• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (förstår)

Vi hade också problem med att få till tvåan.
    Första barnet var inget problem alls. Jag blev gravid trots att jag hade preventivmedel men tvåan fick vi kämpa länge för. Det tog oss ett år innan jag blev gravid och den graviditeten slutade i missfall. Efter missfallet så blev jag gravid inom tre månader.
    Har ni försökt i 15 månader så kanske ni borde ta kontakt med sjukvården så att det inte är någon hormonrubbning som ställer till det för er.

• Anonym (samma läge)

Vi är i samma läge, första gick fort, men nu har vi försökt i snart två år. Har du gjort någon spolning? Det kan vara något. Vi har gått på utredning och tydligen har min man 1,5 miljoner spermier/ml, då genomsnittet är över 20 miljoner/ml. Så detta verkar vara anledningen, då jag har gjort undersökningar, lämnat blodprover och spolning utan att de har hittat något... man känner sig maktlös.

Min man ska lämna ytterligare ett prov för att kolla så det verkligen är så.
    Vet du något man kan göra för att stimulera spermietillväxten? 
    Hoppas att det löser sig för dig/er!
  • Anonym (Milo)
    Anonym (samma läge) skrev 2010-05-26 10:16:53 följande:
    Vi är i samma läge, första gick fort, men nu har vi försökt i snart två år. Har du gjort någon spolning? Det kan vara något. Vi har gått på utredning och tydligen har min man 1,5 miljoner spermier/ml, då genomsnittet är över 20 miljoner/ml. Så detta verkar vara anledningen, då jag har gjort undersökningar, lämnat blodprover och spolning utan att de har hittat något... man känner sig maktlös. Min man ska lämna ytterligare ett prov för att kolla så det verkligen är så. Vet du något man kan göra för att stimulera spermietillväxten?  Hoppas att det löser sig för dig/er!
    Kanske inte funkar men jag läste en interjuv med väldens äldsta pappa. Han var 79 år när han fick sitt sista barn om jag inte minns helt fel. 
    Och på frågan om hur han kunde ha så bra spermier och vara så veril så sa han kort och gott att han äter MASSOR med bananer och att det är därför han har kunnat få friska barn så sent.
    Vet ju inte om det stämmer såklart. Men bananer innehåller ju en hel del nyttigheter. Kanske du ska proppa i karln några? =). Det skadar ju inte att försöka.
    Vad gäller svårt att få barn så har jag två barn redan. men vi försöker få till en 3dje. Vilket tar en massa tid. men någonstans kan jag inte mäta mig med eran sorg då jag redan har två. Och jag hoppas verkligen ni blir gravida snart!!
  • Anonym (samma läge)

Tack för tipset! Bananer då alltså, jamen det är värt att prova!!

Jag har faktiskt kommit till en plats nu, där jag känner att jag är så otroligt lycklig för att vi har vår son och skulle det inte bli fler, så får det ju vara så. Ett tag tänkte jag på det konstant, men har lyckats släppa det lite. Jag tänker på stressen och sorgen för dem som vill, men inte fått nått, det måste vara fruktansvärt att inte veta om man någonsin kommer att få något...
    Men längtan finns ju där oavsett om man har ett eller fler. 
    Tack för dina fina ord! Lycka till du med!
  • Anonym (Milo)
    Anonym (samma läge) skrev 2010-05-26 14:52:48 följande:
    Tack för tipset! Bananer då alltså, jamen det är värt att prova!! Jag har faktiskt kommit till en plats nu, där jag känner att jag är så otroligt lycklig för att vi har vår son och skulle det inte bli fler, så får det ju vara så. Ett tag tänkte jag på det konstant, men har lyckats släppa det lite. Jag tänker på stressen och sorgen för dem som vill, men inte fått nått, det måste vara fruktansvärt att inte veta om man någonsin kommer att få något... Men längtan finns ju där oavsett om man har ett eller fler.  Tack för dina fina ord! Lycka till du med!
    ja köp hem ett gäng och säg åt honnom att "ÄT" =). Farligt är det ju knappast.
  • Häpp

Har hört av en vän med dåligt spermieantal att han fått badförbud...tydligen är värmen inte bra för produktionen. Och minskning av kaffe, alkohol och rökning då...kanske kan vara nåt?
    Han badade varje dag efter jobbet....

• Anonym (samma läge)
    Anonym (Milo) skrev 2010-05-26 18:47:39 följande:
    ja köp hem ett gäng och säg åt honnom att "ÄT" =). Farligt är det ju knappast.
    Hahaha Har faktiskt redan hemma, så när han kommer hem blir det bananer för hela slanten!
  • Anonym (samma läge)
    Häpp skrev 2010-05-26 18:51:03 följande:
    Har hört av en vän med dåligt spermieantal att han fått badförbud...tydligen är värmen inte bra för produktionen. Och minskning av kaffe, alkohol och rökning då...kanske kan vara nåt? Han badade varje dag efter jobbet....
    Jo, värme har jag hört om tidigare, men har inte tänkt på bad, bra tanke! Även tighta byxor har jag hört...
    Röker gör han inte, men snusar som en dåre, jag har inte hittat något om det på nätet, men det borde väl kanske i alla fall dras ner på, har du hört något om det?
    Tack
  • Anonym (Milo)

Japp vi gör en lista då.

1. Ät MASSOR av bananer(skadar ju inte att testa)
    2. BIG NO NO till varma bad
    3. te istället för kaffe
    4. Inga snoppklämmar jeans utan bara mjukisbyxor.
    5. Slut med sprit.
    6. slut med ALL tobak(för att vara på den säkra sidan)
    7. Ät nyttigt
  • Anonym (Lilla jag)

Hihi, bananer var ngt nytt! =) Själv köpte jag hem zinktabletter till mannen, jag äter apriforce.
    Vi påbörjade en utredning innan första barnet kom, jag ok, mannen få spermier och slöa. Jag gjorde oxå en spolning då. Efter blev jag gravid.
    Har försökt gå till gyn å kolla upp lite mer än en vanlig koll 2 ggr, men en utredning måste påbörjas om jag ska få kolla upp mer. Men de tror inte det har blivit ngt mer "fel" på vägen, utan det är antagligen spermierna... Men ska man göra provrörbefruktning nu måste det göras privat= kostar pengar. Eftersom vi redan har barn.
    Sen kommer det som är fruktansvärt irriterande: Mannen vill att barnet ska komma till gnm "naturlig" väg. Betyder: Noll hjälp.
    Fan vad surt....
    Får ingen förklaring till varför.

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??