• Charlotta71

EGV billigar än AVA, varför?

Hej,
    När jag jämför AVA och EGV i Riga så verkar det skilja mycket i pris, eller?
    Någon som har erfarenhet av båda klinikerna och kan säga varför.

Lottis

• Svar på tråden EGV billigar än AVA, varför?
  • isisisis

Det är iaf samma anledning som i andra konkurrenskraftiga företag.
    Personalkostnader,lokalkostnader,läge,efterfrågan ,konkurrrens etc.

• isisisis

Bägge klinikerna har gjjort en samlig tabbar iaf genom åren.
    Både dyrare och billigare kliniker har både för och nackdelar.
    Jag har erfarenhet av ganska många.

• Asol

Hej Lottis!
    Jag har tidigare varit på AVA i Riga, och är nu på EGV i Riga.
    De skillnader som jag noterade var t ex att på EGV tar/betalar Du alla prover i sverige och sänder resultaten sedan till dem. Och det är du själv som ordnar/betalar med recept hos Din läkare och hämtar ut/betalar medicinerna själv. På AVA fick man med sig en påse med mediciner och om de budade mediciner till Dig fick Du betala DHL och medicinerna själv vilket blev ca 500 sek.
    Det är de skillnader som jag så här på rak arm kan se skillnader dem emellan.
    Sen tycker jag personligen att EGV är trevligare och de pratar bättre engelska. Trevligare och renare behandlingsrum.
    Hoppas detta kan vara något så när svar.
    Ha en fin kväll
    {#lang_emotions_smile}b

• Bette
    isisisis skrev 2010-05-27 17:39:02 följande:
    Bägge klinikerna har gjjort en samlig tabbar iaf genom åren. Både dyrare och billigare kliniker har både för och nackdelar. Jag har erfarenhet av ganska många.
    Vad har de gjort för tabbar?? Jag menar billigare klinik behöver inte vara bättre. AVA har trots allt hållt på länge med dessa behandlingar och är säkert mycket duktigare på att hitta bra donatorer.

Tycker allmänt att de är dåliga på engelska i baltländer, har inte tänkt på det, koordinatorn jag haft kontakt med pratar bra engelska.

Bette
  • Bette

Även EGV är säkert bättre än de här superbilliga klinikerna tror jag.

• isisisis
    Bette skrev 2010-05-28 08:26:08 följande:
    Vad har de gjort för tabbar?? Jag menar billigare klinik behöver inte vara bättre. AVA har trots allt hållt på länge med dessa behandlingar och är säkert mycket duktigare på att hitta bra donatorer. Tycker allmänt att de är dåliga på engelska i baltländer, har inte tänkt på det, koordinatorn jag haft kontakt med pratar bra engelska. Bette
    Jag har varit här på FL i 6 år.Har sett många tabbar.
    De låter ofta folk gå på östrogenet så länge att slemhinnan släpper.Detta på AVA.
    Det ska inte behöva hända.
    EGV har också blivit sämre.
    Har själv kommit dit då de missat at jag ska vara där.
    De har fått snabbtina mina embryon på 2 timmar.
    2 dog och endast ett överlevde.Samma pris.

Lokaler och labb är inte hälften så fina som tex Invicta i Polen som har ett stort medicinskt centrum tex .
    De har toppenlabb och kan odla blastocyster i 7 dagar.Toppmodernt och superfräscht.

Reprofit är också förstklasssiga .Både Behandling-Resultat och lokaler och kunskap.

Att AVA är populära beror på att de har haft långvarigt samarbete med Sverige.

Att EGV ärpopulärt beror på att folk på FL väljer samma klinik som de andra valt.
    De orkar /törs inte välja själva.

Detta är jämförbart med att åka charterresa eller backpacker,typ.

Vill man kan man ta  AVA för 3 gånger pengarna ,eller så beställer man hotell/resa själv och tar sig fram till en bråkdel av kostnaden.

Ingen skillnad i kvalitet/resultat.
  • Alyana

Isisis: Vilken klinik "kommer" era tvillingpojkar ifrån då...? {#lang_emotions_wink}

• isisisis
    Alyana skrev 2010-05-28 09:55:53 följande:
    Isisis: Vilken klinik "kommer" era tvillingpojkar ifrån då...?
    De kommer från Invicta i Polen.
    Där har jag blivit gravid en gång innan också.
    Tyvärr hade ont om donatorer så det är lång väntetid.
Svar på tråden EGV billigar än AVA, varför?