Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

De jobbigaste dagarna är runt 20-25, gravid eller ej?
    Nu är jag på dag 20....blä för väntan.
    Jag å dotterna är på "semester" uppe hos mina föräldrar nu i en vecka iaf. Ikväll blir det vin å brie....Vinet har jag redan gått på iofs Skrattande

Nu är det dags att göra tjejen redo för natten, dricka välling och sen vänta ngn halvtimmer till så all vätska hinner rinna ner =)
    Hon har varit utan blöja nu i en månad på natten, duktiga lilla tösen! Nu jobbar vi på nappen, igår somnade hon utan den för första ggn på kvällen. Hon har sovit utan napp på dagis 2 ggr...
    Men hon fick den inatt när hon vaknade iaf, tänkte ta det lilla lugna... Känner ingen jättestress. Det är snarare hon som vill sova utan, för det gör tjejerna på dagis! Bra när dom blir påverkade, man får ju lite hjälp på travenFlört
    Hur gamla var era barn? Min är 3.

• Anonym (Lilla jag)

Dag 23.....inga känningar....
    Nu har min vän lagt upp en ny profilbild på facebook...på magen och storasyster som håller händerna mot magen och ler in i kameran. Jättefin bild, och självklart ska hon ha den som profilbild, men JAG blir så AVIS! Det hugger riktigt i hjärtat när jag ser bilden....
    FAN.

Anonym (jag också) skrev 2010-10-16 15:12:19 följande:
    Några tips vad jag kan göra förutom att uppmuntra honom att kissa i pottan?
    Nä, jag tror det kommer rätt mkt av sig självt när han är redo. Vi bara slutade i somras å tjejen accepterade det. Hade hon inte varit redo hade hon antagligen protesterat. Tror jag.
    Ska tänka på tips, men just nu kommer jag inte på ngt....kan bero på att ngn tjatar "mamma,mamma,mamma,mamma" osv i bakgrunden...
  • Anonym (Lilla jag)

Att vänta tills dom är redo tror jag på som sagt. Sen kan man ju försöka testa regelbundet, hjälpa dom att bli redo s a s =) Hoppas det funkar snart, för det är rätt gött att slippa tänka på blöjor hit å dit! nu är det bara extrakläder som tas med.

Skönt att ni båda försöker tänka positivt. Jag har inte kommit så långt än. Känner mig ju oftast uppåt och glad, kan lätt prata om mina "problem" utan att se sorgsen ut, men än så länge är jag rätt bitter inom mig. Går såklart upp o ner. Oftast är det bra efter ägglossning, för då har man gjort vad man kan. men går lite neråt inför mens, speciellt när man har noll känningar som nu, trist.
    Men som sagt, utåt sett är jag glad. Å ibland även inom mig. Eller....alltid förutom när jag tänker på syskon Flört
    Det får väl ta sin tid... Precis som när barn är redo för förändringar blir väl jag såsmåningom redo för att inse och acceptera att det kanske inte blir fler barn. Utan att känna mig sorgsen.

Fikade f.ö med en tvåbarnsmamma idag....Skrattande

• Anonym (Lilla jag)

Vilken dag i dag? Dag 25 tror jag... När jag kommer hem igen (söndag) ska jag lägga in en bild på dagens plus.
    Japp, har plussat igen. Det är ju svagt, men jag tror nog det kommer synas om jag lägger in det här. Syns tydligt irl, svagt, men tydligt, Tydligare än förra ggn.
    Men.....kan säga så här. Har inget hopp, jo, litet hopp innerst inne, men jag känner mig inte speciellt glad. För jag vågar nog inte det.
    Hoppas lite, men tror inget.
    Bestämde mig nämligen för att jag borde testa några dgr innan BIM varje månad, för kanske är det så att jag blir gravid med får missfall ofta? Kanske har endometerios eller vad det nu heter. Tänkte hur som helst testa för att se.
    Å nu kom det upp ett till streck.
    BIM -3 alltså. Eller -2 eller -4. Har ju inte exakta dgr, men det brukar väl ligga på 27-29 dagar.

