• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (vill också)

Mensvärk, mens, jobbar helg, skit också!

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-10-01 08:53:50 följande:
    Mensvärk, mens, jobbar helg, skit också!
    Då får du frossa i brie när du kommer hem då ...
    Att jobba denna helgen kan nog både vara bra å dåligt, du hinner inte tänka så mkt på att det sket sig denna gången med, men å andra sidan så vill man ju bara vara ledig när man har ont å sörjer....

Hua. Nä. Får nog gå å vaska av mig hjärntvätten jag har ang barn hos ngn som kan sånt Flört...

Fast om man ändå fortsätta tänka barn så har jag ju ägglossning nu nästa helg! Kanske ngn dag innan...
    Få "ligga" i i veckan mao... ifall, ifall...... Oskyldig

Ha en bra helg, Skål
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-10-01 14:09:51 följande:
    Fast om man ändå fortsätta tänka barn så har jag ju ägglossning nu nästa helg! Kanske ngn dag innan...
    Få "ligga" i i veckan mao... ifall, ifall...... Oskyldig

Ha en bra helg, Skål
    Vilken lyx med ÄL redan nästa helg, själv har jag ju 5-6 veckor kvar till ÄL nästa gång...

Fast just nu börjar jag känna mig riktigt nöjd med att ha fått ett barn iaf, och att det inte är hela värden om hon blir ensambarn... hm... undra hur länge jag kan känna så?
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-10-03 06:45:35 följande:
    Vilken lyx med ÄL redan nästa helg, själv har jag ju 5-6 veckor kvar till ÄL nästa gång...
    Ja, det är skönt med "normal" menscykel. Man får ju regelbundna chanser iaf, så sett kan jag inte klaga!
    Fast just nu börjar jag känna mig riktigt nöjd med att ha fått ett barn iaf, och att det inte är hela värden om hon blir ensambarn... hm... undra hur länge jag kan känna så?
    Jag brukar kunna känna så i sisådär 5 minuter åt ggn tror jag...Nalle
  • Anonym (Lilla jag)

Hopp å hej. Igår hade jag noll stegring på fertilitetsmonitorn, idag max! Nu har jag oxå börjat känna av ägglossning. Lär vara max imorgon med, sen hög i övermorgon.
    Förvånad bara att det inte började med hög igår då.... Snabba puckar!
    Är iaf på dag 12 tror jag det var, så allt är ju ok där, skönt.

Haft mys i 2 dgr, måste se till att det blir ikväll med =)
    Sen är det ju ett plus i kanten om det blir fredagsmys oxå....
    Å varför inte lite lördagsmys?

Cool

• Anonym (jag också)

Lycka till! 

Jag har 5 dagar kvar till BIM. Men jag är så vann vid att få mens i alla fall så jag hoppas inte så mycket, även om jag känner mig ovanligt trött. Ju snabbare mensen kommer desto bättre. Tråkigt eftersom chansen att få sommarbarn långsamt försvinner.

Som sagt har jag inga planer längre att göra IVF. För jobbigt.
    Mina planer är att om det inte lyckas så om ett år vänder jag mig jag privat till någon läkare att få pergotime (på sjukhuset ville läkaren inte ge mig eftersom jag har normal ägglossning).

IVF får bli aktuellt om jag är typ 38 och fortfarande inte har lyckats att bli med barn. Men på 5 år måste det väl lyckas?

Vilka planer har ni?

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-10-08 18:54:30 följande:
    Lycka till! 

Jag har 5 dagar kvar till BIM. Men jag är så vann vid att få mens i alla fall så jag hoppas inte så mycket, även om jag känner mig ovanligt trött. Ju snabbare mensen kommer desto bättre. Tråkigt eftersom chansen att få sommarbarn långsamt försvinner.

Som sagt har jag inga planer längre att göra IVF. För jobbigt.
    Mina planer är att om det inte lyckas så om ett år vänder jag mig jag privat till någon läkare att få pergotime (på sjukhuset ville läkaren inte ge mig eftersom jag har normal ägglossning).

