• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (jag också)
    Anonym (vill oxå ha 2:an) skrev 2011-02-19 12:48:11 följande:
    japp.. tror jag har bim runt den 2 mars, så det är ett tag dit, vi sexar massa och hoppas på det bästa..
    jag också- jag längtar oxå som en tok efter att få vara gravid igen..
    Jag drömmer ofta på nätterna om att jag är gravid, åtminstone då kan jag vara det... Kommer knappt ihåg hur det är att vara gravid, jag födde ju min son 2007 så det var länge sedan.
  • Anonym (jag också)

Varför vill ni inte testa pergo eller göra IVF?

• Anonym (vill oxå ha 2:an)
    Anonym (jag också) skrev 2011-02-20 19:39:43 följande:
    Varför vill ni inte testa pergo eller göra IVF?
    om det är mig du syftar på så har vi inte försökt tillräckligt länge.. jag blev gravid rätt snabbt men fick mf i v 8-9.. detta var i december, sen väntade vi en mens och detta är andra försökert efter senaste mf, för att bli gravid förra gången tog det 5 månader..
  • Anonym (vill också)

2/3 öppnar min närmasta vårdcentral en BVC med droppintid på morgonen, då ska jag gå  dit och prata med dem när jag lämnat dottern på dagis, känns inte lika jobbigt som när man ska boka och måste avboka för att dottern blir sjuk, hon lyckas alltid bli sjuk så att jag måste avboka sånt jag bokar in, som tid hos optiker och tandläkare.... Sen får vi se vad de säger och vart de tycker jag ska vända mig. Tänkte be dem kolla där nere så att allt ser bra ut, var ju visserligen på efterkontroll men börjar ändå fundera på om nått läkte ihop konstigt, känns som om jag har måååånga veck där inne nu, men vet inte hur det var innan? Tänkte att Spermierna har svårt att hitta rätt lixom... Förutom att jag har lååång menscykel...

Mensen har iaf kommit igång på riktigt nu, så nytt försök sen igen, funderar på om det skulle hjälpa att gå upp i vikt också? Är inte jättesmal men är 179 och väger 66kg så det kanske är "förlite"?

• Anonym (Lilla jag)

Å pergo är väl för de som inte har regelbunden ägglossning va? Inte säkert att man kan få det om det visar sig att man har ägglossning varje månad. Men tar det olika tid varje gång borde det vara lugna puckar att få pergo. Fast tydligen är det svårt att få tag i det nu, läste i ngn tråd att en tjej fick åka 2 timmar till ett apotek i en annan stad för att få ut det! Förvånad

Trist med mensen igen, men din vikt kan väl inte ha så stor betydelse? Inte vet jag iofs, men då är det nog viktigare med motion å bra kost än vikten...För det låter ju inte så farligt.
    Jag är ju 168, vägde runt 75 nu när jag blev gravid. Var upp i 80 när jag började träna.
    Har iofs alltid vägt mkt, utan att vara "fet" (förutom nu när jag är runt 75-80). När jag tävlingssimmade vägde jag 65, gick snabbt upp till 70 när jag slutade.
    Sådet beror nog helt enkelt på hur kroppen är uppbyggd.

"Vill oxå ha 2:an"- vart ligger du i cykeln nu, du har väl precis haft ägglossning? Lite väntan kvar mao... Hoppas du kommer med ett glatt besked!

Nu ska jag ta mig lite att äta. Tränat för 2:a ggn i år igen, tjooo!

• Anonym (Lilla jag)

Du hade ju skrivit att bim var runt 2:a mars, jag måste lära mig att läsa Flört

• Anonym (vill oxå ha 2:an)

japp lite drygt 1 vecka kvar.. onsdag är dagen med stort D.. för denna gången, men vågar inte hoppas..

• Anonym (jag också)

Ang. pergo så det finns många tjejer som hade normal ägglossning och inte kunde bli gravida som lyckades med pergo och blev gravida, även min kompis. Två gånger dessutom. Hon har sina två barn tack vare pergo. Privata läkare ger recept men inte icke privata, vet inte varför. Det är svårt att få tag på pergo men jag hoppas att då när jag ska behöva ska det finnas:)

• Anonym (Lilla jag)

Ja, jag hoppas du får tag i pergo. För det kan ju hjälpa på två sätt. Ett medicinskt och man vet ju aldrig, ett psykiskt, man slappnar kanske av och förlitar sig på pergo, då kanske det händer!
    Hoppas, hoppas du får tag i det!
    Bra att privata är lite lättare. Vet inte om det kostar mer men det är det värt!! Varenda peng!

• Anonym (jag också)

Så vitt jag vet ca 200 kr för besök hos läkaren och ca 50 kr Pergo, en förpackning, så det blir mycket mycket biligare än IVF men framför allt skonsammare för kroppen, mer naturligt. Bra att testa innan man bestämmer sig för IVF. Bra att ha någon planering för att inte bryta ihop varje månad när mensen kommer.

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??