Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Å vad jag håller tummarna nu....
    Imorgon testar du väl????

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2011-04-12 09:01:23 följande:
    Jag är gravidPlusGladGladGlad
    BF 16 december.  
    Men åååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad roooligt!!!!
     GRATTIS!
    TÄNK att det äntligen lyckades!
    Nu är det väl ändå skitsamma att det är ett decemberbarn va?
    Flört
    Jag hade totalt glömt bort att titta idag, för dottern blev magsjuk inatt så tankarna har varit helt borta. Men till slut kom jag på det!!!! Tjo, vilken rolig nyhet!

Kraaaam!
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2011-04-12 18:44:43 följande:
    TackGlad Jag är verkligen överlycklig, jag kan knappt tro att det är sant, min dröm gick i uppfyllelse kan man sägaGlad
    Tror jag det! Ibland kan jag själv inte förstå att jag är gravid trots hela magen rör på sig....

Nu håller vi alla tummar att "vill oxå" får till det i år!
  • Anonym (Lilla jag)

Har inte varit inne på mkt på fl nu när lillan har varit magsjuk å nu sitter jag på jobbet igen med löjligt mkt papper. Men måste in å bara säga att det är så kuuuul!
    Hoppas, hoppas, hoppas vi snart blir 3 som kan glädjas tillsammans!!!! Skål

• Anonym (Lilla jag)

Hur mår ni tjejer? " Vill också", har inte det gått 2 veckor snart??? Nyfiken!!

• Anonym (Lilla jag)

Ta ett grav-test oxå, vem vet? Vill inte ge dig falska förhoppningar, men är du runt BIM å är gravid kan, vad jag förstått, ÄL-stickor ge pos utslag med...
    Eller så har du ägglossning nu.... Eftersom du har oregelbunden cykel så är det väl inte omöjligt heller.
    Men ta ett test- så slipper du fundera mer på det iaf!
    Jag hejjar på dig! Glad

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-04-28 19:58:56 följande:
    Här har ni en till som inte får till 2:an.
    Vi har dock "bara" försökt i 7 månader, men jag blir ändå lika ledssen varje gång som mensen kommer :(
    Vill så gärna ha ett syskon till min son. Jag ville ha barn tätt. Men nu ser det inte ut att kunna bli några täta syskon i alla fall.

Samtidigt sitter sambon och har ångrat sig. Inte att han inte vill ha flera, utan tvärt om.
    Han går upp i antal. Vi har alltid sagt att vi ska ha mellan 2-3 barn.
    Nu sitter han och säger "Jag skulle nog kunna tänka mig att ha 4 barn!".
    Visst blir jag glad för att han vill ha flera barn, men samtidigt blir jag lite ledsen eftersom att vi inte ens får till en 2:a! :(
    Hej!
    Omständigheter runt om brukar inte spela ngn roll om de är små eller stora, längtan är lika stor för det! Kanske pressen bli ännu större när din sambo tom vill ha fler helt plötsligt!?
    Jag var i en tvärt om sits, min sambo ångrade ju sig å ville INTE ha fler barn.... Men nu, när jag väl väntar nr 2 (efter evigheter känns det som) så är han faktiskt glad Glad
    Och även om vi alla redan har barn sedan innan- så är ju längtan efter en 2 lika stor ändå.
    Ibland får man ju dåligt samvete för man önskar och längtar så efter nr 2, känns som man borde vara nöjd med det man har....men som sagt....finns längtan där- så spelar inte andra omstädigheter ngn roll...

Hoppas ni lyckas snart!
    Anonym (vill också) skrev 2011-04-29 10:34:09 följande:
    Jobbar hela helgen så det blir inget valborgsfriande för mig, så jag behöver därmed inte fundera på om jag får dricka eller inte Gäller att se det positiva i det hela
    Att du klarar av att vänta!!!!! Alhohol eller ej, jag skulle redan ha tagit 10 tester! Skäms
    Ha en trevlig jobbhelg iaf, hoppas du mår bättre i magen snart- vad det än beror på Glad
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-05-01 09:23:36 följande:
    Lyckades byta tid så jag kunde följa med på grillfesten, så det blev ett test på lunchen. Inget + Men väntat ändå...
    Så trist.... Men är det ägglossning du kan ha igen då kanske?
    Har du prövat med ngn mer ÄL-sticka?
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Carro) skrev 2011-05-04 19:01:13 följande:
    Hoppsan. Glömde visst posta förra inlägget :P

Min son är 14 månader nu.

I dag kom mensen, igen. Åter igen ett misslyckande :(
    Känner för att gråta varje gång mensen kommer.

Gråt du, man kanske inte mår så mkt bättre direkt, men.....jag var ju sänkt i ett par dgr varje gång mensen kom...orkade inte göra ngt, var tjuring mot sambon mm...inte till ngn nytta....men men som sagt... man måste få sörja lite.

Själv har jag ångest......för magsjukan...det värsta jag vet är magsjuka...Klarar inte av att kräkas. Beter mig som en bebis, eller rättare sagt, värre, för bebisar är "duktiga" på att kräkas, bryr sig inte så mkt.... Jag får panik å blir verkligen helt sänkt...

Min dotter var ju magsjuk för ett par veckor sen, jag slapp kräket, blev bara lite dålig i magen..

Nu är vi båda dåliga i magen IGEN!! Gaaaaah! Kommer detta innebära kräk om ngn dag eller?!?!? PANIIIIK! För mig alltså.... Klart man kan vara kass i magen utan att det bli mer, men JAG tror ju alltid det värsta... Dottern fick sova på handdukar bredvid pappa i natt å jag sov i hennes säng Skäms. Men jag klarar verkligen inte av detta med att jag ska kräkas... Ta hand om henne är helt ok, men tänk om jag.......
    Undrar hur mkt sammandragningar man får om man blir magsjuk, lär ju inte vara så skönt det heller...
    Herrejösses, en hel utläggning om kräk.
    Där ser ni vilken kräkångest jag har!
    Nu off till ICA innan allt sätter fart....   Flört

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-05-05 11:32:25 följande:
    Min brorsson kom till värden efter att mamman varit magsjuk och spytt i ett dygn, tre eller fyra veckor förtidigt Nu gick ju allt bra, men förlossningen var väldigt tuff då hon inte hade någon energi kvar innan hon började.
    Just därför är min ångest om möjligt ännu större nu som gravid. Är ju i v 32 så man vet ju aldrig... MEN har hört många som varit magsjuka i de sista vekckorna å inte märkt av ngt... Det beror väl helt enkelt på kroppen, hur mkt den klarar...
    Mår illa, kan vara för jag behöver vila oxå, tarmar kan ju vara lite ihoptryckta just nu, det finns väl många orsaker, MEN som sagt,....man tänker det värsta.
    Är vår lediga dag i dag å tjejen är i full fart, hon mår iaf inte dåligt... Får väl se om det blir ngt mer toabesök efter lunch, kan ju hoppas på lite "stabilisering" Skrattande
    Önskar att hon hade varit liiite större å mer självgående, eller lite mindre å fortf behövde vila på dagen.....för jag vill viiiilaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??