igen.
    Hon slog mig, sparkade mig. När jag la henne försökte hon sparka min mage å sa att hon skulle försöka skada min bebis. Då brast det för mig. Inombords alltså. Till henne sa jag bara go natt igen å gick ut ur rummet, Pappa fick sitta i köket. Jag gick bara till vardagsrummet å satte mig i soffan å grät.
    Det är väl inte normalt att som 3åring säga sånna saker???????
    Jag å sambon pratade., Han får sköta nattningen i en vecka nu å så får vi se vad som händer. Funkar det så får han fortsätta ett tag. Blir det lika för honom så...jag vet inte...ska iaf prata med bvc oxå, för jag orkar inte!
    Hon är inte alls snäll mot mig. Och jag har nu försökt bete mig på alla olika sätt å vis,
    Usch....är så trött. Ingen jag känner har/ har haft en 3 1/2 åring som betett sig så här.
    Man undrar vad man gjort för fel...

Återigen- håller tummarna för er nu i dagarna!

• Anonym (Lilla jag)

"Jag oxå" Dag 28??? Har det hänt ngt???

• Anonym (Lilla jag)

Åh, vilken jobbig vecka du har framför dig Flört. Jag hoppas det beror på rätt saker denna ggn,..

Men jag är oerhört nyfiken på "jag oxå", inte hört ngt på en vecka snart. Nu borde det ena eller det andra visat sig??

Vill oxå ha 2:an har ju lite längre kvar att vänta antar jag?? Nyss ägglossning om jag inte läste fel...

Tummar hålls!!

Nu ska jag iväg å träna för första ggn sedan....ja, när var det jag började bli illamående å trött? I okt ngn gång tror jag..
    Spännande...Jag som blir anfådd nu av att bara gå i trappor Skäms

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??