Svävar iväg med mina tankar nu. Tänker "Åh, om ett par dgr ska jag ju testa igen, tänk om strecket blivit starkare denna gnn? Då ÄR jag ju gravid!"
    Vill inte sväva iväg.
    Nu ska jag återigen träna med min systerdotter nu vid 12. Är ju hemma i hemstaden en vecka å hälsar på. Sprungit med pappa ett par dgr, igår var jag på box för första ggn med systerdotter å idag styrkepass.
    På fredag ska vi på zumba. Haha! Jag som skrattade åt mig själv i spegel på uppvärmningen av boxningen. Noll taktkänsla (inte är den hög iaf) å kordinationen....finns det överhuvud taget??? Ojoj, träningsvärk i magen kommer jag iaf få, av skratt..
    Kan behöva lite sånt nu.

Så. Nu har jag skrivit av mig. Lång väntan tills på fredag. Men då lär jag ju testa mig igen.
    Kram på er.

• Anonym (Lilla jag)

Man undrar ju bara HUR många ggr man har varit gravid med fått tidiga missfall.... Har inte orkat tänkt allt för mkt på det idag faktiskt, körde skiten ur mig själv på styrkan idag för att verkligen få ut all oro...

Har inga symptom. Lite stram i äggstocksområdet eller vad det nu är, men samma känsla som innan mens.

Slutar det lyckligt hoppas jag innerligt att det gör det för oss alla 3!!!! Vi är ju värda det...

• Anonym (Lilla jag)

Dagens test...fick posta snabbt för min mamma kom, så nu kan jag skriva lugnt medans bilden är "gömd" ovan =)  Mailade bilden från telefon till min mail, men fick spara den på datorn. Har slängt bilden i papperskorgen nu, men tror väl att bilden ligger kvar fortf? Får tömma papperskorgen sen så de inte hittar bilden ifall de nu skulle "rota"  =)
    Iaf, den är ju starkare än i går. Fast iofs var det testlagret igår. Så det är väl lite svårt att jämföra.
    Skulle ju inte testat idag, men kunde såklart inte hålla mig. Vilka drömmar jag hade inatt!
    Allt från starka plus till totalt negativt. Så jag var tvungen..
    Inga mer symptom iaf. Tror jag. Känner lite stramningar, men idag har jag sån fruktansvärd träningsvärk i hela magen, bröst, sidor å ut mot rygg så det tar väl över allt.
    Ingen ömhet i brösten vilket jag ser som negativt, men det kanske inte spelar roll. Minns att jag var väldigt öm när jag blev gravid med dottern å även nu vid missfallet var jag öm. Men ej nu.

Herrejösses. Kan jag inte bara släppa detta å låta det bli som det blir...Kan ju ändå inte styra....

• Anonym (Lilla jag)

Här är från igår, med testlagret.... eller billiga tester....sak samma...
  • Anonym (Lilla jag)

Ja, alla graviditeter är ju olika, men samtidigt vill man ju att det ska kännas som förra ggn =) Lite nervös över missfall, men som jag skrivit, jag kan ju inte styra....
    Tog faktiskt ett till idag, kanske lite starkare, men inget jättetydligt starkt streck. Ska testa efter helgen igen, för då borde det bli starkare streck om allt går som det ska..... Klart man kan få missfall senare, men då har första steget tagits iaf.
    Gottade ändå med brie igår, kanske sista ggn på länge nu ju =)
    Ikväll är det zumba, det lär ju bli underhållande......haha!

• Anonym (Lilla jag)
    Fr1dlyst skrev 2010-10-22 09:20:19 följande:
    Åh GRATTIS!!! Vad underbart! Hur mår du ts?
    Tack! Och bra fråga... =) Jag vet inte. Kan det verkligen vara så att min dotter ska få ett syskon!?! Fattar inte.
    Men såklart ropar jag inte hej än.....Är ju bara på dag 27 nu tror jag.... Men blir det starkare och inte svagare som förra ggn tänker jag njuta. Oavsett.

Är ju på semester hos mina föräldrar, kliar ju i fingrarna att berätta men .....=)  Undrar hur jag ska tacka nej till vinet som bjuds ikväll.... Vilka lyxproblem man har för tillfället! Kan faktiskt inte förstå...

Mår som vanligt förutom lite stramningar i magen. Idag bara på ena sidan.
    Inget annat.

21 månaders kämpande kanske har gett ett bestående reultat.... Omtumlande...
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??