IVF får bli aktuellt om jag är typ 38 och fortfarande inte har lyckats att bli med barn. Men på 5 år måste det väl lyckas?

Vilka planer har ni?
    Ah, spännande! Så efter helgen kanske det är dags för test? Eller du kanske inväntar mensen? Jag gjorde alltid det förr, tänkte inte så mkt på det heller, men de sista månaderna har jag börjat testa. Gillar det inte men fasen, jag är fast.
    Jag hoppas jag kan låta bli denna månaden...

Nä, det blir ingen IVF här heller. Min sambo vill inte, har aldrig velat. Det skulle ju bli så strax innan jag blev gravid första ggn, vi hade precis fått veta att vi skulle bli kallade till våren, vips var jag gravid. Hade bara genomgått en koll vardera innan. Han har slöa spermier.

Men nu vill han inte. Orkar inte tjata. Orkar inte fråga varför längre eftersom jag inte får ngt vettigt svar. Inget svar alls kan jag ju tillägga.
    Nåja. På ett sett förstår jag honom. Han har 3 barn.
    Men sen har jag funderat vidare.
    Jag undrar om jag orkar gå igenom IVF.... Kanske lägger jag hellre mig energi på min dotter än att försöka få syskon på "konstgjord" väg? Har hört att det är väldigt psykiskt påfrestande.
    Iaf. Han vill inte. Jag vet inte. = blir icke IVF.
    Känns på ngt sett ganska ok att kommit fram till det. Kan lixom inte göra mer nu. Blir det så blir det på "naturlig" väg...
    Var hos ett medium =) (av andra orsaker med var tvungen att luska lite). Hon såg inga mer barn för min del.Min kropp är inte redo för barn nu...
    Jag hoppas innerligt att hon har fel, gärna redan denna månaden så jag kan....*host host* säga det till henne Oskyldig
  • Anonym (jag också)

Vilket okänsligt medium. Hoppas att du inte tror på det.

Jag ska inte testa, jag väntar på mens, blir det inte plus 4 dagar då kanske testar jag. Jag har försökt att bli gravid i två år och har testat bara 2 gånger. Hemskt att få ett minus. Aldrig mer:) Jag har en cykl på ca 27 dagar så det måste gå 32 innan jag testar.

Men du kanske ska fundera mer på det om du vill ha ett barn till och så säga till din man hur viktigt det är för dig. Säg att han lämnar dig för en annan om några år och du är redan typ 42 och då kan det bli för sent för att bli gravid?

Hur gammal är du nu?

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-10-08 22:58:39 följande:
    Vilket okänsligt medium. Hoppas att du inte tror på det.

Jag ska inte testa, jag väntar på mens, blir det inte plus 4 dagar då kanske testar jag. Jag har försökt att bli gravid i två år och har testat bara 2 gånger. Hemskt att få ett minus. Aldrig mer:) Jag har en cykl på ca 27 dagar så det måste gå 32 innan jag testar.

Men du kanske ska fundera mer på det om du vill ha ett barn till och så säga till din man hur viktigt det är för dig. Säg att han lämnar dig för en annan om några år och du är redan typ 42 och då kan det bli för sent för att bli gravid?

Hur gammal är du nu?
    Jag är 31 och sambon 47, därför är jag stressad att få ett barn till....så han inte blir föööör gammal....

Vi försöker ju dock varje månad, men naturligt sas...
    Skulle han lämna mig så "hinner" jag kanske träffa en ny, eller åker till danmark....  ;)
    Jag vill dock inte ge upp vår familj för att skaffa ett halvsyskon till min dotter, då hellre ett barn än flera...

Känns bara orättvist att det ska vara så svårt att få till ett syskon medan omgivningen "ploppar" ut barn efter barn...  Rynkar på näsan
  • Anonym (jag också)

Ja, liver är orättvist:(

Jag är 33 och mannen 51, det är inte så viktigt för mig hur gammal han ska vara när han får andra barnet, är han pensionär så kan han vara med barnet och umgås och inte behöva jobba.. För mig är det viktigare att jag kan bli för gammal och inte kunna bli gravid.

Hoppas det lyckas någon gång för både dig och mig:)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??