Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Stegring, tjohooo! Hoppas bara det blir ägglossning oxå Glad

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-09-08 17:18:01 följande:
    Hej!

Hör ni vilken nyhet! Jag som trodde i flera månader att det var fel på min mans spermier fick idag besked att det inte är några fel på honom. Läkaren sa: Oförklarlig barnlöshet. De tänker inte göra något åt den utan vi får försöka på egen hand eller vända oss privat till Göteborg för IVF.

Jag sa att det finns många par med oförklarlig barnlöshet som fick pergotime och blev med barn, men läkare tyckte inte att jag med min normala ägglossning skulle ta det och förstöra för kroppen.
    Men slutligen gav de med sig och vi har bestämt att jag får ta blodprov på dag 21 i två månader och sedan ska de bestämma om jag behöver pergotime.

Och de tyckte inte att jag skulle fortsätta med rosenrot så jag ska inte ta det än så länge.
    Nu blir det bara ägglossningsstickor och så hoppas varje månad att jag blir gravid. Och om det inte lyckas så gör vi IVF om ett år eller senare, vi får se. Förresten, i min ägglossningstest så visas det bara leende ansikten dessa två dagar som det är största chans att bli med barn. Hur är det med era tester?
    Skönt att det inte är ngt fel på simmarna iaf!!! Men synd att man inte kan få hjälp även när det gäller ofrivillig barnlöshet, längtan är ju lika stor ändå...Rynkar på näsan
    Nåja, vi får kämpa på med våra stickor!
    Ang hur mina ser ut, så köpte jag ett digitalt ägglossningstest, eller, vänta, det heter ju fertilitetsmonitor!!!!
    Så jag ser antingen en stegring (som är lika med låg fertilitet) eller två (som är hög fertilitet- kommer dagarna innan ägglossningen) och så max (då man har ägglossning inom 24-36 timmar elelr vad det nu står)
    Så jag har ju skrivit fel innan, har ju inte digitalt ägglossningstest, utan fertilitetsmonitor....
    Ska bli spännande å se om den är max imorgon eller om den fortf är på hög. Vem vet, går den inte upp på max så har jag ju ingen ägglossning denna månaden. Men jag hoppas att missfallet inte ställde till det så. Tror inte det.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-08 20:42:04 följande:
    Lika svagt streck idag som igår på mitt ÄL-sticka... Men som sagt var jag väntar ju inte på att min ÄL ska komma än på minst en vecka så...
    Rynkar på näsan
    Bara fortsätta att kissa på sticka då...
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-09-09 14:00:02 följande:
    Var köper ni era stickor? Hur mycket kostar de? Måste jag köpa hela testet igen, med 7 stickor, för  255 kr? Eller finns det någonstans bara stickor att köpa? Jag har Clearblue digital.
    Hej!
    Vet inte, fick inte fram ngt svar nu när jag googlade lite snabbt.
    Billiga, vanliga stickor går ju att köpa på testlagret eller billiga tester. 
    Såg bara de digitala med hela paketet där..
    Jag har ju fertilitetsmonitor som ajg nu lärt mig att det heter, men den kostar ju 1000. Sen köper man 20 stickor i taget, man får ju till i början kissa från dag 6 så det går ju åt några tester. Tror det är ngt minne som lagrar, för jag har för mig att det stod att jag sen bara kommer behöva testa från den dan det brukar blir förhöjd stegring. Men å andra sidan, om man alltid har olika cyklar, lär man ju få använda en hel del av dom...
    Kanske bäst att bara köpa vanliga stickor då?

Vet inte varför jag köpte den dyra, känns väl tryggt på ngt sätt att den läser av ordentligt.
  • Anonym (Lilla jag)

Dag 14, fortf bara hög nivå...suck...
    Hur går det för dig "vill också"??
    Ska vi synka oss å bli på smällen samtidigt lite sådär skojsigt???Flört

Börjar känna mig krasslig, en klassiker när man precis börjat träna..... (slapp det iofs förra gången jag hade en nystart)

Skulle ju tränat efter jobbet å ta dottern med mig.....de har barnpassning och bio på fredagar med popcorn. Det skulle hon behövt för sist hon var med mig hade hon skoj, ville inte därifrån, men dagen efter ville hon inte följa med.... Då får jag snällt anpassa mig tills jag kan åka för att gubben ska ha jobbat klart....segt att vänta..
    Jaja, nu svävar jag ut...

