isisisis skrev 2010-05-28 22:41:44 följande:
Jag smutskastar inte AVA.Jag talar om fakta att de gjort tabbar med lång medicinering bla. Detta har andra som varit där berättat här på FL. Likaså EGV. Där har jag personlig erfarenhet,därför valde jag att byta efter deras miss. Var jag vänder mig emot är att AVA framställs som det självklara alternativet. Överallt får AVA reklam i trådarna detta fast de är bland de dyraste som finns. Många som inte lyckas på första försöket kanske drar sig för att fortsätta med ÄD om de enda uppgifterna de förslagen de får här på FL är AVA eller EGV. För de är verkligen avsevärt mycket dyrare. Jag vill att folk ska få upp ögonen för andra alternativ. På så sätt fördelas köer och valmöjligheterna blir större. Fler kanske anser sig ha råd om de får reda på andra kliniker i Europa som kostar en tredjedel av vad AVA kostar. Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar.
Du vet ju inte om det stämmer det som de sagt om AVA. Jag gick själv rätt länge på östrogen/progynon innan insättning och det har ju som sagt gått toppenbra, det kan ju vara andra faktorer som spelat in hos de som då sagt att AVA ej är bra. Du nämner att deras slemhinna då inte klarat av östrogenbehandlingen, det kanske är så att det ligger något annat bakom, det kanske inte är själva östrogenbehandlingen i sig.
AVA är en stor klinik, de har många bra kliniker runt om i Europa, jag tror att det är därför folk väljer att åka dit. Visst kan man åka till ett ställe som är billigare, men du vet ju ej om du får samma kvalitet på det hela.
Du pratar om att deras labb inte är lika fint, som sagt så tror jag ej att du har fått gå in i labb där de håller på med embryon då det är viktigt att hålla det så sterilt som möjligt.
Bette