Hoppas ägglossning kommer imorgon o söndag så jag slipper vänta mer...

Kram på er!

• Anonym (Lilla jag)

Förresten- "jag också"- vart ligger du just nu i cykeln????

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-10 20:42:49 följande:
    svagare streck idag... Fast jag har varit törstigare och druckit mer idag, så det kan säkert spela in
    Ajdå...  Hoppas det vänder igen!

Jag hoppas på fullt imorgon, men nu mår jag återigen sämre, så jag ska lägga mig nu. Vill inte bli sjuk, typiskt! Måste orka sexa ändå Oskyldig
  • Anonym (Lilla jag)

Igår däckade jag vid nio, men vaknade strax efter, aj, hade så ont i hela kroppen å halsen...sen slumrade jag till då å då varvat med vaket hela natten, plus att dottern vaknade ca 3 ggr å skrek...suck....kan hon inte bli "stor" och börja sova hela natten snart??
    Sambon sover ju igenom åska, skrik, ja, allt, så att väcka honom tar ju för lång tid, då hinner ju dottern bli hysterisk...
    Visst, kunde låtit dom sova tillsammans inatt å jag i en annan säng men vad fan,.... Klara ensamstående sig själv så ska väl jag Glad
    Iaf fick jag max idag, så vi måste sexa ikväll.. Igår var ju inte ens en tanke på det. Fick inte ens i mig godis Förvånad
    Så nu rycker jag upp mig, ignorerar förkylningen och ska var fit for fight i kväll... fniss.....
    (mår faktiskt mkt bättre, bara lite ont i hals, huvud å kropp, bara sååååå trött!!!)

Anonym (vill också) skrev 2010-09-10 20:49:33 följande:
    Dottern är halvsjuk och hostig så vi sover inte många timmar per natt just nu. Men det är bara bita ihop och köra ändå, för det SKA bli en bebis SNART!!!

Japp, det ska bli bebis, det ska bli flera bebisar i denna tråden! Ska vi bestämma att vi blir på smällen i år?
    Drömmer

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-09-11 14:26:52 följande:
    Ja:) Hoppet växer, 8 dagar kvar till BIM. Men ont i brösten känns som vid PMS.
    Blä, den jobbigaste perioden efter ägglossning. För direkt efter kan man ju inte göra mer än vad man "gjort", bara vänta, men när man närmar sig däromkring, när det handlar om dagar för att kunna testa....DÅ är det jobbigt!
    Då håller vi tummarna för dig härnäst!

Nu har jag tagit avledon å hoppas på att kunna pigga på mig lite..
    Upptäckt konstigt fläckar på dottern, redan i morse hade hon en röd flöck mitt på näsan, trodde på finne först men det är det ju inte. Sen fick hon en röd fläck i pannan nu på eftermiddagen, såg då oxå 2 fläckar på handleden. Nu såg jag att hon var röd på 2 fingrar.
    Undrar om det är ngt hon ätit, vilket det inte borde vara, för imorse åt hon fil å ett par tuggor av en macka...Sen vägrade hon lunch... Så det kan ju knappast vara ngt av frukosten.
    Fick iofs en vad det nu heter....chokladboll med skum i..... Men det har hon ju ätit förr....Å näsfläcken hade hon ju innan...Inga blåsor i sikte heller.
    Tycker det är lite scary när man inte vet vad det är, om det är ngn allergisk reaktion har jag svårt att sova- tänk om ngt händer under natten!
    Nä...
    Inte tänka så...
  • Anonym (Lilla jag)

Hon har kvar sina fläckar på ansikte å hand... De på handled och fingrar kliade inatt, de i ansiktet verkar hon inte märka av. Ingen aning om vad det kan vara...

Full stegring idag med. Så det blir ju mys ikväll å förhoppningsvis imorgon =)
    Jag har sen förlossningen med dottern märkt av mina ägglossningar mer å mer, har oftast väldigt ont, bäde när jag går och även vid sex. Har ju kollat upp detta och de ser ingenting.
    Men nu- märker ingenting! Knappt iaf. Inte ont alls.
    Har missfallet gjort ngt? Var ngt ivägen som gjorde ont? Är det ngt som har tömts? Näää, dumma tankar, antagligen bara slumpen just nu kanske... Eftersom de inte sett ngt konstigt på vul. Har kollat 2 gg precis vid ägglossning.
    Konstigt iaf

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??